Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 479 ggr
PlusPlus
4

Framsteg med Doris! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan skrev jag om min lilla råttdam Doris som inte fått en lätt start på livet. Flyttat flera gånger, vanvård, ungar i tidig ålder osv. Nu har jag kört med tvångsgos vilket resulterat i att hon slocknat raklång på min mage

Melonclementin
0

Va mysigt de ser ut och va söt hon va! :)

Hur länge hade du ute henne innan hon slocknade? :P

PlusPlus
0

Hmm… hälften av texten fattas, trodde jag redigerade men ändå blev det inte med -.-' aja :p #1Hade henne lös i några timmar men hon stannar mest i bäddsoffan. Hon tar ngn tur ned på golvet ibland men sen upp i soffan tillbaka. Så behövde inte ha henne på magen särskilt länge innan hon slockna ^^ Det är så roligt att se hennes framsteg, hon flyger upp på gallret i buren och hälsar när man går förbi, inte lika ofta som döttrarna men mer är förr som var typ aldrig :p Hon har utforskat hela buren (Jenny bur) och inte bara suttit och tryckt i bajlådan :p Det går sakta men framåt :D Och hon är en så otroligt lugn dam när hon väl sätter den sidan till, en riktig mysklump. ^^

[frokenberger]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också en tjej som har haft det tufft, hennes "tråd" heter Den som ingen ville ha.. MEN det jag skulle säga var att jag också gjort framsteg, min tjej har blivit MYCKET tamare, hon springer runt som en galning i mitt rum men nu har hon även låtit mig bära henne och nu ligger hon och sover i min nacke :) Härligt när de inser att man inte är där för att ska dem! <3

PlusPlus
0

Ja den har jag allt läst ^^ Ja precis, underbart när man vinner deras tillit och de visar sig vara underbara ^^