Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 2520 ggr
Aprilisaname
0

(S) stor råttbur med våningar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill sälja min råttbur som har två våningar. Den finns att hämta i Västerås. Tillbehören på bilden medföljer ej, förutom då hyllplanen. Jag hade tänkt mig 500 för den. Mellanrummen på gallret är lite större än vad det är i råttburar/fågelburar, men inte så att de kan ta sig ut. :) vill du veta mer om den så skriv!

Ellenfyrkant
0

Hur länge är den använd? Skick? Mått? Tillräckligt tät för ungråttor?

Mvh Ellenfyrkant

Aprilisaname
0

Hej! Den är använd till 3 råttkillar i ungefär 3 år. Den är i väldigt bra skick, dem har varken gnagt på gallret/hyllplanen/bottnen eller kissat sönder bottenplasten/hyllplasten. 
Måtten på buren är 94 cm hög, 98 cm lång och 54 cm bred. 
Mellan gallret är det 17 mm brett. Mina råttpojkar kunde inte ta sig igenom ens som små, inte heller en liten hona som bodde i den ett tag. Så jag tror inte att det ska vara något problem. 

Däremot så byggde jag upp den fel så buröppningen är upp och ned, men jag har inte haft några problem med det. Man kan bygga om den till rätt håll men det är ganska bökigt och känns onödigt. 

Är du fortfarande intresserad? :)

Stephanie
0

Är den lätt att montera isär?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Aprilisaname
0

Inte speciellt, linsterna som håller fast den är jobbiga, samt grejen i hörnen. I teorin är den enkel men att trycka på listerna ordentligt gör ont i handen. Jag har dock aldrig använt handskar.

Aprilisaname
0

Jag har monterat ner den ca 3 gånger.

iluvkottar
0

Finns den kvar

Aprilisaname
0

#6, ja den finns kvar :)

Aprilisaname
0

Ville bara berätta att buren finns kvar. När den är såld och hämtat så kommer jag att skriva det här. :)