OT vad jobbar du med.
Suck bombar RIF med trådar nu för jag har så extremt tråkigt idag..sitter och säljer försäkringar just nu men ingen uppskattar om du ringer mellan 8-10 på morgonen så jag har en del död tid…
Men vad jobbar folk med här på rif? Är lite nyfiken om någon lider som jag :D

snart klar med min utbildning till frisör så jag klipper å färgar å stylar hår 9-5 mån-fre…..sen en del jobb på helger med modevisningar å style-in partyn….

Måste vara kul med ett aktivt och kreativt arbete 

jajjemen! trivs som fisken i vattnet! *le*

Jag är barnskötare, timvikarie. Just nu har jag ett 3 veckorsvik på en förskola.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jag studerar på heltid, och så arbetar jag förstås 12timmar om dagen obetalt som mamma åt två härliga lortungar och som hushållerska i villa villerkulla (dvs här hemma).
Om fyra år ska jag börja arbeta som det min dotter så galant kallar "cykel-låg". 

Pluggar till Gymnasielärare i Svenska och Filosofi. Snart 2år avklarade, det vill säga minst 3år kvar… =P
"Im on the run but I aint got no gun" =)
Jag jobbar på Bauhaus med uthyrning av maskiner bla

#5 Cykel-låg haha x)
Jag går gymnasiet men jobbar på helger. Simskola :) jättekul är det med 20 snoriga ungar och kissar i vattnet när man försöker lära dom att göra stooooora fiiiina bröstbentaaag. Nejmen så hemsk är det inte, det är kul.

Jag jobbar som Nanny :D

Jag säljer iaf kvalitetsmärkta Aloe-veraprodukter.
Bästa arbetet man kan ha helt klart
Bestämma sina egna arbetstider & möjlighet till kraftiga lönelyft är inte fy skam..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jippie fler än jag som läser till lärare :D jag jobbar och läser samtidigt…
Jag jobbar med att vara arbetslös :p
eller arbetsfri? :D

Jag jobbar som tidningsbud. Tjänar 6000 i månaden före skatt. Så är det att bo i Gävle. Man får ta såna jobb om man inte har någon utbildning.
Men ska försöka ta mig in på lärarprogrammet och fortsätta mina studier någon gång.
Älskar mina stora små vänner..

Jag jobbar som vårdbiträde! Skitroligt jobb, jag trivs som fisken i vattnet.

På ett krematorium.
Jag jobbar som uska =) Är spring/timvik. Kommer troligtvis börja plugga nästa år och då förhoppningsvis till Husdjursagronom. Fast då måste jag flytta till Uppsala =/

Jag går sista året på gymnastiet (har gått om 1 år).. och just nu är jag och jobbar på en presentbutik.. eller mja.. sitter vid datorn o väntar på att klockan ska bli 10 så jag kan öppna dörren o sen sätta mig här igen o vänta på att någon kund ska gå in o.O
i'm all aloooone: there's nobody here beside meeee.

#18 åh lyx! Jag jobbade på presetbutik hela förra våren men inte hade vi någon dator inte! Jag fick surfa i mobilen :P

#19 isf har du lyx som kan göra de på din mobil, mina är tegelstenar med få funktioner. för den delen går tiden snigel och jag får dåligt samvete som sitter här istället för o jobba.. men här kommer ju typ 0 kunder=(
Jag går första året i gymnasiet och har inget jobb. Så kan ni tipsa om något helg-/kvällsjobb i området runt Åkersberga så får ni gärna säga till 

Mvh Stephanie 

pluggar biomedicinska analytiker programmet (bara tre terminer kvar.. yay!) och är kassaledare/chef/ansvarig ca två gånger i veckan på ICA

ja jobbar i hemelektronik butik, trivs inte alls så letar nya jobb förfullt….

