Råttor iFokus

Råttor

Etikett: buren-boende-inredning
Läst 2888 ggr
:')
1

Att fästa saker i buren med

Vad använder ni för att fästa saker i buren med? Tillexempel hängmattor, rör, grenar etc 🙂

zickan
1

Hängmattorna sätter jag fast med S krokar från ikea. Mins inte vad de heter, men ett paket kostar typ 10:-. Snabbt och enkelt att ta ned. 
Rören brukar oftast ha hakar man hänger fast dom med när de köps. Annrs kör jag ståltråd eller buntband.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

0

Okej, har läst att råttorna lätt gnager av buntbandet, men man får väl ha dubbla buntband och kolla till dem varje dag så man ser om de är gnagda :)

Zakaraa
0

Säkerhetsnålar när det gäller hängmattor är det som gäller här hemma, har ibland även använt metall-gem.

Till andra saker följer oftast alltid hakarna med så då använder jag ju så klart dem.

#2 buntband är lätt att gnaga av ja men det beror även på Hur man använder buntbanden. Mina hyllplan sitter ex fast med buntband och dessa kommer inte råttorna åt eftersom de sitter på utsidan av buren.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

0

#3 Okej, säkerhetsnålar var smart :) Och ska tänka på hur jag använder buntbanden då ^^

[juunii]
0

S-krokar! :)

Mezzzanina
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappersklämmor i metall.Dessa köper jag på ÖB.

MetalMii
0

S-krokar is the shit ! Använder dem till det mesta, resten fäster jag med ståltråd.

Zakaraa
0

En liten fråga kring s-krokarna, är inte de ganska öppna? Riskerar man inte då att de lätt lossnar både från gallret och det man hänger upp?
Skulle gärna vilja se en bild som visar specifikt s-kroken i användning :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Dramatik
0

Tvättklämmor och buntband is the shit!😃

0