Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 890 ggr
[pepparkatt]1
0

(S)Dexter och kiwi söker hem :(

• Dexter

• födelsedatum - Vet ej, tippar på någon gång i Mars.

• färg, teckning o hårlag - silverblue om det finns något sådant? han har iaf vita mixat med sitt blå. Slät, toppörad och european tror jag.

• kön - Hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - Vet ej

• faderns namn, födelsedatum, vikt - Vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Anlednigen till denna omplacering är att jag top mig vatten över huvudet helt enkelt. Min kusin (mkt yngre än mig) köpte dessa två pojkar från Bromma zoo och fick utslag på armarna efter en-två veckor. Hennes mamma frågade om jag kunde ta dem och ja, vad gör man inte? men två av mina tjejer är sjuka och jag känner att jag måste ge dem all min tid.

• Pojkarna får helt enkelt inte tillräckligt med uppmärksamhet även att jag försöker fördela så bra som möjligt mellan alla!

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Dexter är super mysig med sin bror, jag vet dock inte hur han funkar med fler men han är ung och öppen tycker jag det verkar som! :)

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - inget pris då jag ser detta som en adoption och hemmet är det absolut viktigaste. Dem är ej reggade.

• ort där råttan/råttorna finns - Märsta i Stockholm.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - pepparkatt@hotmail.com jag kollar min mail dagligen så maila gärna eller pma här.

• Om annonsen ska vara låst eller ej - Ej låst tack.

Kiwi

• födelsedatum - samma som Dexter då dom är från samma kull enligt Bromma zoo. Mars typ.

• färg, teckning o hårlag - Blue och har fortfarande bebispälsränder :)

• kön - Hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - vet ej

• faderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt - vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Samma som Dexter.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - De bråkade under en vecka men nu har allt gått tillbaka till normalt och jag önskar att dem kan flytta tillsammans då de faktiskt går bra ihop och älskar att sova tillsammans. Kiwi var mest på Dexter men nu är det en lugn period och det känns dumt att sära på dem! snarare låta dom flytta ihop med en eller två nya kompisar! Både dexter och kiwi är lugna, nyfikna och trygga. Väldigt lätta att hantera.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - Inget pris då nytt hem och ägare väger mest och jag räknar med att vi pratar om hur pojkarna får det dit de möjligtvis får flytta. Ej reggad.

• ort där råttan/råttorna finns - Märsta Stockholm

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) pepparkatt@hotmail.com

• Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst tack!

Underbara pojkar. De hade en bråkig vecka men nu tycker jag att de uppför sig! :) vill att de kommer till någon erfaren, då jag nu vet av egen erfarenhet att yngre och oerfarna ofta slutar med att omplacera. Jag VILL inte göra detta för jag har verkligen klickat med dem båda och dom är fantastiskt mysiga och inte rädda för att sova hos en.

Men för deras bästa och för att minska min egen stress så måste dom flytta. Jag vill att dom ska ha det så bra som möjligt helt enkelt och känner att jag måste prioritera mina tjejer. Det blev för mycket för mig tyvärr.

Det finns bilder på pojkarna i "mina pojkar", vill ni ha bur så får ni en jenny med hyllplan rör matskålar vattenflasor och egengjorda hängmattor.

Tack o hej =/

[pepparkatt]1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bor dom

[pepparkatt]1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nybadad Dexter

Lunatic
0

Jag misstänker att de är bröder till min Mimer som också är från Bromma Zoo, blå och född i mars. Hade det varit upp till mig så hade jag välkomnat dem hem till mig, men nu måste min bättre hälft gå med på det och det kommer tyvärr inte hända. :( Hoppas att de får ett bra och livslångt hem.

[pepparkatt]1
0

a synd!! Hade ju varit perfekt :-( tack iaf!!

[pepparkatt]1
0

Putt

[ChinHeart]1
0

Har skickat ett meddelande men du svarar inte..

Fridborg
1

#6 Annonsen gjordes tidigare idag så TS har kanske inte haft tid att logga in :)

[ChinHeart]1
2

Men hon har ju tillochmed skrivit inlägg i den här tråden efter att jag skickade mitt meddelande. Och man kan dessutom se om någon läst meddelanden man skickat..🤔

[pepparkatt]1
8

Ja de kan ju va såhär, att jag läste i all hast och sen ville kolla in dig, fundera lite och svara när jag hade bättre med tid! :-) Jag kommer inte omplacera dessa till vem som helst och hittar jag ingen som jag känner är perfekt så väntar jag hellre tills råtthjälpen har möjlighet. Det viktigaste för mig är att pojkarna inte kommer i skymundan i sitt nya hem, utan att de får all uppmärksamhet och kärlek de kan få.

[pepparkatt]1
0

Putt

[pepparkatt]1
0

Puttar upp