Vilka vill köpa råttor?
Är du på jakt efter en eller två råttor? Något speciellt?
Jag är fortfarande på sök efter två hanar. Jag har varit utan råttor alldelse för länge nu.

Jaaag vill!

jag är på jakt efter en hane, gärna nakenråtta. eller en vit rex:D

Hottan har precis somnat in idag så jag vill ha en ny kompis till Theo :(
Theo är alltså 2 år fyllda, och söker en jämngammal kompis som är mycket snäll mot andra råttor.
Hottan RIP 23 jun 2004 - 20 februari 2007.
/Matsvin.
Man är nog alltid på jakt efter råttisar :P Iaf om man hittar ngn man tycker om!=)

Krav: att de är sociala, har ett gott temprament och är friska. 

Jag är intresserad av en liten råttis.. men det vet du ju. 
jag vill gärna ha en råtta hälst en hane

ja vill ha en hane (black) att låna, för avel. (Låna ca 1vecka mot ersättning.
Det är jag och en tjejkompis som vill ta en kull på ena råtthonan

Jag är på jakt efter två små honor som är friska, hanterade redan från början och med bra avel bakom sig.
Kan ta mig till flera platser i Sverige.
Till de som söker äldre råtta: Kolla på råtthjälpen, de har många råttor för omplacering.

Jag har bestämt mig att jag vill skaffa råttor igen.
Vet ni någon uppfödare som föder upp vita råttor med mörka ögon? (minns ej namnet på teckningen) och siames råttor samt blåa med trevliga temprament? =)

JAG!!!
Leter efter 2 eller 3 honor, friska och med bra temperament. Gärna i nån ljus färg såsom: lynx, beige, fawn, pearl eller lilac. Men som sagt så är hälsan och temperamentet det viktigaste!
//marlene
Benjy:
Vita med svarta ögon = Black Eyed White (BEW)
Har inte stött på många såna. Man ser mest PEW (Pink Eyed White)
:)
Sida med olika färger/teckningar: http://www.hawthorn.org.uk/varieties.asp
Jag vill gärna ha två, tre råttor ;p
När den har flocken är borta och jag ska ta upp råttägandet igen så vill jag ha två eller tre übersnälla flickor som aldrig blir sjuka utan dör en naturlig död. Gärna en Tesla och en Certina i nytt friskare format.
//frida

jag vill, men har 2 katter >_<

Jag vill, men inte min mamma tyvärr.
jag är ute fter två hanar som är friska och krya har en bra bakgrund och som inte har samma färger som de råttor jag redan har. skulle vara roligt med två små dumbosar=)
jag håller ögonen öppna efter en eller ett par nya råttdamer till min flock då tanterna börjar bli gamla. Färg, teckning osv är inte av vikt - jag letar sällskapstöser så att jag kan behålla en flock för det är en av sakerna som jag tycker är mest intressant med råttor.
Jag vill ha lugna, trygga, sociala och socialsmarta råttor (dvs de ska ha lätt för relationer till andra råttor) så de ska ha en något känd bakgrund där temperament varit bra och släktingarna varit friska och deras släktingar tagit olika introduktioner med en klackspark.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Wow ett nytt ord: socialsmarta! Det uppskattas mycket! 
Jag är nog alltid på jakt efter fler små pälsbollar ^^ Speciellt rexar, har en stor förkärlek för de :D En slät fawnhane skulle jag inte tacka nej till heller, de är så sjukt läckra <3
Men sen har man en mamma som är rätt anti, så jag får sukta hur mycket jag vill typ. Gränsen ligger på 5 råttor, har 15 nu *host* xD
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

intresserad av en eller två honor. göra handtama och sociala. har två nu, vill gärna ha fler.

/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Hur har det gått? Har ni hittat några råttor?

Åh, vill så gärna utöka flocken, men tyvärr kommer det inte på tal förräns min aggressiva gammelHugo trillat av pinn :-/
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Har stor lust att utöka min flock med en dumbo, men letar inte så febrilt efter kullar. Men kommer jag över en kull jag gillar så…
≧◔◡◔≦
jag kan ju tala om att även jag vill köpa råttor…

Jag vill också köpa råttor. Fast jag måste få tag på bur och fixa lite annat först. Men sen vart min tanke två honor som varken är rex eller dumbo.
jag vill köpa 2 rått killar och jag tror jag har en på g iaf :)
#30 vad är det för små dunbollar? vill oxå ha…

åh, men hon bor ju så långt bort från mig… 

#35 hör med henne om hon kan fixa transport eller om någon annan ska åka en runda?^^

Jag letar som en galning efter en choklad- och en fawnpojke. 
Jag letar efter två honor..

Jag letar efter trevliga råttor. Tänker mig en black eubk rex. Eller agouti. Eller choklad? Mums!
Älskar mina stora små vänner..

Plannerar att så smånigom skaffa mig en blå dumbo råtta.Gärna en från från Absinthe om hon får någon sådan i framtiden…

Får hem två champagnebebisar nästa vecka och så har jag föröskt tinga en s/bl hona.
Har egentligen inte plats får så många fler då min gräns ligger på 25st hihi.

