(S) Syr inredning för smådjur!
Hej igen!
Vet inte var mitt förra inlägg tog vägen, tycker det är konstigt då jag följde reglerna. Hur som helst så syr jag smådjursinredning främst i fleece men andra tyger förekommer också, som bomull och flanell.
Jag har nyligen börjat med inredning för råttor och bilden jag bifogat går att använda till alla möjliga olika smådjur. Främst för marsvin men skulle passa råtta också, syr då dit an hänganordning så man lätt kan haka fast tunneln i taket på råttburen! :) Kan även sy en längre variant i enbart fleece också, om man vill det!
Jag finns bara för nuvarande på facebook, under namnet "Fleecedreams" men hemsida kommer snart också. Lite bilder finns ute på facebook sidan och jag syr även upp efter önskemål!
Kontakta mig här eller via min mailadress: fleecedreams@@outlook.com för mer info, specialbeställning osv.
Mvh/Lisette
Vad kostar det?
Tunnlarna på bilden kostar 120:- + frakt (36:-/tunnel) men blir billigare vid köp av flera! :)
Är det farligt om en hamster (eller annat smådjur) äter på den?
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
Kan vara farligt.. exakt hur farligt vet jag inte om jag ska vara ärlig! :/ Det är ju dvs om man har inredningen permanent i buren. För har läst om att just vadd och skumgummi kan fastna och ställa till med problem i magen på smådjur, som just råtta o hamster.
Men under lekstunder/golvtid när man har koll på vad djuret gör så skulle det nog inte vara någon fara! :)
Jag har ju bara marsvin och mina grisar smakar bara en gång på ny inredning och sen är det bra. Så vet inte hur hamster eller råtta reagerar på min inredning tyvärr, men tycker det borde vara ok så länge man har djuret under uppsikt! :)
Är det endast i tyg du gör dem? Alltså ingen for för ståltråd eller så? Tänker så att de inte kan göra illa sig ifall det skulle bli slitet och sticka ut.
#4 Ok, tack. Jag ska fundera på det. Du kan väl skriva ett inlägg på hamster.ifokus också?! :)
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
#5 Nej absolut inte i ståltråd, blir så svårt att tvätta då! Just dessa tunnlar är sydda i enbart fleece med skumgummi eller fleece på insida och vanligt bomullstyg på utsidan! :)
#4 Ok! :) Absolut, fixar det! :)
du behöver inte svara på denna fråga=)
men hur gör du tunnlarna?
Klipper till tyget, syr tyget, stoppar in skumgummit och syr ihop! 😃Hehe 🙂Skämt o sido, vet faktiskt inte hur jag ska förklara på bästa sätt! 🤔
10# om ja misslyckas stort så blir det nog att köpa av dig😉
#11 Du är så varmt välkommen isåfall! ^^