Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 813 ggr
[Jawa´s]
2

(O) 2 råtthanar med bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

födelsedatum: ca juni 2012

färg, teckning o hårlag: Agouti rex, Agouti hooded

kön: hanar

kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet ej

faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej

syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Omplaceras pga ändrade familjeförhållanden och min försämrade hälsa. Råttorna vill komma till ett livslångt hem med mycket tid och kärlek. Bur med tillbehör kan medfölja om så önskas.

omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Jättetrevliga båda två, framåt, nyfikna och mycket hanterade. Har gått ihop med två äldre hanar hemma hos mig utan problem och hade säkert funkat bra i en ny flock. De gick även ihop med andra råttor i djuraffären när jag köpte dem vid ca 6mån ålder. Agouti rex killen vid namn Jinx kommer ursprungligen från Imazo och agouti hooded killen Joey kommer från en privat uppfödare som sålde honom till djuraffären.

pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: hemmet är viktigare än priset så 100 kr för båda råttorna + bur. Vill man bara ha råttorna utan bur går det också bra. Råttorna är ej reggade nånstans.

ort där råttan/råttorna finns: Spånga-Tensta Stockholm. Hämtas här hemma.

telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): svara här i tråden/skicka pm eller maila: hoppetoss-hoppsan@hotmail.com

Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

MissFake17
0

gu vilka fina killar! hur stor är buren? kanske kan trycka in en till i mitt lilla rum

[Jawa´s]
0

Dom är superfina och härliga =) Buren är 80cm lång, 50cm bred och 70cm hög.

123fyra
0

Vilka sötnosar! Vad är det för bur? :)

[Jawa´s]
0

#3 en ferplast furat

Alenzi
0

Sötisar, synd (tur?) att de finns i Sthlm. Lycka till!

MissFake17
0

är det ngn som vet om det brukar vara ngt problem att ha honor å hanar i samma rum? i olika burar så klart!

orats
1

#6 OT:Njee, eller dom känner ju lukten av varandra. Tycker personligen det är väldigt jobbigt när man tar ut dem då de hela tiden försöker hoppa till varandras burar. Så jag har iallafall inte honor och hanar i samma rum.

MissFake17
0

ok, har nämligen redan två honor, hade gärna tagit grabbarna men får inte ha råttorna nån annan stans än i mitt rum :/

[Jawa´s]
0

Jag hade 5 hanar och 6 honor i samma rum innan, tyckte det funkade bra =) men det är nog en smaksak

Charlott_
0

Ååååh så fina :O

sholani
0

Hej jag har länge letat efter två hanar jag ska bara prata med min sambo så kan jag hämta de på torsdag eller fredag jag bor i järfälla!

[Jawa´s]
0

putt för pojkarna =)

[Jawa´s]
0

putt

[Jawa´s]
0

pojkarna letar fortfarande efter ett nytt och bättre hem =)