Ensam råtta
Eftersom att Morning Glory dog inatt så är Honeysuckle ensam nu.
Vad gör jag?
Kan hon bo själv, eller bör jag skaffa en kompis till henne?
Om jag hela tiden skaffar nya kompisar till de råttor som lever längst av de jag införskaffat samtidigt så tar det ju aldrig slut.
Inte det att jag vill att det ska ta slut, men jag skulle väldigt gärna vilja ha det andra könet igen, och jag har inte fler stora burar. Burar har jag gott om, men inte STORA.
Så när jag bara hade en kvar av Wolwerine, Lepad och Paztell så köpte jag MG och Honey som fick vara sällskap till den sista som levde några dagar tillsammans med dem, och nu är bara Honey kvar.
golf.ifokus.se

Hur gammal är Honeysuckle? Jag menar, om hon är gammal så kan jag tycka att det inte är så farligt att låta henne vara ensam - hon har kanske inte så mycket tid kvar och att bli introducerad till en liten ungj*vel som är tokig och busig kanske inte är jätteskönt. :) Det är min tanke i alla fall.

Hon är 2 år, 2 månader och 3 dagar :P
MG var rätt smal och skruttig, men Honey är precis som vanligt.
golf.ifokus.se

Förutom att hon verkar rätt medtagen av det inträffade just nu =/
golf.ifokus.se
jag tror faktiskt att det är okej att ha henne ensam om du bara ger henne mycket uppmärksamhet och så. hon är ju trotts allt rätt gammal, men man vet ju aldrig. hon kanske lever mycket längre än väntat :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Kan kontakta någon uppfödare. Fråga om det finns möjlighet att ta en råtta på foder tills den äldre går bort. Eller låna en från privat person.
Hade du bott närmare så har jag att låna ut.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag skulle aldrig kunna ha ett djur en länge tid och sedan bara lämna bort det :P
golf.ifokus.se
jag förlorade nyss en råtta å har en kvar nu. Så hon får gå sj tills det är dags för henne att lämna mig. Hon är över 2 nu . Umgås mer med henne bara :) Fast passar sjklart inte för alla råttor
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Om jag t.ex skulle köpa en hane och sätta ihop med henne, är hon då för gammal för att få ungar, och om hon inte är det, är det farligt att bli dräktig för henne i den åldern?
golf.ifokus.se

Hm, okej.
Jag har bara varit med om möss som jag satte ihop i sen ålder en gång. De var från samma kull, och när det bara var en hane och tre honor kvar så tyckte jag synd om hanen, så han fick bo med honorna. Det blev inga ungar.
golf.ifokus.se

Som sagt försök att låna in sällskap till henne, om hon nu verkar vara så pass påverkad av att vara utan sin kompis. Visst minns jag rätt att du har dina råttor boendes i något uthus eller liknande? Det skulle innebära för råttan att gå från konstant sällskap av sin råttkompis till sällskap då och då med någon som inte alls förstår var man säger. Du fattar nog vad jag menar. :)
Om jag blir med ensamråtta så hänger den med mig 24/7 verkligen, vi sover, äter och skiter ihop. Det är inte ultimat sällskap för råttan, men det bästa man som människa kan erbjuda.
Jag ser det inte som nödvändigt att skaffa nya bebisar som sällskap till denna hona, men som sagt, försök låna sällskap till henne!

Just nu bor hon bredvid min säng tills hon kommer på bättre tankar.
golf.ifokus.se