Lösskontroll hos vet
På onsdag ska mina tre flickor på veterinärsbesök för första gången Vi ska se om de har löss eller liknande då de kliar sig mycket, samt att jag kan se på ena att hon har mjäll/gnetter. Det är ju svårt att se på mina då de inte kan vara still och inte är så handtama :/ den man kan kolla bäst på som är mest stilla har en tjock agouipäls -.- haha Men det ska nog gå bra :) hoppas på att få stronghold utskrivet iaf :) Någon som vet hur veterinärer tar hand om icke handtama råttor som kan ge ett nyp? har bara varit iväg själv med tama råttisar så jag har ingen aning? :s
// Stephanie och hårbollarna 
Vet tyvärr inte heller, men om du ska kolla sj kan du ta maskerings tejp ( se till att det inte är så stark när det klibbar ) sära på håret och dutta. Då borde du få upp saker på tejp biten :)
det var smart :) vet dock inte om jag har nån sån tejp hemma :( har bara silvertejp men vill inte ha nakenråttor ;c haha

Även vanlig genomskinlig tejp, sån där som alla har du vet, funkar. (Vad heter sån tejp egentligen?!)
Ser det ut som småsmå sockerkorn som sitter fast på stråna så är det gnetter. Gnetterna sitter alltid fast.
( pyssel tejp? )
även om det verkar starkt kan du ju klibba på annat med den en stund så den förlorar lite av styrkan :)
hmm jaa jag får testa eller så överlåter jag det till vetrinären ^^ men tror med stor sannolikhet att de har löss då alla tre kliar sig mer än vanligt. :P Tack för råden iallafall :D ska försöka testa när de kommer ut senare för just nu ligger de och sover söta örat :*