Fortfarande rosslig :(
För en tid sedan blev mina tre töser förkylda. Väntade någon vecka för att se om det gav sig av sig själv, men de nös, snorade, rosslade och var röda både kring ögon och nos, och det blev bara värre :( Tog med dem till veterinär och de skulle behandlas med bactrin morgon och kväll i 14 dagar. Sista dosen fick de i onsdags kväll. Alla symtom är nu borta på två av tjejerna. Men min lilla Freja rosslar fortfarande. Hon har inga andra symptom, är pigg och äter och dricker som hon ska, men låter som en kaffekokare mest hela tiden. Ibland mindre ibland mer. Nu undrar jag om det är något hon måste leva med? Alla andra symtom försvann ju på henne, och de andra två mår hur bra som helst. Ska jag fortsätta med bactrin ett tag till bara på Freja kanske? Eller ska jag vänta och se hur det går för henne? Åh, blir så orolig, hon är världens finaste lilla gosråtta ju 😢

Har du provat med Tylasin? Tänkte om inte Bactrimen hjälpte.
Det kan vara så att hon inte blev helt frisk och behöver en till kur, eller så har rosselljudet blivit permanent. Det kan tyvärr hända, och är inte särskilt sällsynt när rosslet väl brutit ut :\
Men är hon pigg och glad, äter och dricker som hon ska, så är det absolut inte farligt. Hon kan leva ett fullgott liv ändå 🙂
Men håll koll på henne och hör med veterinären om du borde fortsätta med hennes medicinering.