Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1591 ggr
Brullebro
0

Göra egen bur ?

Hej hej ! Jag undra en sak nu, jag skulle vilja köpa råttor. Men bur är så dyrt med frakt och kostnaden för själva buren. Går det att göra en egen bur ?

(visste inte vad jag skulle på att tråden handlade om så jag tog bara den här :) )

nagini
0

Min bur består av en bokhylla från ikea som vi har satt hönsnät runt

fungerar hur bra som helst

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Sloj-border
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! jag har precis byggt en bur.. jag köpte en järnställning från IKEA och sen köpte jag nät/galler på bauhaus (inte hönsnät.. mer gallerliknande nät..) sedan lindade jag fasst det runt ställningen.. nätet var 1 m högt  och ställningen var ca 75 cm hög tror jag.. men "gallret" ver så hårt/stabilt så det kunde vara högre än ställningen.. så den vart 1 m hög :D

bild på buren :)  -->

nagini
0

Kan ju ge en bild på min bur oxå ^^

Buren är när vi precis köpt den (vi köpte den begagnad..) så den är inte inredd å ser väldigt tråkig ut

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Brullebro
0

Okej :P Jo jag tänkte på det här med bokhylla och så :P

hus-musen
0

problemet med bokhyllor är att de oftast är för smala så de är bättre att använda en garderob tex. Och se till att ha minst 35 cm djup(lagliga måttet) Men gärna mer!

Qui dormit, non peccat

Brullebro
0

Nån fler som vill visa sina egengjorda burar ?

Brullebro
0

Går det att använda hönsnät ? Istället för galler grejs nät ?

Sloj-border
0

jag har hört att på hönsnät är "ståltrådarna" så smala så råttorna kan få ont i tassarna..

rätta mej om jag har fel! :P

[Dandelion1000]
0

Måste ju bara tipsa om att hitta en begagnad bur.. Kolla på Blocket eller Zoonen . Jag fick två fågelburar helt gratis av en kille som ville bli av med dem. Han tyckte det var onödigt att slänga dem..

Bilden är på buren innan den var inredd..