Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 933 ggr
Gia91an
0

(O) Två Underbara flickor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: OSIRIS från Goa'uld-kullen

• Födelsedatum

2012-04-06

• färg, teckning o hårlag

Agouti hooded m.m (Inte hel hood), släthårig.

• Kön

Hona

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)

9st vid födsel och avvänjning!

• faderns namn, födelsedatum, vikt

Sion, vikt 550 gram. Ett år vid parning

• moderns namn, födelsedatum, vikt

Gwennie, 300 gram. 6 månader vid parning.

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

• Jag har valt att omplacera Osiris och Vala (se nedan) då jag planerar att så småningom inte ha kvar några råttor. Anledningen till att jag väljer att göra detta nu är att jag inte vill att Osiris ska sitta själv sen när Vala går bort (och det känns ju lite kontraproduktivt att skaffa två till i det läget för mig, även om det är det bästa för Osiris). Vala är ca ett och ett halvt år och osiris ett år om två månader lite drygt.

Jag tror det skulle passa Osiris och Vala perfekt att komma till någon som vill ha en större flock (ex två bebbar till). Alternativt som tillskott i redan befintlig flock.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

Osiris är en social flicka som jag tror kan gå ihop med vem som helst! Hon är burens clown som är överallt och flänger! Helt underbar liten dam som är mycket nyfiken. Hon är tam, men kan definitivt bli tamare.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb

Inte reggad i SRS, jag kommer att välja att omplacera henne utan pris, däremot buren kostar.

• ort där råttan/råttorna finns

Svenljunga, men är i Borås mycket.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)

Ni kan antingen Pimma mig eller höra av er här! gillianwijk91@hotmail.com eller pimma om nummer!

• -----------------------------

Namn: VÁLA

• Födelsedatum

• Vet ej, men när jag köpte henne för ett år sen ca så var hon ett halvår gammal, så uppskattningsvis ett och ett halvt!

• färg, teckning o hårlag

• Black eubk, släthårig!

• kön

• hona

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)

• okänt

• faderns namn, födelsedatum, vikt

• okänt, jag tror att hon får början är en djuraffärsråtta!

• moderns namn, födelsedatum, vikt

• okänt, se ovan!

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

• Samma anledning som med Osiris, jag vill inte att den ena skall vara själv om ifall att den andra dör… Dessutom tror jag att det blir tryggare för dem att flytta tillsammans!

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

• Vála är en väldigt snäll och försiktig dam. Hon tycker inte om när man tar i henne, men om man är försiktig kan man klappa henne liiite på huvudet. Hon har hos mig mest varit sällskapsdam så att säga då hon varit väldigt svår att få tam. Hon var inte heller tam när hon kom hit för ett år sen, men det görs framsteg! Hon är världens bästa barnskötare. När Osiris mamma Gwennie födde sina ungar var Vála med som extrahjälp. Vilket funkade oerhört bra. För alla. Vála har aldrig bitit mig eller någon annan. Och jag tror att hon med lite tålamod kan bli ännu lite tamare. Men även om hon är som hon är nu så är hon en trevlig flicka som sköter sig själv. Flocksmartast av mina råttor är hon med. Jag har aldrig haft ett bråk i flickburen!

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb

• Inte reggad i SRS, jag kommer att välja att omplacera henne utan pris, däremot buren kostar.

• ort där råttan/råttorna finns

• Svenljunga, men är i Borås mycket.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)

• Ni kan antingen Pimma mig eller höra av er här! gillianwijk91@hotmail.com eller pimma om nummer!

• Om annonsen ska vara låst eller ej

• Ej låst!

• Sen skall kanske tilläggas att jag inte direkt har jättebråttom att bli av med dem… Och är det ingen som är intresserad så lär jag ha dem kvar. Men jag tror att de skulle må bäst utav att få komma till någon som har en större flock. Även en större bur skulle säkert vara uppskattat! Jag är liksom mest orolig över hur det blir för den ena om den andra dog liksom. Och jag har tänkt länge på detta nu och kommit fram till att det nog är bäst för dem på detta sättet!

