Bebisar söker bra och trygga hem
Har två kullar råttbebisar efter en tjuvparning.
Nu finns det 3 jättefina tjejer kvar i Drak-kullen.
Alla velveteen och dumbo.
Det finns 2 helt underbara pojkar kvar i Orakel-kullen.
Båda släta och toppörade.
Jag kommer kunna leverera råttor till Gbg och till Sthlm. Men jag bestämmer datum då jag bara kommer göra en resa till varje destination.
Råttorna finns i Arvika i Värmland om du kan hämta själv.
För mer läsning och bilder:
http://rattor.ifokus.se/discussions/518aca908e0e7450c4005004-orakel-kullen
http://rattor.ifokus.se/discussions/518ac3c3ce12c43df000035c-drak-kullen
http://rattor.ifokus.se/discussions/5175775c8e0e74675f001640-winky-och-kanga-ar-draktiga
Och snälla! Är din boendesituation oviss, ska du kanske iväg och studera till hösten eller nästa år? Har din partner eller ditt barn allergier? Ska du skaffa hund eller söka jobb eller något annat som kommer ta upp din tid? Kolla upp om du garantera ett långvarigt hem INNAN du besvarar den här annonsen, tack!
**___________________________________________
**
Drak-kullen
Födelsedatum: 24/4 - 2013
Färg, teckning o hårlag: Agouti, Black. Irish, Eubk mm, Eubk. Dumbo
Kön. Honor
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 14 vid födsel. Nu 13 st.
Faderns namn, födelsedatum, vikt: Lemmings, be sm rb agp, dumbo, 551 gr
Moderns namn, födelsedatum, vikt: Winky, velveteen, black, dumbo 322 gr
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Inget syfte då det var en tjuvparning.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Små fina rackare som klättrar runt och äter på papper, mammas svans och allt det goda som finns i skålarna. Dom är stödmatade från dag 3 allihopa och alla klarade sig förutom en som hade klämskador som mamman själv kullade bort. Mamman tar hand om 19 ungar själv därför har vi stödmatat dygnet runt.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Nej dom är inte reggade. 150 kr för upphämtning. 200 kr om jag lämnar.
Ort där råttan/råttorna finns: Arvika
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): http://facebook.com/itha.eriksson (adda mig)
Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
**Orakel-Kullen
**
Födelsedatum: 25/4 - 2013
Färg, teckning och hårlag: Black, Mink. Ambk mm, Irish. Släta och Toppörade
Kön: Hanar
Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning: 7 vid födsel en dödfödd så nu 6 st.
Faderns namn och vikt: Super Mario, Dark Pearl, Rex 493 gr
Modern namn och vikt: Kanga, Dove, Slät 334 gr
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Inget syfte då det var en tjuvparning.
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Små fina rackare som klättrar runt och äter på papper, mammas svans och allt det goda som finns i skålarna. Dom är stödmatade från dag 3 allihopa och alla klarade sig förutom en som hade klämskador som mamman själv kullade bort.
Mamman till Drakkullen tar hand om alla 19 ungar själv därför har vi stödmatat dygnet runt.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Nej dom är inte reggade. 150 kr för upphämtning. 200 kr om jag lämnar.
Ort där råttan/råttorna finns: Arvika
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): http://facebook.com/itha.eriksson (adda mig)
Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst
Jättefina Katla från Drak-kullen
Hona, Black, Irish, Velveteen, Dumbo
Underbara Tingaglia (lite nyvaken på fotot) från Drak-kullen
Hona, Agouti, Eubk, Velveteen, Dumbo
Uberfina Hydra från Drak-kullen
Hona, Black, Eubk mm, Velveteen, Dumbo
Nu över till dom fina pojkarna från Orakel-kullen!
Världens goaste Joy Surrender från Orakel-kullen.
Sötaste magen med fläckar ❤️
Hane, Black, Ambk mm, Slät, Toppörad
Och sist men inte minst!
Urgullige minkpojken Zickan från Orakel-kullen!
Hane, Mink, Irish, Slät, Toppörad.
#5 har en av de gulligaste magarna jag någonsin sett!!
"Synd" jag redan blir med tre st i samma ålder, annars hade jag så gärna tagit honom också. Jag är grymt sugen, men tänker inte falla för frestelsen då fyra jämngamla inte känns ultimat att starta en ny flock med. (Tänker bl.a. på dagen alla är i puberteten samtidigt..!)