Jag jobbar som ställf. på Lidl.Ett suuuperbra jobb!!
"Sabbatsår".
Har inget jobb, men letar inte heller. Ska börja kolla närmare sommarn, hösten. Bor hemma just nu.
Skulle vela plugga vidare, men vägrar ta studielån, så jag tänkte försöka jobba nåt år först. Tjäna lite pengar. Se om jag fortfarande vill fortsätta plugga sen.
Jag är sjuksköterska på en vårdcentral, världens bästa jobb!
#26 ville jag läsa till, men så var man tvungen ha MaB. Och jag dissade matten för typ latin i 2an.. >D orkar inte läsa upp heller.
Jag pluggar och jobbar i kassan i en butik jag vägrar handla i :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Jag jobbar på Rusta just nu vilket jag inte alls trivs med. Hemskt företag! Jobbar även extra på statoil sen ett år tillbaka eftersom det är en helt underbar mack vi har här. Personalen är guld och kunderna underbara. Börjar förmodligen jobba natt där om nån månad ungefär :) Ska bli kul men lite läskigt att stå ensam på nätterna. Dock bra träning om jag kommer in på polishögskolan i höst:D
Jag är arbetslös, ska börja plugga igen är det tänkt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

jag jobbar med att gå i 7an! 08:20-15.30 vaarje daaag.. nästan..
jobbar också med att klara av min ungdom som är deprimerande och dryg, mobbad och bråk med kompisar. .____.''

studerar till undersköterska och jobbar extra i en djuraffär

#31 Håll ut! =)
Jag pluggar komvux just nu, ska söka in till lokförarutbildningen nu i vår. Hoppas man kommer in.. =) Annars får det bli något annat att studera, ska söka in till lite andra högskolor också.

#31 Jag minns precis hur drygt det var att vara tonåring, ta en dag i taget, det är snart över (snarare än du tror just nu) och då har du ett helt liv att se fram emot :D
Sjuksköterska på lungmedicin.

#33 vad har jag för andra val? xD
#34 Usch…Bråkt med 2av mina 3kompisar i några månader nu … 

#36 Menade att det är lättare att vara stark och stå ut och sen kommer man förr eller senare ifrån mobbarna. Orkade inte göra långa utdrag av det där. Min syster var iaf mobbad för inte så längesedan och försökt ta sitt liv två gånger, jag vet vad mobbing kan göra om jag säger så..

Jobbar som lastbilschaufför och truckförare. Ganska enformigt jobb…lasta på, köra, lasta av, ställa in och lasta på igen…sen går hela dagen på de viset… :p Men de e ju riktigt bra betalt. :P haha

#37 Oj! vad hemskt…Stackarn… jag och mina "kompisar" blir ju mobbade för emos och så bara för att dom inte gillar våran klädstil…å håller på att kalla oss massa skit… sen började vi bråka med varandra fasten vi borde hålla ihopp.. en har också försökt tagit självmord…vad jag vet..
Ursäkta mig nu.. Men det är begå självmord*
Jag pluggar i alla fall, på gymnasiet i Härnösand. ES07 = Estet alltså. Hatar skolan mer än något, men det är inget att göra åt.

Jag jobbar på ett stort lager i Enköping. Taxfree-varor och bildelar är det vi har :)
I höst blir det väll plugg antar jag.

Jag jobbar heltid och lite därtill på McDonalds sedan oktober, trivs super! Enligt mig är det är mycket mycket bättre än vad många verkar tror. Men "stressen" påverkar inte mig, mår inte dåligt av det om man säger så :D
Har skjutit upp planerna på en socionomutbildning för att ev "arbeta mig uppåt" inom McDonalds, så bra gillar jag det :P

Jag jobbar på Haga Metall AB, där dem kör bitar till olika företag och grejor. Vad jag gör är att fixa till bitarna som blir fel, d.v.s ta bort grad i svarven och även montera. Egentligen är det världens skitjobb, men jag stormtrivs :) Fick fast förra veckan också!
Sista året på Gymnasiet o så jobbar jag som tim vik som personlig assistent och varannan helg i ett arabstuteri o så ska jag börja fixa en hemida för pengar :) :):)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
första året på gymnasie. städar på zoo butik ca tre timmar. 600 kvdm. fungerar väl
Tjänstledig från mitt jobb som habiliteringsassistent i göteborg, Pluggar heltid till teckenspråkstolk i örebro och jobbar även extra här som habiliteringsassistent.
Min dröm nr 2 (nr 1 är teckenspråkstolk och sen professor) är att köra lastbil. :-)

Jag jobbar på mc donalds samtidigt som jag pluggar…ska pluigga vidare till flygledare sedan

jag jobbar inom hemtjänsten som vårdbiträde och trivs bra med det. men ibland är det lite jobbigt och det är verkligen dåligt betalt , men jag har mina tanter och gubbar jag går till varje gång jag jobbar så man känner ju igen dem och det känns så bra när de blir glada att man kommer 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Jag jobbar med att försöka klara av 8:an. 

