Ta med råttorna ut?
Vad anser ni, kan man ta med råttorna ut om man till exempel går på promenad men hunden? Att de sitter på axeln/innanför tröjan då alltså.
Om råttan är tillräckligt lugn och om hunden inte har så mycket jakt instinkt går det väl bra. Har hört flera som går ut med råttor och hundar samtidigt på det sättet.
Jag själv har aldrig tagit ut en råtta och mina hundar samtidigt, för 1) mina råttor kan aldrig sitta stil, och 2) mina hundar tycker att råttor är godis ;)
Men om du litar på att råttan inte hoppar ner från axeln och att hunden inte tar den, så går det bra! :) Håll koll bara.
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Jag gjorde det med min ena kille både idag och igår :) Han hängde liksom med bakom luvan i nacken. Knastrade som sjutton gjorde han också :D som sagt behöver du nog bara lite på din råtta så att inte någon helt plötsligt hoppar ner :D
För mig går det jätte bra och jag tror att dem gillar det! :)
jag tycker iaf att man ska ha sele med koppel på rådisen ifall att ;) om du inte redan tänkt det ^^
// Stephanie och hårbollarna 
Som #4 säger.. ha sele å koppel ifall att råttan får för sig något. Iaf. första gångerna.. och varför inte alltid? :) de är ju bara en säkerhet för både dig å råtta. och då syftar jag på en 8-sele :) Zickan här på sajten säljer :)
Mvh. Sanne & Djuren
Jag tror inte Zickan säljer längre, har för mig att hon slutade sälja för något år sedan *dock osäker* men det finns annars många andra medlemmar som gör 8-selen :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#6 Zickan säljer :) eftersom jag håller på att beställa av henne nu..
Mvh. Sanne & Djuren
Väldigt ny här på sidan och försöker lära mig ungefär vilka som är vilka men vart kan man få tag på Zickan här på sidan? :)
#8 Här har du Zickans medlemssida :) http://rattor.ifokus.se/users/4d7122a4b9cb4620e9038c83-zickan
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning