Bur till salu?
Hej!
Jag har två bebisar hemma men den ena har kommit på att det är ganska roligt att rymma! Då jag köpte buren stod det att det var en råttbur samt han som hade den sa att han hade haft råttor i den. Dock så är avståndet emellan gallret ungefär 2 cm och råttorna kommer ut där ganska enkelt. Så jag tänkte höra om det är någon i Göteborgstrakten som har en ordentlig råttbur till salu? :)
I'm not crazy. My reality is just different from yours.
Om du inte hittar en kan du köpa en på www.zooplus.dk där är det gratis frakt och billigt! (OBS, PRISERNA ÄR I DANSKA KRONOR)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
kolla även i annonserna som finns här, har sett en hel del burar nu på senaste tiden
Jo men har inte så mycket pengar så jag kan köpa en bur för 2000 kronor då jag lagt mycket på den jag har nu. Sen ingen där sålde i närheten utav Göteborg :(
hmm, se om du kan hitta en mindre bur som du kan ha medan dom växer och sedan ta den större buren?
eller ev. kolla om nån vill byta deras bur mot din?
Du kan leta på Blocket och skaffa bevakning på burar där! Så gör jag alltid när jag ska köpa begagnat! :)
Annars kanske du har en släkting i tex Stockholm som kan köpa en bur som finns där och köra den till dig? Eller så kanske ni kan ordna frakt! (Fast frakt blir ganska dyrt dock :/ )
Jo funderade på att köpa en lite mindre bur, ha dem där tills dem blir tama så jag lättare får tag på dem om dem rymmer. Men känns hemskt att ha dem i en liten bur också, även om det inte är en längre period.
Hur "liten" bur rekommenderar ni isåfall?
Och är det någon som har denna buren?
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/hamsterbur/metal/186898
Isåfall, är hålen emellan gallren stora?
http://www.ratpower.se/?page_id=88
detta är en jätte bra sak att kolla på ;)
av erfarenhet så brukar inte hamsterburar vara bra, för alla hyllor och deras hål är för små. även om buren är i rätt storlek
Jo men denna bur ser ut att ha stora hål samt stege i buren :)
min fd kompis bur hade liknande, men när hennes pojkar växte så fick dom inte plats i hålen eller i huset. Så kolla med dom hur stora hålen är innan om du ska beställa den :3
EDIT: din annonstråd är i fel kategori så jag flyttar den till rätt ställe
Den kan det vara max 2 råttor i fast den var laglig till flera (fast att det är lagligt betyder inte att dom mår bra).
Men om du ska köpa den måste du göra om den med hål osv
Oh en sak till, det mesta är i trä och av erfarenhet så håller det inte särskillt länge. Hade ett trähus i samma material som hyllorna i den där buren, men efter man rengjort det ett par varv så buktar den och går sönder.
Kan du inte göra som jag gjorde på vår bur som också har 2 cm galler? Jag köpte en rulle fyrkantsnät på byggaffären för 150 kr och en stor påse buntband, nu kommer inte råttan någonstans, och har vi kvar buren när han blir större kan vi bara knipsa av nätet igen.
Om du ändå trivs med buren du lagt så mycket pengar på menar jag, synd att de ska vara kastade i sjön och du får lägga ut massor med pengar igen om det bara är de som är för små för gallret just nu.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Åh okej, då kanske den inte är något att ha. Orkar inte lägga ut pengar på en tredje bur. :/
Ingen annan som har en bur till salu eller har någon hemsida (helst svensk) med burtips?