Max antal råttor?
Har ni satt en gräns för hur många råttor ni max får ha? En gräns ni inte överstiger oavsett liksom. Hur många råttor ligger den gränsen på i så fall?
Någon här som har 10 eller fler råttor? Är det inte jobbigt att sköta så många råttor?

jag kan säga att jag nu har 8 råttor hemma i 3 burar. Tre vuxna honor i en stor bur, tre bebisar i en mindre och sen två hanar i en annan bur.
och ja, lite små jobbigt är det. Känns inte som om man kan ge alla den uppmärksamhet de egentligen borde ha. Nu är det iofs så att 5 av råttorna inte är mina utan jag agerar jourhem åt en kompis tills hon hittat en lägenhet.
Jag tror min maxgräns för råttor ligger på 5, och då ska alla vara av samma kön! har för tillfället 3 egna flickor. Funderar på att skaffa en till dumbo hona ^^ En av de ungarna jag är jourhem åt är dumbo och ja, de är ju bara för söta :D

Min maxgräns är 6 råttor(av samma kön)och det tänker jag inte fylla ut förrens nästa år.
Jag kommer att komma upp i 10+ råttor snart och då återkommer jag. :) Men nu med mina 4 pojkar och 2 flickor så vet jag inte om jag tycker det är så jobbigt… lite göra varje dag och dom blir ju glada av det så det är ju värt det. :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

I nuläget har jag 3st + 1 som snart ska in i flocken. Har ingen maxgräns men 6st vore nog lagom tror jag. Ur flockens syn
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jag har två, men kan tänka mig tre…Ska bara skaffa en annan bur först!
Tre hanar då…

Två st har jag nu, två till på väg(imon flyttar dom hit) :)
(honor)

Jag har 6 honråttor nu vilket jag tycker är precis lagom. Har haft 7 som max. Men jag är väldigt sugen på att ha en liten hanflock också, det blir väl så småningom…
Jag har just nu 19 råttor. Känner att min gräns går kanske vid 25 eller så, har aldrig haft så många men några till kan jag hantera och hinna med men sen är det stopp. Helt klart är det så att jag inte tar ut alla 19 råttorna varje dag utan de får turas om i grupper. Men jag tycker att det funkar bra ändå och de allra flesta av mina råttor är väldigt sociala mot människor trots att de inte är med mig i timmar varje dag.
Jag har två just nu men kan tänka mig fem kanske som max. Men man vet aldrig, man blir ju sällan nöjd med det man tänkt sig
.
Jag har ingen gräns alls förutom det antal som burarna rymmer förstås. hade nog 12 som mest. Jag tyckte inte att det är jobbigt eller så mycket mer jobb. Man tog för det mesta ut hela gängen samtidigt (delat i tjejer och killar förstås) så fick de själva välja hur mycket de ville umgås med mig.
Just nu har jag 5killar och 4tjejer och tycker det rä alldeles för få tjejer. Jag tycker ju om att ha flockar eftersom att studera deras flockliv är så roligt och intressant och då är inte 2-3råttor riktigt tillräckligt. 6-8 tjejer vill jag helst ha. (buren rymmer 10-12st + en himla massa extra yta med de stora våningarna jag har)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Jag har 4 honor och 2 hanar. Men kommer definitivt att utöka flocken. Fast med ungar från min egen uppfödning så det tar lite tid. Kan tänka mig max 10 råttor.

ja har tre tjejer o tycker det är ett bra antal då ja inte skulle hinna med hur många som helst. max fyra kan ja tänka mig o ha!

Just nu har jag tre råttor och har haft fem samtidigt som mest. Det som slog mig då jag hade fem råttor var att de plötsligt uppförde sig som en flock! Väldigt spännande att iaktta. Jag skulle därför kunna gissa att fem är ett "magiskt tal" och vill gärna ha en "råttflock" igen. 

Jag är uppfödare och har satt min gräns vid hpmm 25? (tror jag sista budet var hihi) I dagsläget så har jag två hanflockar med 4 pojkar i vardera bur och en honflock med 6 st tösabitar. Har även en bebis på ingång och en kull med bebisar (alla är tingade) + en inackordering som består av tre små rara sessor.
Totalt blir det 30 råttor här hemma. Alla bor i voljärer eller burar på hjul för att underlätta städningen. I och med att dom har ett eget rum så kan dom få springa fritt i omgångar och nej jag tycker inte att dom tar mycket tid. Det är till och med lätt att städa och inreda burarna även om den biten kan ta tid. Älskar att sitta i mitt råttrum och antingen leka med dom eller bara sitta i fåtöljen och studera deras flockbeteende.
Just nuw har jag bara 4, 3 honom o en pojk, fast min dumbo hona får bebisar om några dar, fast dom ska ju säljas ^^. Kommer nog ha en 8-10 råttor sen, ska kastrera min pojk med.. För det går väll?

#15 Det går, men det finns risker med det som med allt annat… var beredd på sura svar på den här sidan!
Du får lägga in bilder på dom små bebisarna när dom har kommit

Vad jag har hört så är det ett rätt så riskabelt ingrepp att kastrera en råtta och ingenting som rekomenderas om det inte verkligen är nödvändigt, men det är ju förstås upp till var och en att avgöra den saken.
Varför vill du kastrera honom?

Jag har just nu bara 3 råttor (hanar), men flocken kommer snart att utökas till 5 *ler*
Tidigare har jag haft 3 hanar och 2 honor samtidigt. Jag tror inte jag skulle tycka att det var jobbigare med fler. Det som i så fall är jobbigt är om det blir många burar att städa. Men råttorna tar man ju ofta ut alla på samma gång eller flera på samma gång om man har väldigt väldigt många :)
Har inte någon gräns för hur många råttor jag FÅR ha… Det enda jag vet är att jag aldrig vill ha med än 2 burar. En för honor och en för hanar. Så hur många råttor jag max "får" ha beror alltså på hur stor bur det är. Burarna jag har här hemma nu rymmer båda två 7 råttor. Så skulle jag vilja finns det plats för 7 av varje kön, men det finns det inga planer på ;)
Än har jag inget maxantal. Det finns fem st här hemma nu, och än hinner jag med alla och det är en lugn och stabil flock. Så någon till råtta får fortfarande plats! 
Jag har 5 honråttor:D Tycker de är rätt lagom, och de har ju varandra att umgås med också=D!
Men fler än det hade blivit knepigt, har katter,illrar och en ödla med 

Gränser är till för att överstigas… Men i råttväg har jag bara en kvar…