Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 647 ggr
[juunii]
0

Furet Tower till Savic Zeno 2

Är det värt om man byter sin Furet Tower till en Savic Zeno 2?
Eller är det bara onödigt? Jag tänkte att jag skulle ha det mer lättare att städa buren osv och ha en massa saker på gång om man har en SZ2 (en Furet Tower är stor och man får köpa en massa inredning osv för att fylla buren) och att kunna ta med till sommarstugan då och då.
Men sen slog en tanke mig- desto större bur får de mer utrymme att springa, leka, klättra och ha två plan att vara på.
Jag har dessutom läst berättelser där deras råttor bara använder övre/nedre delen, men inte alla råttor gör det!
Jag vet inte vad jag ska välja, behålla den stora rymliga buren eller byta till lättstädda Savic Zeno 2?

[juunii]
0

putt, behöver hjälp från er som har erfarenheter om dessa burar :)

Apootie
0

Jag personligen skulle inte byta bort min FT för något i världen (eller jo, kanske en RSD om jag fick en gratis och hade platsen för den 😃). Jag fraktar ju inte runt min FT, men om du ska behöva frakta runt kanske du bara kan ta med dig ena delen? Alltså ha en helt uppbyggt hemma och när du ska åka iväg bara ta med typ överdelen?

Och just mina råttor älskar att klättra mellan över och nederdelen så hela buren blir väl använd 🙂

Lancia
0

Tycker du ska behålla FTn. Den går ju enkelt att dela av så att man får en "normalstor" bur istället. Känner man sig sugen på en stor bur igen, ja då bygger man ihop den. Jag har en FT som jag inte använder, men säljer den inte dels då den kan komma till användning framöver och dels så den är så himla smidig att förvara då den får att plocka isär så den blir helt platt.