Jag letar efter en liten siamespojke, eller möjligvis himalayan. Fast helst en siames, de är så underbart söta :)

Jag vill och BEHÖVER!!!
En trevlig pew med lång stamtavla från en bra uppfödare vill jag ha..

Jag är på jakt efter en liten dumbohane. :)

Tacobelle: Tycker absolut du ska importera från Zen-Rats nästa kull och det har inte alls någon med att jag skulle behöva hjälp med karantän att göra. ;)
Just nu har jag 7 tjejer så även om jag alltid är sugen på nya bebisar ska jag försöka hålla igen ett tag. :)
Jag vill men jag kan inte *gruff* Får bli i framtiden. Långt in i framtiden…

Jag hade gärna sett en liten dumbopojk här hemma..

Jag ska ta in dumbotjej från danmark i höst förhoppningsvis.. funderar på att ta en hane också samtidigt… Hittar F*N inga väldokumenterade dumbos i sverige just nu.. *morrar lite*

Jag ska hämta två töser ikväll! :D
Grattis!!! :), Längtar fortfarande tills på fredag :/

Jag hade tyckt att det vore trevligt med en kille till här hemma. Har 3 just nu, men jag har fått för mig att det blir roligare med jämna tal. Jag söker inte direkt aktivt, men en herre i samma ålder som de andra är ungefär, vore ju inte helt fel, så något mellan 9 och 17 månader skulle det väl få bli då. :P
Färgen bryr jag mig inte om, bara det är en snäll liten krabat som passar ihop med både råttor och människor.
Siames och Silver Fawn är vad jag önskar kunna köpa en dag. Kön spelar ingen roll.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Haha, ska man skriva en önskelista förutom perfekt temperament och utmärkt hälsa så kommer den listan bli lång för mig..
För att inte tala om hur trångt det skulle bli här hemma. ;)

Nu har jag hämtat mina töser!

#56 möss?
#57 Ja, det där är möss och hör ej hemma här på råttor iFokus. Om det där är en rådis så måste jag missförstått råttornas utseende.
Tänkte mest att det är lite lättare att hitta hem åt möss om man annonserar på mussidan, fast det kanske gameover gjort också.. 
Då gör det kanske inget att om jag fast jag annonserat ut hamster ungar under hamster även annonserar ut dem här på råttor.ifokus.
Har både guld och dvärg hamster ungar till salu.

ja, ojdå, mössen hör ju inte hemma här, hehe, sorry.
Men tre råtthonor finns iaf ;P

#58 varför så barsk? Eller är det bara så att internetspråket förvränger tonfallet?
#62 tyvärr är min gramatik inte perfekt och ingen kan kräva det av någon heller. Läser man min press så ser man att jag har tagit upp detta med mitt skrivande att folk kan tolka mig som arg etc.

Ok, my misstake :)

JAg är intressered av 2 hanråttor :)
Föder du upp eller har du några som säljs redan nu? :)
Bor inom stockholms län.
Jag är på "jakt" efter två råtthonor, hälst dumbo men jag är öppen för alla sorter utom siamese :P
jag bor i Stenungsund på helger och i Dingle på veckorna :P

jag blir galen, jag söker 2 hanråttor, silver black och blå.
jag hittar inga uppfödar ei stockholm inom närliggande län. Kan inte ta mig över långa sträckor. :((((
Två råtthonor sökes!

2 hanråttor sökes :((((((((((((((((((
söker en råtthona alt. omplacering av kastrerad hane.
Från uppenbarligen friska och långlivade föräldrardjur samt med bra sällskapsmentalitet.
≧◔◡◔≦

min råtthona saknar sällskap här hemma. och behöver ha tag i en snarast
Mvh. Emma

Har fått hem mina champangne bebisar nu. En hona & en hane som ska ev användas till avel om dom utvecklas som dom ska.
två honor! Bor i Stockholm,
om du ahr tips så skriv til mig: linnkohler@hotmail.com

jag vill också.

Jag vill bara ha köpare av råttbebisar!!!
jag är på jakt efter två råttor, helst honor :)

jag och syster (-bim- på råttor i fokus) letar efter två råtthonor :) det kan ni nog inte ha missat eftersom hon är så aktiv på den här sidan ;)
vi bor i sundsvall så om någon planerar en kull med leveransklara råttor i februari-mars nångång - HÖR AV ER :)

En ung hona….ej vit el roan….
Två honor. Men inte förrän i Augusti! Kanske inte råkar vara någon som har en planerad kull som är leveransklara vid den tiden?

hm…en liten Baflicka till…hade ju inte varit fel..ha ju bara en Ba och en Ba eubk dam…vill ju komplettera med en helsvart dam till…Hihi den lilla Ag hooded damen är helt utstickande…
Jag letar efter en rexad hona till sällskap till mina två lite äldre!
Jag vill köpa 1-2 bebispojkar, men förhoppningsvis inte förrän till våren/sommaren. Mina äldsta är 1½ år och lever väl inte i evighet…
Dom råttor jag köper skall vara efter oerhört snälla föräldrar med välkänd härstamning. Inget bråk i buren tack! Färg oväsentlig, men gärna med potential att bli stora och långa!
Maria

