Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1163 ggr
ladysurprise
0

JAG BLIR TOKIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min kille håller på att tjaba om att ajg ska ge råttorna våran mat i 1 månad..

[Castaway]
0

va? fattar inte :P

RatLover
0

inte jag heller ;)

Hermelina
0

inte jag heller.?

ladysurprise
0

min kille tror att jag kan ge råttorna mänisko mat enbart i 1 månad

Hermelina
0

Okej..? varför göra en hel tråd om det? ;P

niffen
0

#5 Varför låta forumet stå tomt, och varför inte låta trådpoliser och moderater sköta snacket om trådar är onödiga eller inte?

RatLover
0

4# Haha, det brukar mest vara tvärt om, att man tror att man bara kan ge dom Torrfoder :)

ladysurprise
0

Bev lite frustrerad o tänkte att min kille skulle få höra från flera att man inte kan göra så….

niffen
0

Speciellt bebbarna måste ju vänja sig att äta Torrfoder, eftersom det är det, dom kommer äta hela sitt liv!

KickanW
0

Men det är ju bara att ge dem müsli… Varför tycker han inte du kan göra det?

Hermelina
0

#6 ursäkta mig då. Jag brukar inte vara inne på råttor , och ska aldrig mera vara här *_'

Daydreams
0

#11 Nej det kanske är bäst om du tar så illa vid dig av en liten tillsägelse

ladysurprise
0

#10 har ingen aning.. han tycker väll alla min pengar går till råttorna

niffen
0

#13 Ljug och säg att müslin är till dig då :P

ladysurprise
0

hehe ;)

Hermelina
0

#12 ;( varför skulle jag behöva bli tillsagd..? det var inte ens illa menat . föresten pratade jag med #0

KickanW
0

#16: Niffen har som uppgift att hålla ordning i forumet, det var därför hon skrev :) Själva grejen med ett forum är ju att starta trådar om saker. Sen vad som är viktigt eller inte kan ju inte en person avgöra. Nog finns det saker att diskutera kring den här frågan?

Hermelina
0

Okej, nu säger jag väl FÖRLÅT allihopa även fast jag inte vet vad jag förlåtar för då! XP det är väl lite andra "regler"här än vad det brukar vara på sidanb jag brukar vara inne på Sorry <33

Hermelina
0

och förresten, så fattade jag inte riktigt vad #0 menade :S

hus-musen
0

varför skulle du inte kunna ge bara människomat?? så lände det är varierad kost så går det bra=)

Qui dormit, non peccat

ladysurprise
0

dom ska ju ha tillgång till de hela tiden och så msåste dom ju ha nåt för att få ner tänderna lite.. och desutom har jag en hoan med ungar.. Så mycke variera vi hos inte här fasten jag försöker

niffen
0

#20 För att råttor alltid ska ha tillgång till Torrfoder, speciellt om de är små bebisar som växer och behöver vänja sig med den sorts mat som de kommer leva med resten av sitt liv  :)

Grodan
0

#21 Nope, råttor behöver inte gnaga för att slipa ner tänderna. Slipa ner tänderna gör de när de "gnisslar tänder". Gnagbehovet är dock ett stort behov, så det är bra om de kan få utlopp för det.

Det är ju sant att färskmat inte håller så länge, dock gör Torrfoder det. Sedan kan man faktiskt mata råttor med ENBART Torrfoder under långa perioder - då man ex inte har råd att ge dem (eller tid att laga el dyl) färskmat.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bullerbytjejen
0

#23 fast då måste det väl vara bra Torrfoder, egenblandat med allt som dom behöver…? genomtänkt Torrfoder typ. inte nån trist gnagarblandning från zoo

Grodan
0

#24 självklart

förresten ladysurprise så tycker jag det verkar vara dåligt val av kille… förlåt att jag skriver det, men man behöver inte omge sig med folk som motarbetar en… och man bör få ha något stort intresse/hobby som ens partner inte gnäller på utan tvärtom uppmuntrar

Mischa
0

Ge honom mat i enbart en månad och se vad han tycker om det….

≧◔◡◔≦

DoD
0

#25 håller med..

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

ladysurprise
0

#25 De är lungt ^^.. Han brukar inte va den som gnäller men all har vi våra dagar..

