Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 450 ggr
[[Mellebelle]]
0

Pissar på hörnhyllan.. :(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina pissråttor tror att själva hörnhyllan från IKEA (Blomen hörnhyllplan) är ett ställe där man bara ska pissa en MASSA! så att matte får städa lite extra noga just där. Dom kan gå på toan men det är tydligen en ''endast bajstoa'' Blir tokig haha! Vill att dom ska både bajsa och pissa i toan inte på den underbara hyllan som ska vara ren och vit… 😉

Något tips vad man kan göra? Kanske sätta en toa på hyllplanen också? typ den mittersta för det är den som är mest pissig.. eller kan någon tipsa mig om nått annat? 🙂

chade
1

Jag hade testat sätta en toa där som du sa och se om det hjälper :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

:')
0

Håller med, prova en toa där :D

[[Mellebelle]]
0

Jaa får väl göra det, måste bara hitta nått som skulle passa och inte välter efter nån sekund :p

Mapel
0

Våra tott har en kiss toa och en bajstoa, så vi ser bara till att ha minst två stycken. Dina kanske har kommit på samma grej så testa och se om det hjälper :)

[[Mellebelle]]
0

#4 jaa jag tror nog att dom har det, får fixa en till toa och se om det blir bättre :)

Bananbullar
0

Mina töser kisade också ner speciellt EN hylla. Jag blev galen på det och satte dit en toalätt. Vips, så var problemet löst 🙂

[[Mellebelle]]
0

#6 haha jaa, att dom alltid ska hitta ett ställe där man absolut inte vill att dom ska kissa på ;) men vad bra! då ska jag absolut pröva det!

:holmgreen:
0

Håller med ovan. Sätt dit en toa så kommer de förmodligen gå på den istället. Jag har ett hyllplan som mina flickor använde som toa, så fixade en låda till dem där och det käns som det bästa jag gjort. ^^

orats
0

När mina kissade på ett hyllplan så ställde jag dit en toalett. Men dagen efter hade dem förstås puttat ner den. Men om man lyckas få fast den på något sätt ska det nog funka :)

[melinih]
0

Mina kissade också på hyllplanen, så pass att det rann ner för väggen bakom buren… Min pojkvän blev lagom arg, men löste det genom att köpa toalådor och nu kommer det mesta där i! Ibland orkar de inte gå på toan dock och sätter sig preciiiis bredvid…

[[Mellebelle]]
0

haha jaa alltså dom där underbara pissråttorna.. vad ska man göra med dom? 😉De är de jag också tror att dom kommer dra ner toerna och ikväll/imorgon kommer det vara utspritt över hela buren.. man hittar ju ingen som passar exakt vilket är synd ;/

Bananbullar
0

Du kan inte sätta fast den på något sätt? Antingen i hyllan eller i gallret bakom? :)

[melinih]
0

Men titta i djuraffären! Jag har lite mindre toalådor på hyllplanen, och där är två hål i dom där man kan sticka igenom ett buntband och bara sätta fast i gallret :) nu slipper jag det för mina killar brukar inte möblera om, men du kan ju testa? Alternativt bara borra två hål i din låda och sätta fast med buntband eller något :)

[[Mellebelle]]
1

ja det är ju alltid snyggare med toalåder från djuraffärer, men det finns ju massa olika storlekar va? och den största storleken skulle nog inte få plats hyllan.. och hur mycket kostar dom ungefär? annars får jag väl göra ett hål i plast burken och fästa den på nått sätt ^^

[melinih]
0

Jag har den största på bottnen, och på hyllplanen har jag bara små för hamstrar, än så länge räcker det för mina killar är bara små än så länge (får nog byta ut dom sen när de växer…). Men de finns ju alla möjliga storlekar och färger också! Ganska säker på att du skulle hitta någon som passar. Hörntoaletter är ju bra också för de tar mindre plats när de passar in i en hörna tycker jag. Kostar här 20-60 spänn nånting beroende på hur stor den är :)

[[Mellebelle]]
0

okeej amen då ska jag ta en tur till djuraffären och kika om jag hittar nått som passar, tack så mycket! :)