21 små råttungar
Den 29 december fick min Sophie sin kull, och nu efter 3 dagars väntan vaknade jag av ljudet från Emmas kull som hon har fått under natten. Det blev totalt 21 små ungar, 10 från Sophie och 11 från Emma. Alla ungarna mår bra, och verkar äta som de ska. Måste säga att jag är oerhört stolt över mina tjejer, som tjuvparades hos uppfödaren och var gravida när jag köpte dem, utan min vetskap. De klarar sig så himla bra.
Emma verkar glad över att kunna klättra och springa som hon ska, då hon, speciellt igår, var så så stor. Hon kunde knapt gå, utan det blev mer av ett vaggande fram. Var svårt att inte skratta lite när man såg det haha 
Jag kommer uppdatera om båda kullarna 
(posten editerad av mod)
I Sophies kull blev det 4 hanar och 6 honor. Har ännu inte kollat på Emmas, endast räknat antalet.
åh så mysigt!
#0 Ska du sälja ungar så måste du skapa en egen tråd som följer våra Annonsregler, håll denna tråd till endast kullinformation :)
Ja, det skrev jag också :)
Vad fin sophie är :-)
Ja visst är hon en sötnos? Och en superbra mamma trots att hon är så ung :)
Det roliga är att nu efter de båda har fått ungar har de blivit mycket socialare än de varit sedan jag köpte dem :) När de inte är med ungarna vill de inget annat än att komma ur burarna och vara med mig. Klättrar gärna omkring på skrivbordet och stolen där jag sitter :)
Det är bra egenskaper hos en rått mamma :-)
Jag hade räknat fel igår. Trodde Emma hade fått 11 ungar, men det visade sig att hon hade fått 12 :) 4 hanar och 8 honor.
Nu har jag alltså 8 hanar och 14 honor här hemma, haha. Då räknar jag inte med mödrarna :P
Härligt vad kul att allt gått bra! :-)
Skönt att det gick bra. Och fina är dom oxå :)
Tack! :D Är nästan ofattbart så mycket man kan älska de små liven!
*Kärlek*
Dom är sååå fina!
Ska någon/några stanna?
Åh vilka sötnosar. Attans nu fick man ju råttdiabetes oxå :p
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
#24 Ja, det blir nog en hona från varje kull som stannar :) Jag har inga planer på att föda upp fler, så då känns det rätt att välja en från var :)
#25 Haha jaa, det är svårt att inte få det tror jag. De är ju sånna små sötnosar!
Dom två flickorna uppe till vänster med bläsar är mina *har bestämt* :D
Den till vänster i inlägg 22. Är otroligt söt med sin bläs och agouti:-)
#26 åh så mysigt :)
Det kommer bilder på dem en och en när jag får tag på min brors systemkamera. Bilderna blir hemska på min mobil.
Men ack så söta dom är :D
Åh nej!! de svarta e underbara!! är kär!! men får tyvärr inte nån mer råtta :(
Alltså, är ju helt kär i Sophies Agouti Huskey Roan flicka och Emmas pannfläcks Husky Roan. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#34 Jaa visst är de? :D
#35 Haha jag är så gott som kär i dem alla! En del av mig önskar jag kunde behålla allihop :P
åh de där stora bebis tassarna!! <3<3 hur får man vara så gullig?? hoppas det kommer mer bilder för jag tänker knarka bebis bilder :P
#32 flickan längst "fram", är det hon jag ska ha? :)
#35, jaaa, visst är dom :D Är så himla glad att jag får knipa två stycken sötnosar :D
#40 ååååh vilken lyx!! dom är ju så gudomliga <3 skulle göra nästan vad som hälst för en bebis… det jag inte vill är att ge mig in i en strid med min mamma XD ha redan varit där flera gånger :/
Jag tycker att agouti husky råttor är underbart vackra råttor.
#41 haha, jag krigade också, men med sambon. Nu får jag bestämma själv över råttorna, för han "bryr sig inte längre" ;) Dessutom behöver man bara plocka fram puppy eyes ;)
#43 funkar inte på min mamma 8(
#44 Då är jag inte till nån vidare hjälp mer :/
Vill haaa!!!
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Måste få lite bilder från Emmas!! :-D
Nya bilder kommer upp i morgon :) samt en film på de små busarna!
Jag måste sluta titta i denhär tråden om inte huskey roan-flickorna som jag är så kär i ska hamna hos mig trots att jag inte ska ha fler. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Det är farligt med agouti. Jag som har planer på och föda upp agouti.

#60/#61 är det en inimini-pannfläck på ag variegateden eller ser jag fel? :)
#68 ja, Eris har en pytteliten vit fläck på pannan :) finns några i andra kullen som också har det :) (hann tyvärr inte lägga upp bilder på dem idag, men i morgon så!)
Har äntligen fått tagit lite bilder. Inga one-on-one bilder, men lite iaf! :)

Det där är den absolut sötaste åldern! 2-3 veckor :D
#79 ja, jag kan inte titta mig mätt på dem! Eller leka mig mätt på dem heller för den delen, haha
Åh vad fina dom är!
Ser verkligen fram emot att dela mitt hem med Hera, Gaia och Afrodite ♥
#81 Och de kommer få det så bra med dig! :D
#82 Nu får tiden snabba sig, jag vill ha hem dom små nu :D
#83 Bara lite mer än två veckor kvar :)
Vilken är det på bilden i inlägg #77? :)

Haha #86! Hon har verkligen gett upp :D
Så underbara de är!
Helt otroligt snälla råttor, ett otroligt mysigt temperament, o ack så söta! ♥