Grodan
0

#28 Skrattande

Lollo86
0

alltså menar du att han vill att du ska mata dom i enbart en månad å sen skita i att mata dom överhuvud taget så att dom får svälta ihjäl?

ladysurprise
0

#30 nää han menar att jag sa ge dom enbart mänisko mat i 1 månad..

Bullerbytjejen
0

va ska dom ha sen då ..enligt honom ?

ladysurprise
0

#23 Som vanligt torfoder o färsk mat.. han tycker jag läger mycke pängar på råttorna

ladysurprise
0

så han tycker att jag borde una mig något nån gång

Bullerbytjejen
0

men råttorna är väl din glädje ? du unnar dig genom att ge dina pälsklingar det dom behöver..va lägger han sina pengar på? manikyr och massage? :P

Bullerbytjejen
0

eller lägger han sina pengar direkt på sin kropp när han sover tihii

ladysurprise
0

Klart dom är men de förstårju inte han tråkit nog :(.. Bensin hehe o mat fast maten hjälperr jag med till med när jag har pengar över

Bullerbytjejen
0

då unnar han sig inget heller då förutom maten då, men bensinen e ju inte till honom direkt :-P

ladysurprise
0

nä men till bilen o han älskar att köra bil ^^ så man kan nog säja att de är till han..

Bullerbytjejen
0

som maten till dina råttor…

det e ju samma sak..fattar han inte det :-P

mat till råttorna, dina råttor, din glädje= kostar pengar

besin till bilen, hans bil, hans glädje =kostar pengar

dessutom kostar förmodligen hans bensin mer pengar än va råttmaten gör också..

ladysurprise
0

#40 tydligen inte.. han är inte så smart ibland hehe men de är ju de som är charmirt med han ^^.. 

De gör de nog GARANTERAT kostar ju 13kr liten nu

sussa08
0

Ih jag ska inte köra mer bil :|

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Bullerbytjejen
0

fy dig det e inte alls charmigt..om han inte smågnäller då bara(det kan dom få behöva göra ibland, så dom känner sig som män hehe), men e han allvarlig när han säger så så är han bara korkad och menar att du inte ska få lägga pengar på dina djur medans han ska få lägga pengar på sin bil och på att köra runt med den

ladysurprise
0

dom vill ju att bensinen ska gå upp till 27KR LITEN för att de ska svida för såna som kör bilar som drar mycke benisn

Bullerbytjejen
0

yeah va bra :-P han kan väl åka buss? tihii

ladysurprise
0

nä alvarlig kan jag nog inte på stå att han är.. han vill nog bara ytra sig lite.. hehe inte ofta han får de.. han lyder oftast  o är tyst ^^..

Bullerbytjejen
0

så kan hälften av pengarna gå till staten så kan vi lägga dom pengarna på att utbilda zoobutiksägare om djurhållning och avel Oskyldig

ladysurprise
0

#45 lite svårt att komma till jobbet då.. han jobbar ständig natt..

ladysurprise
0

#47 hehe

Bullerbytjejen
0

cykel? med lyse och hjälmtvång såklart :-P

ladysurprise
0

#50 de orkar han inte ;) han har inte cycklat sen han tog körkort när han var 18 o nu är han 26 ;)

ladysurprise
0

eller så somnar han på vägen hem från jobbet o cycklar om kull.. o så fins de en massa vildsvin skulle allt villja se han sykla för livet om hahn stöte på en sån hahhaha.. skulle han nog cyckla fortare än någonsin

Bullerbytjejen
0

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA

Guuuud !! HAHAHAHA

gulzebra
0

Låna ut honom till mig ett tag vetja. Jag lovar att han aldrig kommer yttra sig igen Oskyldig Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ladysurprise
0

Hehehe ;).. har en känsla över att han inte går med på de

SweGizmo
0

Min kille tycker jag ger bort all våran mat till råttorna 0_o' ändå måste jag stoppa honom när han själv stoppar onyttigheter i buren… som typ Chips….

han svar är då: Men dem är ju så söta när dem äter med händerna;)

Min blogg: SweGizmo.se

ladysurprise
0

#56 hehe ;).. min brukar ge dom massor av ost.. Har sakt till ahn att han får häldre ge dom ost än vårt godis o sånt..

gulzebra
0

#55: Karlar ska inte vara med och fatta beslut öht utan de ska bara lyda, så det gör inget Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

ladysurprise
0

#58 ASG