Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 385 ggr
Zubmaximilian
0

råtta med poppande öga

Hej. Jag har en råtta på 2,5 år. Gammal, jag vet.

Jag i Småland den här helgen och låter min lillebror ta hand om råttorna. Han ringde och berättade att ett öga hade blivit jättestort. som om att det höll på att ramla ut ur huvudet och att det andra var litet. Hon verkade inte ha ont och var normal i övrigt, pigg och så. Sedan några timmar senare var det borta. Detta hände i fredags kväll men jag fick veta det nyss.

Har någon nån aning om vad detta kan vara? Är så orolig. :(

StillaSinnet
0

Din rubrik "poppande öga" fick mig genast att tänka på fenomenet när mysande råttor ploppar med sina ögon, men det är inte det du menar?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

:')
0

Alltså inte såhär, http://www.youtube.com/watch?v=dbnt6h9vlpg&feature=share&list=UUQrPYwgMdCVThqsAQZJOZ_g ?

Det kan ju annars vara en tumör? :/
Lycka till i alla fall 🌺

Zubmaximilian
0

Nej, tror inte det. såg det ju inte själv, är många mil bort. Men jag tror jag såg det för några veckor sedan också fast inte så mycket som min bror beskrev. Det ena ögat var större, såg inte sjukt ut eller inflamerat utan bara större. När jag var förbi mamma så frågade jag henne om hon såg något konstigt och då såg det normalt ut igen. 

Om råttor ploppar med ögonen är det väll båda, inte bara ett?

Xristina
0

Kan han inte ta en bild med telefonen eller så? och skicka det till dig? :)

Zubmaximilian
0

#2 nej nej inte så. Gullig film :3

Nej, det kan ju vara en tumör, hon är ju gammal gumma men då borde det väll inte gå tillbaka till normal storlek efter någon timme?

:')
0

#5 Hm….konstigt, nej man tycker ju det. Eftersom hon är så pass gammal så är det nog bara att låta det vara som det är och se vad som händer. Så länge hon verkar pigg så är det ju ingen fara! Men det skadar ju inte att besöka/ringa veterinär!

Zubmaximilian
1

#4 ringde honom nyss. Nu är det normalt så det finns ingenting att knäppa kort på. Han beskrev det som att det ena ögat var på väg ut ur huvudet och det andra var intryckt. Men nu är det borta. Kanske en av de andra råttorna råkat trampa henne i ögat bara. Hoppas.. :)