Jag är på jakt efter en till individ att utöka min flock med. Men jag har planerat vänta tills jag byggt en ny bur. Med andra ord har jag ingen brådska, men dyker det rätta tillfället upp så..
En aktiv, orädd, glad och lätthanterad hona med häng. Hon ska ha en frisk, väldokumenterad bakgrund, vara snäll mot burkamrater och det är viktigt att det klickar mellan oss! Ålder och färg etc. saknar betydelse.
Tycker numera att alla färger och teckningar är vackra! Till och med fula dumbos får flytta hem hit om de är trevliga ;).
Älskar mina stora små vänner..

#18, jag har också två katter och råttor och möss och orm och snart fåglar. lär katterna att de andra djuren får inte röras. har inte hittils haft något problem med katterna och de andra djuren. de bryr sig knappt. ska man vara borta väldigt länge så ställer vi in djuren i vårat rum och stänger dörren. svårare än så är det inte ;).
man ska ju inte missa att ha såna underbara djur som råttor bara för att man har katt ;)
jag skulle gärna vilja ha en dumborex men man kan inte få allt… hade dumbo för nåt år sen och de är så charmiga och pälsen på rexar är så mysig så allt i ett vore trevligt ;)
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

*putt*
(bra med en intressekoll ibland :-P)
Jag är eventuellt på jakt efter lite tjejor.

#86 "lite tjejer"? Vad betyder det? Alltså hur många och hur ska dom se ut mm.
#86 Jag vet inte. 3 st kanske. Minst 2 st, max 4 st. :P Jag har inga större utseende krav, bara dom kommer från ett seriöst ställe och är snälla och bra råttor. Anledningen att jag söker honor är bara för att jag är sugen på att prova honor då jag bara haft hanar innan. :)

är alltid på jakt efter råttor! :)
ne men just nu letar ja efter en rexad dumbo…..tös el pojk är mindre viktigt…..men gärna tös tro ja….hrmm…somsagt….mindre viktigt….
Jag letar ju polare till min sötkille. Färg spelar ingen roll men gärna svartögd & slät.
Annars så kan jag nog övertalas att införskaffa diverse sötsvansar om de vinner mitt hjärta bara sådär. Hjärtat är lätt övertalat på den punkten :3
Söker råttkompis till min Svenne..
en siames hona skulle man alltid vilja ha 
// Vanessa
jag vill ha en blå dumbo, mink dumbo, snygg self svart dumbo i vilken kön som.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jag letar efter en siames eller dumbo ( hona ) eller varför inte både och. Eller en hooded…färg spelar mindre roll, vill så gärna ha en råtta från uppfödare. Jag har tre zoo-tjejer hemma, skulle vara intressant att se om skillnaden är så stir som alla säger.

Jag vill gärna utöka min lilla miniflock här hemma med en eller två småtjejer. Håller utkik efter kullar på gång i uppsala/sthlm-området just nu. Då hinner att tjejerna ska bo in sig ordentligt och bli helt vana vid mig innan bebisarna blir leveransklara.
Jag är ute efter en liten blå rexflicka.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#96 Finns ev. en här :-P
en fawn tös hade varit trevligt. Har förälskat mig i den färgen <3
#97 :D <3
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Eftersom min flock har stadigt minskat och blivit liten nu, så skulle jag vilja få in nån ny hona (eller 2). Om de är rex dessutom, så ska de hit :)
Jag letar efter en eller två honor, de ska vara framåt och nyfikna, älska människor. Inte blyga och tillbakadragna. Stora tjejer, efter bra linjer, stamtavla med andra ord. Gärna finska linjer :)

söker en rexad/dubbel rexad rått hane,

Två Siameser :P
jag söker fortfarande efter två hanar!

Jag söker en s-ba hane
eller eubk kan gå oxå 

kollar väl alltid på råttisar…:)
men just nu har ja alla änglar ja behöver….å Filiokus plats kan ingen fylla ut ännu…..
ska va nå väldigt speciellt isåfall……

Jag vill fylla på i min bur ^^ Helst en champagne dumbo hona vore mysigt (:
Skulle kunna senare då hanarna får en större bur kunna tänka mig hane i: Silver fawn, Blå, Siames med ett bra temprament.
Teckning och hårlag oväsentligt.

ag vill köpa råttor/råtta!! =D
Skulle gärna ha en lr två till så att mina små gullisar kan få fler lekkamrater. (Ja vill oxå ha fler "lekkamrater" för den delan) :p
Jag vill gärna skaffa råttor. 2st skulle passa bra precis i början såhär (då jag inte har några råttor än) flickor, unga eller ungar.
Jag gillar de flesta färger och teckningar men är särskilt intresserad av helfärgade. Svart och blå tycker jag spciellt om :)
Friska gener, bra beteende i släkten osv är självklart viktigt de me.
)