Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 419 ggr
turbopsyk
0

Inspirationstips till bur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej pojkar och flickor!

Jag är nog personen med sämst inspiration och påhitt så jag tänkte höra med er om ni har några roliga tips till mig som jag kan göra i buren? Jag har dock inga hyllplan och det är sjukt jobbigt då jag knappt ens har någon yta att arbeta på. Vet dock inte vart man hittar hyllplan att köpa löst. Men kom med idéer åt mig! Skickar med bilder hur buren ser ut just nu 😃

I'm not crazy. My reality is just different from yours.

elin.andersson
0

Hyllplan behöver du inte köpa färdiga utan ta dig bara till din närmsta brädgård och be dem såga till exakta mått av playwood som du sedan lätt sätter upp med skruv och brickor, billigt och bra! :)
Men jag undrar bara, är det den enda buren du har till dina råttor? Ser lite liten ut.. på bilderna iaf.

vapensyster
2

#1 efter som det bildas amoniak som inte går direkt stt få bort från trä så för att slippa att råttorna blir sjuka i onödan och obehaglig lukt så är smartaste med vaxduk eller dylikatt ha över :)

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

carolineangelique
0

Det finns färdiga i plast att köpa :) kostar ca 129 tror jag, de är ganska stora och så kan man köpa en trappa till :) jag har en jättestor hundleksak, en reptross som hänger från sida till sida som råttorna klättrar på :) det tycker dom är kul och hängmattor och hus och en träbro som de kan både sitta under och klättra på :)

turbopsyk
0

Min bur är 50x45x70 så nej, den är inte liten för 2 stycken :)

Okej, vet du vart såna hyllor finns att köpa? 😃

carolineangelique
0

Jag köpte min på Arken zoo, tror de kommer från leverantören Gibbon :)

turbopsyk
0

Tack så mycket!:)

elin.andersson
0

Okej, ville bara kolla, det var inte meningen om det lät fel, men då var den större än jag tyckte att den såg ut att vara :)

turbopsyk
0

Ingen fara, den ser faktiskt sjukt liten ut på bilderna! Kanske för jag har så stora grejer i den haha 😃