Bebisar på väg!
Min hona, Doris, gick upp 28g till dygn 11, och hon var ENORM de sista dagarna. Men hon fick bara 6 ungar ;)
Är väldigt olika hur de lägger på sig, det är ju inte bara bebisarna som väger, utan mycket av det är fettreserver som honan behöver när det är dags att dia, så det är svårt att säga om din hona kommer få många ungar eller ej. Det blir till att vänta och se :)
Ska bli spännande och se vad din hona väger dagarna innan, så kanske man kan slå till med en gissning ändå😃
#1 ja! Är riktigt spännande nu! :D Kommer uppdatera tråden eftersom så får ni gissa! :D
OT: Så himla söt på första bilden :)
Mvh. Sanne & Djuren
Min ena gick upp lite över 100g och fick 18 bebisar, så svårt att säga helt klart. Bara vänta och se vad som dyker upp
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Okej :) Joo, min förra gick upp 108g och fick 10 bebisar :)
Min gick upp 100g och fick 3 bebisar ;)
#8 haha! :) ja, blir riktigt spännande att se! :D Tror min hona föder på måndag,tisdag eller onsdag :)
Vägde damen en sista gång idag, och då hade hon gått upp 9g sen förra vägningen.. Vet inte om det är min våg som trilskas med mig eller.. :) Så nu ligger hon tydligen på +73g :)
*tass*
//Nike
^tass :)
Så gulligt! :D
//Nike
Mammamagen <3
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Vilken gosig bebismage hon har! 😍 Ser fram emot en massa bilder på småknoddarna när de ploppat ut.
ÅÅÅ vilken gullig bebismage! Hoppas allt går bra med den snart nyblivna råttmamman ❤️
måste fråga. vad för färger väntar du dig? och vart finns du? och kommer dom vara till salu (får kanske inte skriva det här men då får ni ta bort inlägget)
Ställer samma fråga som 20 c:
//Nike
Tass* jag gissar på 11 ungar:)
Väntar spänt! 😍
#23 det gör jag också! T.o.m min pappa är nervös! ;) han frågar hela tiden när hon ska föda! Han sitter och pratar med henne! :D
tassar här :)
// Stephanie och hårbollarna 
Inga bebisar ännu. Men magen har sjunkit ner och hon har nu gått upp 120g :)
Då håller vi tummarna för att nedkomst sker ikväll/inatt ;)
Hur går det, har det blitt någon kull än? :)
Inga bebisar ännu.. Men tror de kommer ikväll/inatt :) Det ser ut som att hon svalt en ballong och har gått upp 129g :)
Imorse hade det inte kommit några bebisar.. Men nu när jag kom hem låg de där! :) Vet inte hur många det är osv.. Men tänkte kolla snabbt ikväll eller imorgon! :)
Spännande! Alltid kul och nervkittlande med nyanlända bebisar <3
Har kikat snabbt, det är 10 levande bebisar :) 1 var dock dödfödd.. Så det fanns 11 små i hennes enorma mage, hon gick upp över 130g :)
Grattis! Synd på den dödfödda…
Ååå vad roligt! Gratta den nyblivna råttmamman! Vart bor du förresten? Letar efter en eller två flickbebisar att utöka min flock med (tyvärr avlivades min ena råtta pga andnöd idag, så jag har bara två kvar.. )
Pm:a/mejla mig gärna :)
En till unge har dött nu :( 9st kvar.. Hoppas dessa får stanna iaf! :')
Stort grattis!=) jag som gissade på 11… Synd att 2 var dödfödda :/
Hoppas de andra klarar sig iallafall.
Vad fina dom är!
Vad bra! Grattis, vet du hur många hanar respektive honor det blev? 😊
//Nike
#39 nahh, jag kollade lite snabbt, men ska kolla bättre om nån dag :) Men som jag tror nu så är det 5 hanar och 4 honor.. Men kollade bara snabbt och inte alls så noga.. Så kan hända att jag ljuger för er :P
#40 okej, vår väl se senare då 😊
//Nike
#42 Vilka små sötkorvar! :D
Tänk att små hårlösa korvar kan vara så söta.❤️
prutt
inte för att korvar brukar vara håriga :o
prutt
#37 vad stor den längst till höger var jämfört med de andra… jag kan då typ inget om ungar, så vet inte om det är normalt eller inte, men de värkar må bra i alla fall, och vilken söt mamma :) grattis :D
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Åhh va fina<3
Fina! :)
tass
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
#47 Vilken snygg hood den i mitten har!
åååååhhh dör söthetsdöden!
prutt
Det vore kul om du ville berätta mer om kullen! Vad är det för pappa, vad väntar du dig för färger osv :)
If you fight love, you're always a loser
Detta var en tjuvparning. Hanen är en silver mink dumbo :) Honan är från en tidigare tjuvparningskull, mellan en silver black hooded och en black eubk.. :) Så vet inte vilka färger det blir, eftersom jag inte vet vad som finns bakåt hos någon utav dem :)
tass
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Ser ut som du har både Blue och Black där, troligen även någon mink!?
Söta är dom i alla fall :P
Är någon av hanarna dumbo?
#70 åh! Det skulle vara jätte kul om de blev blå! De är så fina! :D #71 ja, båda hanarna är dumbo! :)
#72 Fy, man blir så sjuuukt bebissugen :( och så när du bekräftar att de är dumbo med…. 😭
Snälla säg att de är tingade eller att du bor på Mars 😢
#72 det är lugnt.. Bor nästan på mars ;) (norra Norrland) ;)
#74 Phew, då var det en bra bit ifrån mig (för mig, nästan Mars 😉)
Sjuukt söta bebisar iallafall!
#74 What! Vart tusan bor du? Norrbotten? :D
#75 japp! Nästan mars ;) Jo, de är underbara! Blir svårt att släppa dem :P
#76 oj! Sorry Amanda! missade ditt inlägg :) Jo, jag bor i norrbotten ;)
Tycker det är så svårt att läsa vissa färger, hon ser för mörk ut för att vara blue och för ljus för att vara mink eller svart. Kanske du har fler bilder på henne? :)
#82 startade en egen tråd åt henne :) Kan dock inte länka den än inne på telefonen :)
Har du någon säljtråd för dessa underbaringar? 🤪
#84 tyvärr inte :) Men du kan alltid PM:a :)