när är det dags att säga adjö?
Hur länge ska man kämpa innan avlivning blir aktuellt? Eller snarare hur länge ska råttorna behöva kämpa? jag är inne på tredje veckan av matning med plastspruta eftersom de varken äter eller dricker själva. När är jag egoistisk som fortsätter fast de bara vill ligga och sova utan att röra sig från stället eller visa intresse för något? Jag får förhoppningsvis ut antibiotika idag att pröva med och ska självklart försöka med det men vet inte om jag överhuvud taget lyckas få i dem det… Jag vill verkligen inte släppa dem men jag tycker samtidigt så vansinnigt synd om dem.
Snälla, ge råd och dela med er av erfarenheter
Ge det några dagar med antibiotika, om det inte blir bättre då hade jag låtit dem somna! Vet att det är jobbigt, men tycker du själv att det känns ok att gå runt och oroa sig och tycka synd om dem hela dagarna? Tror att det i långa loppet blir bättre för både dig och råttorna om de inte piggar på sig och får livsgnistan tillbaks. Tre veckor utan matlust för en råtta är lång tid, och du skriver ju att de bara vill ligga och sova, det hade varit annorlunda om du hade märkt att de ville försöka busa, gå runt och mysa lite mellan varven. Förstår att du vill ha provat allt, men försöker du med medicinering och det inte hjälper tror jag att du har gjort det. :( Vad är det förresten för fel på dem?
Tack för ett bra svar, jag känner nog som du beskriver. Antibiotikan får vara det soste försöket. Det började troligen som SDA-virus men det måste ha tillkommit något annat också eftersom de är så dåliga, därav antibiotikan. De är bara ett år och tre månader så det känns så tragiskt om de inte får leva längre än så här.