Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 644 ggr
Crucio
0

Söker "tillfällig" råtta, Umeå.

Då min ena råtta är sjuk och kommer att avlivas söker jag en lösning för att min andra råtta inte ska behöva vara ensam. Han är ganska gammal och saken är att jag vill ta en paus från gnagare efter honom, men jag är inte villig att sälja honom. Så det jag funderat på är möjligheten att hitta en råtta att ha på "foder" så länge min andra råtta lever. Han är född sommaren 2013. Det bästa för sällskapsråttan vore ju om jag kunde lämna den till samma hem sedan, istället för att sälja den vidare till ännu ett hem. Eller kanske en råtta som också är gammal/en som också plötsligt blivit ensam? Hör av dig om du har alternativ/förslag/etc.

/Crucio.

Sajtvärd på Skrivlust

Valkyrija
0

Jag skulle inte rekommendera att du har en råtta på "foder" då råttor blir väldigt stressade av en flytt och det känns lite taskigt att den ska behöva flytta fram och tillbaka. Jag gjorde så att jag införskaffade mig två råttor i samma ålder då jag också känner att jag inte vill ha fler på ett tag efter att mina försvinner så det tycker jag skulle vara det bästa. Råttor kan bli upp till fyra år gamla om man har tur(om inte ännu äldre!) så jag skulle inte säga att din råtta är såå gammal. Min äldsta tös är född i maj 2013 och hon är inte gammal varken i psyket eller fysiskt! 🙂 Hennes syster från samma kul var dock tvungen att avlivas i höstas pga sjukdom 😕

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Crucio
2

Hjälper ju inte att skaffa två i samma ålder eftersom det inte betyder att de dör nära varandra, även om det vore det ideala. Min J har överlevt två burkompisar nu. Den första blev väldigt aggressiv och attackerade både mig och honom och avlivades därför. Den burkompisen var betydligt äldre. Denna var betydligt yngre. Sådant som inte går förutse.

Nä vill inte tänka att J är gammal. Han är pigg men tyvärr överviktig. Det kommer dock vara lättare att fixa nu, hans burkompis som avlivades idag var länge lite underviktig pga. dålig hälsa. Var svårt att ha en som behöver gå upp och en som behöver gå ner i samma bur. Nu kan jag anpassa maten mer när J är ensam ett tag, ge honom lite magrare foder. Hoppas kunna få ner honom lite i vikt…

Sajtvärd på Skrivlust