Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 556 ggr
[[Mellebelle]]
0

kostnaden utav kastrering?

Ungefär vart ligger kosntaden för en kastrering för en råtta?

Min lilla Chasper ska nog få bli av med sina kulor då jag vill troligtvis he han i min hon flock. Då han trivs med honer och är inte rädd för dom. Han är annars jätte rädd för hanar och rödd för människor. man kan inte lyfta honom eller röra honom på ryggen, men går att he in handen så att han kan få lukta på den och ta tag i den. Sen klia han lite på magen och på huvudet.

Om en kastrering görs så tror jag att han kan hoppa in i flocken och kanske får mer tillit för mig, så att han tillslut får bli den råttan som gömmer sig bakom den rädda Chasper. :)

JoySurrender
0

På Fågelkliniken kostar det 625 kr.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

[[Mellebelle]]
0

okeej, fast det vet jag inte vart de finns ^^ bor som sagt i umeå, men det kanske ligger nånstans vid det priset?

[Emelie321]
0

Låter som en väldigt bra idé :)

Min äldsta tjej var jätterädd för människor i början och småbets, men när hon fick sina två orädda kompisar så förvandlades hon jätttesnabbt till en framåt och gosig tjej som aldrig bits :)
Jag hoppas att det kan gå så för Chasper också!

Jag har ingen aning om kostnaden, finns det någon veterinär i närheten som du kan ringa och fråga?

Kalli
0

Och på Blå Stjärna i Göteborg minst 2 tusen. Så det enda du kan göra är nog att ringa och höra hos veterinären. :)

[[Mellebelle]]
0

#3 jaha men vad härligt! eftersom han inte alls går bra med hanar då han blivit verkligen uppskrämd utav min dominanta hane, och efter det har han blivit omöjlig. Så¨då fick jag en ide idag att han kan ju få hoppa in i hon flocken. Då dom accepterar nya medlemmar efter några dagar och sen blire massa mys ^^

#4 jaa, det är väl rätt så olika. Finns ju ett antal veretinärer här kring umeå så får ta och ringa runt lite :)

naaw
0

Jag har inte kastrerat nån råtta men hört att djurkliniken i Umeå tar 1000kr för kastrering av kanin :)

[[Mellebelle]]
0

#6 okej borde det vara samma pris isf kanske? :) eller kanske billigare?

Cederin
0

Jag betalade 750 hos Stockholms råttkunnigaste veterinär Ahlbergs. 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

[[Mellebelle]]
0

okej, och allt gick bra? :) det ligger då kanske mellan 500-1000 spänn för en kastrering :)

Cederin
1

Det gick jättebra!

Medarbetare på Naglar och Hår

naaw
0

#7 Ja jag tror det ligger någon stans där som du skrev :)  Ca 500-1000 kr

Zakaraa
0

Har tyvärr inget bra tips på någon klinik men var noga med att kolla upp så de söver med gas när du bokar en tid :)
Hoppas det löser sig!  :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[[Mellebelle]]
0

okej tack! det ska ja kolla upp :)