Letar två hanbebisar till hösten, planer?
Ok, nu förstår jag ju att de bebisar som kommer till hösten inte är födda än, men jag tänkte höra vilka som har planer tills dess och på vilka färger?
Är ute efter två svartögda ljusa hanar, husky eller liknande vore ju drömmen. Att det avlats på bra temperament och friska djur är såklart mycket viktigt. De kommer få bo med mina två killar i en Critter Nation eller Royal Suite (pågående beställning) sedan :)
Har märkt att en del bebisar "går åt" direkt, därför jag är ute i väldigt god tid..!
Vänliga Hälsningar
Malin

Du bor bra till!
Bad Seed's, Brisby's, Katoz och Arinella's är finns i Stockholmstrakten. Utanför Uppsala finns Ladugårdens och i Västerås bor Zickan, som inte heller brukar ha några svårigheter med Stockholmskontakter. Jag bor i Gävle och för mig är Stockholm också nära.
Jag har unga honor som kan vara aktuella i höst, lite beroende på vad jag hittar för partners till dem och hur de utvecklas. Har också två vänner i och utanför Gävle som brukar vara öppna för att låna ut sina honor/vara kull-Nannys.
Färgmässigt i planeringen den närmaste tiden är det förutom agouti och black:
I ena "linjen" blue/blue ag, russian blue/russian blue ag, siamese
I den andra champagne/amber, beige/fawn, mink/cinnamon i self, hooded, eubk och roan. Chans för dumbo och rex/velveteen finns på båda. Beror lite på vad jag kommer para med vad.
Mitt tips är att maila/ringa några uppfödare och fiska lite. Berätta om dig själv, vad du söker och när. Så får tiden utvisa vilken kull som blir lämplig i tiden för dig! En annons på RiF glömmer man bort, men ett mail i inkorgen har en tendens att leta sig fram när man plötsligt har en kull. En intresseanmälan är inte bindande, you know! :)
Älskar mina stora små vänner..
Jag har massa planer, men mesta är ännu på uppväxt och på planerings stadiet. Sitter med en del hanar här hemma och hos fodervärd jag vill ha vidare som nu är över 1 och lite till. Kommer iaf bli två kullar i höst om inget skiter sig.
Om nån av kullarna blir av är det isf nått av detta som kan dyka upp beroende vad det blir kull på: Russian silver, black, agouti, svartögd/rödögd siames, blue, russian blue, pearl/darkpear/merle, chocolate, cinnamon osv
Mestadels self. Men även där, beroende på vilka som går vidare är det chans på eubk, ambk, variegated, caped, downunder.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.