Hoppas någon kommer& tingar dem snart så jag kan sluta tråna!
(Kan inte Joy Surrender adoptera Joy Surrender& Zickan adoptera Zickan?! Skulle ju passa så bra! :-D )
Åååååh vad jag fastnade frö lille Zickan ❤️
Hej!
Insåg precis att jag råkat ladda upp Katlas bild på Hydra!
Så här kommer Hydra igen, denna gång med rätt bild!
Uberfina Hydra från Drak-kullen
Hona, Black, Eubk mm, Velveteen, Dumbo
Zickan är nu bokad :)
Tintaglia är också bokad!
Längtar efter zickan!!
Åh vilka söta små pluppar <3 kan tyvärr inte ta någon även om jag gärna skulle ta en liten tjej <3
Joy Surrender stannar! Familjen kunde inte motstå hans urfina smile <3
(han ser alltid ut som han ler eller skrattar, kanske formen på munnen som gör det)

Credz till dig Itha för ditt stycke om att kunna erbjuda ett långvarigt hem innan man hör av sig. Bland det bästa jag någonsin sett i en djurannons. Önskar fler som säljer djur kunde vara lika måna som du om det där, inte bara sälja till första bästa och sedan se sina bebisar på annons ett halvår till ett år senare.
Tack! Det är alldeles för många omplaceringsannonser i omlopp! Vill helst inte finna mina små i en sån situation!
#7 Det var banne mig nära, men det var Wamrat som övertalade sin dotter först!
If you fight love, you're always a loser
Tack vare den yngsta dotterns klagorop. Två mot en 😂
#15 +1 Lite OT kanske, men jag skulle aldrig sälja till första bästa… Men tråkigheter händer alltid på något håll. Jag blev väldigt upprörd när en köpare av en unge ur min senaste kull beslutade om omplacering knappt 2 mån efter köp. Dessutom köpte hon en till unge av en vän till mig, några veckor efter, så denne hann hon bara ha knappt en månad. Personen sa även att h*n inte orkade hålla på något med ungarna under tiden de bodde hos henne, och att de i princip bara sitter i buren hela tiden. Denna människa trodde jag mig känna, men icket. Jag hittade själv den nya ägaren till de två, så båda har nyss fått flytta, men de var tunna och omusklade när de kom till nya ägaren. Om jag bara skulle börja förklara hur stor besvikelsen var efter att ha fått höra allt detta… Skulle verkligen ta hur länge som helst. Jäkligt ledsamt.
Point is, man kan aldrig förutspå allt som händer i framtiden (hur nära den än är), utan det enda som går att göra är att vara extra noga vid val av köpare, precis som Wamrat. Det finns inga garantier, men chanserna ökar ju för att de små ska få de bästa hemmen de kan få!
(Förlåt för att jag kapade tråden!)
Tack Fjordell!
Tyckte inte du kapade tråden :)Tror inte Lancia tänkte just på dig dock. Men för mig är det lite av en "brasklapp" att just begära att köparen tänkt till innan.
Ni som inte vet vad brasklapp (ett uttryck som är äldre än gatan aka mig) betyder ung som en försiktighetsåtgärd.
Kanske gör det ingen nytta alls, kanske gör de det. Men jag är trött på alla omplaceringsannonser även fast det inte gäller mina gryn. Så jag tänker göra mitt bästa att tvinga folk att tänka efter!
Nu är alla mirakel i Orakel-kullen och alla drakar bokade!
🎈
Hej igen!
Tyvärr så blev lilla Zickan avbokad då köparen hade bråk i sin flock och inte ville riskera ngt. Eloge till henne då hon tog ett bra beslut 🌺
Hur som helst, ursöta Zickan är nu uppe för bokning igen!
Han är en social liten rackare, alltid framme vid gallret och mjuk att hantera.
Zickan är en släthårig, mink, irish, toppörad och en väldigt go hane.
Och nu söker han ett hem där han får stanna tills han blir gammal gubbe ❤️
#22 *Tittar bort* Jag som älskar mink… Och att han var ju inte nådigt söt. Dröjer nog inte länge innan han hittar rätt hem!
Fjordell, du har så rätt <3
Zickan är nu bokad!