Det omöjliga?
Tänk er en hanråtta, som förmodligen härstammar från djuraffärsdjur (några generationer bort), som inte har haft canser och är 3.5år gammal. Skulle det vara en möjlighet rent procent mässigt sett? Eller ja någonting sådant. Det är i alla fall vad jag har i beredskap nu. Cosmopolitan (och hans bröder Apocalyptica och Lamborghini) fick jag av min granne på internatet i början av vårterminen i ettan i gymnasiet. Deras pappa vet jag ingenting om men mamman var köpt av en annan jag känner som fått ungar på sina omplaceringsråttor, så antagligen är det djuraffärshärstammning på dem…
När man går vårterminen i ettan på gymnasiet är man 16 going 17år, och för snart en månad sen fyllde jag 19år. Så det blir 3år och så är de födda på hösten eller vintern där till 6 månader x). Sedan i torsdags förra veckan blev det bara Cosmopolitan kvar ensam. Tror inte hans utsikter för att nå 4års ålder är så jätte stora.. Men han är ju helt klart häpnadsveckande!
det är så coolt när de blir så gammla.. man ska aldrig säga aldrig ang att nå 4 års ålder iaf, jag hade en råtta med zoo härstammning som blev 4 år gammal.. så jag håller tummarna för Cosmopolitan 

Ehm…. x'D Du har fött upp morsan till Cosmo x'D
Om inte råttorna blir sjuka eller råkar ut för någon olycka så kan de bli ovanligt gamla, det är ingen omöjlighet. Det är trevligt när man får vara extra länge med sina älsklingar. :)

I min stam har en farbror blivit 4,5 år än så länge och är fortfarande frisk… hoppas mina ärvt det
#2 var det menat till mig? *nyfis*
hade en hanråtta från zoo som levde med mig i tre år och nio månader… och då hade han ändå haft parasiter, lunginflamation *2 och fått allergi mot spån och damm under sin livstid. men det enda felet, förutom dammproblemet när han dog var hög ålder..