Jag är är väldigt mån om mina flickor, och vill bara att de skall få komma till ett bra hem! Med daglig utevistelse och mycket skoj. Därför har jag valt att skänka dem om ett passande hem dyker upp!

Buren är en sån här: http://www.google.se/imgres?imgurl=http://foderbud.se/files/r%C3%A5ttbur.jpg&imgrefurl=http://rattor.ifokus.se/discussions/4fc9024388f47260c1002fe0-beg-rattbur&h=491&w=409&sz=45&tbnid=QXlYRZF9Ye7orM:&tbnh=90&tbnw=75&zoom=1&usg=__476-m75gpMnhy8s101piaT8oS7A=&docid=3FxtROjEHRJFzM&hl=sv&sa=X&ei=fCMVUZeJO4iH4AStxYDwDw&sqi=2&ved=0CDcQ9QEwAw&dur=3030 ca ett år gammal.

Den vill jag ha 300 för. Om råttorna blir sålda utan bur, är det fritt fram att vilja ha den…

Bilder kommer!

Gia91an
0

Osiris som bebbe!

Gia91an
0

Osiris i mammar hår!

Gia91an
0

Vala precis när hon kom hit! Kan ju direkt säga att det är Borris på gallret sen dess ;)

Gia91an
0
Gia91an
0
Gia91an
0

Har tyvärr inga nya bilder på Vala ¨då min mobilkamera suger, men hon ser likadan ut! :)

Och som sagt så är det Borris egentligen!

Gia91an
0
Gia91an
0

Puttar återigen upp för flickorna…  :)

nlinds
0

är det två råttor, eller tre ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Gia91an
0

Två! Har jag varit otydlig? :O

nlinds
0

Nej det är nog bara jag som har lite avslagen cola i hjärnan haha xD Jag har haft råttor förr. Och då är honor mina favvisar såklart. Men har haft en svart råtta (hane) som var ilsk, och vill gärna inte ha en sån igen. Kan du berätta lite mer om hur man ska göra med Vala ? Hur får man inte pilla på henne, och blir hon "deppig" om man inte ger henne uppmärksamhet ? Samt, är den andra en kelgris ? Får man klappa "klämma" hålla gosa utan argablickar ? :3

Gia91an
0

Jag skulle nog säga att Vala klarar sig ganska bra utan gos… Hon verkar inte bli deppig vad jag märkt. Hon är ju som sagt ganska svår att få tam, men det går att klappa på henne om man är lugn och försiktig. Problemet med henne är egentligen att hon helt enkelt inte fick något gos när hon var liten av förra ägaren.

Egentligen är det väl inte så att vala har något speciellt sätt som man inte får pilla på henne, utan hon tycker snarare att om det blir för mycket så drar hon sig undan. Hon är inte aggressiv, utan skygg. Hon har ALDRIG bitit mig, trots en del pressade situationer.

Osiris kan man hålla hur som helst. Henne har jag fött upp och hanterat sen födseln. Så hon är trevlig och social. Hon är inte så mycket för att ligga och gosa bara, utan hon klättrar gärna över sina människor… Och hon upptäcker gärna omvärlden.  Men båda två är trevliga och enkla kan jag väl säga…

Får dem dessutom vara ute mer så blir de ju socialare!

nlinds
0

hmm okej :) . Ska tänka vidare på om jag kan tänka mig att ha två äldre honor som jag inte kännt tidigare. Återkommer :)

Gia91an
0
Gia91an
0
nlinds
0

jag har tingat två hanar så får avstå :/

Gia91an
0

Jo jag såg det, därför puttade jag! :) Sånt som händer! Som sagt så har jag ju inte direkt bråttom, tänkte mest påminna folk lite om att jag finns :)

Gia91an
0

Dags att påminna folk igen! ;)

Gia91an
0

Puttar igen för flickorna! :)