Beställt ny bur
Idag beställde jag ny bur till killarna. Får se om den är bra. Vill ha den nuuu och inreda massor! :-D
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
Åh vad kul, vart beställde du den? :)
Oj, blev dubbelinlägg
Gud va snygg bur :o verkar vara väldigt praktisk? Alllså att den passar till hörn? :D
// Stephanie och hårbollarna 
Har tittat på den där buren förut, den är riktigt bra just då den göms undan i hörnet. Valde dock bort den då jag tyckte det var för små luckor :) Du får skriva ihop en liten text med vad du tycker om den senare! :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag beställde den här: http://www.kattlycka.se/gnagare.html Bara 1600kr. Får se hur kvalitén är. Ja jag tycker också det är praktiskt med hörnbur. Vår nuvarande bur står mot ett hörn så det kan inte bli bättre :-) Va sugen på den rektangulära också men den tar för mycket plats här.
Hälsningar
/Emma Öhr
Det ska jag göra #4 :-) Ja, luckorna är bara 20x20 men har en sambo som jobbar inom metallindustri o själv är jag svetsare så nåt ska vi nog kunna hitta på. Lite trixigt när framsidan är välvd men det går :-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Hur går det? :)
Undrar också vad du tycker om buren om du fått hem den? :)
Också funderat på den buren. Men tycker det var lite drygt att gallret går åt fel håll. Kan inte va så lätt för dom att klättra på gallret
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Sätter en tass här, riktigt snygg bur :)
Har inte varit på iFokus på länge nu. Men buren har kommit och råttorna älskar den!
Kvalitén va sådär. Passade inte helt hundra när sambon monterade ihop den så fick borra om ett håll och vara lite envis. Men det gick :-) Och till det priset hade vi faktiskt inte väntat oss annat. 1600kr inkl frakt är ingenting för en så stor bur.
Vi hade tänkt strunta i att sätta in gallret i botten så själva lådan som är utdragsbar skulle bli burbotten, men den ligger inte riktigt stabilt utan gallret över och hade de hoppat ner på botten hade det skramlat som fasen. Så medan vi funderar ut en bra lösning har vi gallret på plats men med matta på så klart så de inte går på gallret.
Hyllorna är smala men de älskar att springa upp o ner på dom.
Dörrarna känns inte så små faktiskt och än så länge funkar det fint med inredning, men tror det blir att vi gör större dörrar i framtiden ändå.
Har skickat bud till Ikea på lite mer roliga saker att få in. Men så här såg den ut när vi just monterat ihop den. Fleece på botten har jag inte nu (sambon har sågat ut en tunn masonitskiva som jag lägger mörkgrå balkongmatta på). Det va bara en nödlösning när det där med gallret falerade o vi inte hade något annat hemma.
Hälsningar
/Emma Öhr

Snygg bur! Hur svår är den att montera ihop och isär? Jag tänker om man skulle volja montera ner hela för att rengöra otrdentligt och liknande.
Inte lätt! Så duschkabin att köra in den i rekommenderas hehe.
Hälsningar
/Emma Öhr
Riktigt fint du fick till det! Och väldigt snygg tapet på väggarna måste jag säga ;)
Hehe tackar! Vi hade turen att få hela lägenheten omtapetserad innan vi flyttade in och fick faktiskt välja lite roligare tapeter än de vanliga trista man brukar få välja på när man har hyreslägenhet :-)
Har 60 0 70-tals möblemang och prylar i det rummet så tapeten sitter som en smäck ;-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Åhå det är så härligt när man får det :D Jag och sambon hade samma tur vi också :) Ja jag kan tänka mig att det passar riktigt bra det. Snyggt med det rosa i buren då också :)
Tack för att du berättar! Om och när jag skaffar bur så har jag stått i valet och kvalet mellan denna som är hörnställd har hylla under för förvaring och är billigare och en Furet Tower. Men efter vad du berättar så blir det nog en Furet som passar bäst till mig…
Me. Myself & My Sims
#16 Ja rosa o grått är en lyckad kombo :-D
#17 Det tycker jag du gör rätt i. Hade vi känt att vi kunde lägga de extra pengarna hade vi köpt någon dyrare från zooplus, men nu en tid passar denna bättre och kommer nog funka fint för oss. Men räknar med att byta ut den inom en någorlunda snar framtid. :-)
Hälsningar
/Emma Öhr
ååååh vill ha den buuuuren *dräglar* hur mkt blev allt att kosta?
Bur och frakt kostade 1600kr. Resten har vi sytt o tillverkat själva. Förutom hyllplanen av metall som ju ingick i buren :-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Att tänka på när det gäller buren är att den bara rymmer 5 råttor lagligt eftersom det bara är botten ytan som räknas….
Uträkning av en triangel yta: (99 x 68)/2 = ca 0,3m2
Det är iofs inte lite i egentlig mening, men det kan vara värt att tänka på om man står i valet och kvalet!
Me. Myself & My Sims
Ja just det!
Hälsningar
/Emma Öhr