(S) Lilla Chasper söker ett nytt hem
födelsedatum - vet ej men han är ungefär 6 7 månander
färg, teckning o hårlag - champange, rexad med dumbo öron
kön - hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej
faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Har bestämt mig att lilla Chasper måste omplaceras pga att jag inte har den tid han behöver. Och han kräver väldigt mycket tid och det har jag inte tillgång o ge han pga sjukdom + 10 råttor till som behöver min tid. Har ett krav på att jag vill kunna ha kontakt med den nya ägaren under hela råttans liv.Är väldigt mån om vart han hamnar.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Chasper har jag lite problem med.. han är vääldigt nervös/rädd för allting. Andra råttor kan han inte umgås med han är livrädd för dom och springer iväg i fullfart och piper en massa. För mig är han rädd för om jag ens nuddar han lite lite grann hoppar han till piper och springer iväg det är bara ibland men väldigt sällan han låter mig plocka upp han utan några alls problem. Det är väldigt tråkigt att han ska vara så här tror nog att han varit så här hela livet eftersom han var väldigt rädd och pipig då jag fick hem han också. Men jag tror att han kan bli världens goaste bara man har tiden och tålamodet till att vänja bort det. Dock vet jag inte ifall han kan gå med andra råttor eller inte. Just nu sitter han i en ensam bur eftersom han har varit så rädd för alla, och lite taskig mot en annan råtta som han inte funkade ihop med. ibland kan han komma fram och hälsa han är nyfiken men försiktig. När man väl fått upp han i famnen är han väldigt snäll lite stel men inte dum. Ibland kan han även få för sig att klättra upp på axeln om man sitter still och inte skrämmer honom. Om ni har några fler frågor så är det bara att fråga på!
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - hade tänkt mig en 100 lapp för Chasper men det är absolut inte det viktigaste så priset kan diskuteras bara han får hamna i ett tryggt och bra hem. Han är inte reg i srs eller annan klubb.
ort där råttan/råttorna finns - Chasper finns i umeå men kan tas enda upp till haparanda eftersom släkt bor där.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - nr: 0722052295 e-mail: melissahalonen@live.se fb: Melissa Halonen
Om annonsen ska vara låst eller ej - ej låst
Naw vad söt han är! Önskar jag hade planer på att skaffa hanar, men det har jag tyvärr inte. Men lycka till, och hoppas han hittar ett riktigt bra hem snart :)
#4 jaa han är riktigt fin! :) vad tråkigt.. Tack ska du ha! :)
putt
någon som vill ge denna fina grabb en ny chans i livet..?
så fin han är <3 hoppas han hittar ett nytt hem snart 🙂
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#8 jaa verkligen! jo de hoppas jag med! :)
putteliputt
Synd att han är en ensamråtta..
hm jaa.. fast jag jag tror nog att han skulle kunna leva med andra råttor om han blev tam först sen sakta men säkert indrodocera med väldigt snälla råttor som han lätt kan komma överens med :)
Ohh så underbar han är :) Bor dock i skåne annars hade jag gärna gett honom ett hem.
Ja verkligen! Hm jaha vad synd..;/
Hade han varit yngre så hade jag tagit mig an honom, jag bor ju ändå relativt nära. Men hade blivit ett väldigt stort projekt att försöka få in honom i min hanflock, och det finns inga garantier för att det överhuvudtaget skulle fungera. Hade jag haft planer på en till flock så hade det gått, men det har jag dessvärre inte i dagsläget.😕
Men hoppas du hittar ett bra hem åt honom, håller tummarna för sötnosen!
Förresten, kan inte personen du köpte honom av ta tillbaka honom? Är väl inte så länge sen han flyttade till dig?
okej det var väldigt tråkigt! :( jo tack hoppas jag med! :)
njaa alltså jag vill inte skicka tillbaks han till henne eftersom hon sa till mig att han var lungt och hur snäll som helst men det visade sig att han var riktigt rädd och inte handtam.. så vill att han ska få ett hem hos någon som tar det seriösare än vad hon verkar göra..
#16 Då förstår jag dig verkligen! Klokt beslut. Ska höra mig för om jag känner någon som kan vara sugen på en hane att jobba med.🙂
#17 okej! vad snällt tack så mycket! :)
putt
puttar upp världens finaste chasper!
ingen som vill ge denna lilla grabb ett kärleksfullt hem?
puttar upp Chasper igen, då hon som var intresserad utav honom har slutat svara mig helt plötsligt..
Det går att klappa chasper försiktigt han bits inte, brukar he fram handen i bure och han tar tag i min hand själv och börjar nosa på den. Går att klia han lite på magen och huvet. Det stället han inte tycker om att bli rörd på är då ryggen. Men om man inte lyfter han och grejjar så mycket med hans rygg så går det att klappa han lite.
Chasper visar inte aggretioner för hon råttor han visar inte heller att han är rädd för dom, han trivs med dom helt enkelt. Just därför tror jag nog att det skulle löna sig men en kastrering på honom. Nån som vet priserna ungefär på att kastrera en råtta?