Och jag sitter här och glor varannan sekund på telefonen och hoppas några ska ringa och säga att jag fått jobb! De ska ringa idag men dn enda som ringer är min kompis Jonas :/
(jag gillar Jonas, men jag vill ju höra från JOBBET, som för övrigt är ett personlig assistent-jobb)

¤50 ring upp du. de kommer inte ringa. de har för mycket att göra. vill du ha jobbet så får du ringa själv 
. då visar du att du verkligen är intresserad också .
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Jag jobbar i en djuraffär sedan ett år tillbaka.
jag jobbar på ICA, det värsta jobbet i världen, så jag letar nytt nu..
// Vanessa
Jag jobbar på i 8 på franzenskolan….
Tycker det här, var en kul tråd. Jobbar på en bowling hall just nu. Blev handplockad av kommunen . I vanliga fall är jag vaktmästare innom samma kommun. Lite skillnad från o röja sly . Klippa gräs osv :-)
Jag går första året på gymnasiet, och jag trivs verkligen jättebra där, även om det kan vara lite segt ibland 
Jobbar just nu som biträde på brevterminalen Posten i Karlstad (: dock lägger vi snart ner o flyttar till hallsberg. Kommer troooligtvis få flytta med dit och bli allt mellan 50% till heltidare (:
// Stephanie och hårbollarna 
Jag pluggar på universitetet, etologi och djurskydd vid SLU. Har bara gått ett halvår än så länge så 2,5 år kvar men det är super kul!! Ska läsa vidare, en masterutbildning i etologi på 2 år så massor med plugg som väntar 😀
Sista året på gymnasiet Estetisk linje :) Ska söka och försöka vidareutbilda mig innom Keramik efter det hade jag tänkt :)

jobbar som vaktmästare åt kommunen
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag går första året på gymnasiet, sam beteende linjen. Jag jobbar även på café samt som barnvakt hos 4 familjer. :)
Jag jobbar för Lernia Bemaning. Hyrs ut till t ex biltemas lager där jag tömmer contairar med varor, väger massor. Hyrs även ut till ett företag som heter Santex som tillverkar uterum, där jag jobbar som Cnc och maskin - operatör.
Trivs jätte bra på Lernia :)
Som #57 jobbar jag oxå som biträde på Brevterminalen Posten för tillfället. Efter nerläggningen ska jag plugga mig upp mot Djursjukvård på SLU. Det är min absoluta dröm! Möjligtvis mer utbildning utöver min djurskötarutbildning längre fram -vad vet jag inte riktigt än.
Åh vad gulligt. När jag svarade i den här tråden hade jag fortfarande inte fått mitt jobb
Har jobbat extra som telefonintervjuare (äkta sådan, ingen försäljning) i några år. Tyvärr inte så mycket det senaste året. Men jäklar vad kul det har varit! 

Mvh Stephanie 

Jobbar på KappAhl. Trivs jättebra!:)
Jag jobbar som "husmor" på en herrgård på heltid. Det betyder att jag tvättar, städar, fixar med hotellrum, tar hand om gäster, serverar mat, står i baren, dukar m.m. Alltså att jag sköter allt fysiskt arbete på herrgården, allt utom laga maten.
Riktigt roligt och varierande jobb :)
Läser beteendevetenskap. Kommit halvvägs, 1,5 år kvar.
Förra sommaren delade jag tidningar i ett trappdistrikt, vilket jag troligtivs kommer att göra den här sommaren också :)
Jag läser teknisk fysik (civiningenjörsprogram) på heltid och har gått 1,5 av 5 år hittills. Trivs kalasbra även om det kan vara ganska tungt. Hinner tyvärr inte med något extrajobb då jag oftast pluggar mer än heltid för att hinna med, men hade tänkt söka sommarjobb i år :)
Ska dock söka som tatuerarlärling sen i trean då det blir mycket strötid.