Vad KALLAS dina råttor
Kul med en tråd om detta :)
Mina råttor kallas för hur mycket olika namn som helst men här kommer de vanligaste
Strumpan: Strumpis ( kallar jag henne hela tiden! ) Tumpis, Söt, Moonima, Sötnöt och Sigrid ( hennes mellannamn)
Kickan: Kickis, Gullig, Miinima, nuttigull och Stina-Maja ( hennes mellannamn, det var min brorsa som döpte henne till det! :)
Flisan: Kallas för Mahalin som betyder kärlek på Fillipinska. Det är hennes mellannamn. Mer Kallningsnamn har hon ine fått än. Har ju bara haft henne i tre veckor
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Förutom tusen olika pluttenamn, allt ifrån fisrompor till tullemullan 😉, så brukar jag ofta ropa på alla mina råttor med "Mumisar"! De lyssnar faktiskt på detta (gärna med sån där löjlig bebisröst, hihi). Gick så långt att jag faktiskt vaknade en natt av att jag säger till min pojkvän -Hej muuumis! Det tyckte han var roligt, hahaha som jag skämdes 😃.
Jag brukar kalla mina tre hanar för samma sak..
Förutom deras namn är det väl "Tjockis", "knubbis", "gosis","busar" osv… hehe 😃
Sookie: sook,sookbook, bookie :-p Nemi: nems,memi Buffy: buff, buffster Ruby: rubybooby,rubs Nora: noris, snoris, snor!! :-S Dexter: dexpex, dex Kiwi: kiw, kiws, kiwster
Nessie - NessiePessi, bebis, tjockis och pucko Nova- mammas bebis, prinsessan, knasen, tjockis Fiffi- Tant, Kärrning, suris, bossen , tonåringen( Fiffi är snart 2år och flänger runt som en ung råtta)
// Stephanie och hårbollarna 
Jag ser alltid till att döpa mina råttor efter namn jag använder. Så mina tjejer ser ut såhär:
Shannaras Sahramipulla: Sahrami
Nabooru: Nabooru
Ruto: Ruto
Linfrö: Linfrö
Ladugårdens Grevinna Grönpeppar: Peppar
däremellan när jag pratar med hela flocken kallas de allihopa "bebisar" och om jag inte kan urskilja vilken råtta det är (har ett tvillingpar.. bla) när någon gör något knas så slänger jag oftast ur mig ett "pucko" (här används både tjockis, pucko, dummer, bebisar, bebban osv osv till djuren här hemma :P)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Då ska vi se… (I sammanfattning; Tutorna, rutorna, tåttorna)
Vi börjar med honorna;
Falgu; Fnalgu, Pnalgu, Fnalgu-Pnalgu… (Min fantasi är på topp, asså!)
Bönan; Bööööööööönaaaaaaaaaan (med någon sorts skånskt uttal), Bönis, Böna, Sötnos, Sötbönan
Socka; Sockis (heter faktiskt Socka pga detta, den lilla tjockisen), Tjockis, Sockan, Sockisen, Tjockisen
Russin; Fnussin, Pussin, Fnussinpussin, Pussinfnussin, Russinet, Roooosiiiin, Tjocksmock
Estrella; Strella, Estrellan, Gomman (typ Gumman , fast… ah, ni vet.)
Hallonpaj; Pallonhaj, Poi, Poipoi, Pajsan, Bajsan
Alma; Best in Show, Almapalma, Palma
Luna; Liten
Och så hanarna;
Lucifer; Fnucifer, Gosifer, Gnucifer, Fnosifer, snuffegull, Busifer, Gosefnos
Frankenstein; Frank (detta är vad vi alltid kallar honom egentligen, alltså "namn", hans fullständiga är dock Frankenstein om man ska vara petig), Franken, Fronk, Fronken, Frankegos, Frankemannen
Elliot; Smelliot, Gnälliot, Pelliot
Wladimir; Wlad, Wladdepaddimir
Lilla Blå; Blå
Voldemort; Vlodemort, Blodemort
Vincent; tja… Vincent, I guess.
Valentino; Balentino, Palentino
Jag har fem råttor, men det är bara min gammelråtta som har smeknamn :)
Penny; Pensan, Pensi, Snoffsan, Snoffi
De andra är Mira, Loka, Doris och Embla.
Haha, vilken rolig tråd!
Mymlan- mymmel, pymmel, mympel
Eila- peili, kissfläcken ( pga färgen :P fawn och när hon inte uppför sig)
Aska- snäski, snäsken, gullesnäsk
Plyrp- plyrpen, silverfisk, silverpil (hon är snabb och silverfärgad( rubl)
Liv- livet, knubbi, knurbis, blaabafet ( som pokemonen, hon är en tjockis!! )
Men för det mesta så går dem alla under kräk, kräktott eller minikräk, haha. Men de går också under kärlekstott, vilket kanske är ett lite trevligare smeknamn :P
Celine - Näbben, skitråttan
Vanilla Sky - Vanilj, Morsan, Mystrollet
Juni Marabou - Marabou
Rakel Lakrits - Ne**rn
Kola - Kola
Choklad - Choklad
Shannaras Puumala - Junior, Svartingen
Lajja - Galningen, Toker, Sprätte
och nej vi är inte rasister, vissa smeknamn säger vi aldrig högt eller offentligt
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Bröderna Chilli och vippen kallar jag tillsammans för hattifnattarna eller Chillivippen :)
Annars e de Chilli-Chillisen
Vippen_ Vippis
Charlie-Tjockis eller knasterhane
Mestadels "Tjockisar", "fetton", "klättertjockisar" vare sig råttan i fråga är tjock eller inte. Här hemma är benämningen på allt som är sött tjockt eller knubbigt ^^
"Tanter" till de två äldsta som är nästan jämngamla. När deras tredje kompis också levde så kallades de för "trion".
Har två råttsystrar som går under benämningen "systrarna". Tre av råttorna i flocken är rexade och kallas därför ibland för "krullisarna".
Hm…det här var faktiskt en Kluring! Jag måste sitta här och locka på mina godingar för att verkligen höra vad jag kallar dem 🤪
Märta- Märtan eller Pärtan, Anna-Märta Pärtu kan det bli också efter en lärare i Norrland *fniss*
Norma Jennings - Norma
Prinsessan Pys - Pysan eller Mysan-Pysan
Saga- Saga, Gose-Snosan
Izla- Izla (kan bli Izla-Vissla med tiden. Hon är ny här)
Inez-Inez
Dior- Tjockisen
Gröna Små Äpplen -Apple (uttalas Äääpel)
Familjelycka- Mac, Macken men mest Mackan
En Tysk- Elvis
Petrol- Petrol
Diesel- Diesel
Izidor- Lille Fjant (lite rädd och pipig, och ny)
Katoz Vilja - Vilja
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Geisha: Geishi-skrutt, Mus bus, Bus mus, Kärring jävel, Geishi-bus, Plutt, Flygplans ängel, Gammeltant, Surkärring, Negerboll, Kaka
Millan: Tjockis, Milli-skrutt, Miliiiiiiin, Bebis, Skrutt, Prutt, Böna, Ängel, Skruning.
Molly: Molly Mus, Molly-Skrutt, Bajsråtta, Kissråtta, Molly-Bus, Ängel.
Har säkert mer, men dom här kommer jag ihåg mest!
Dennis - Denniskorven, Lille blå, Äckelråtta Edwin - Ed, Eddie, lille Ed William - Willy, Wille, Neger, Svartskalle Ruben - Fule stackare, Cpbarn Allting med kärlek.
Miska: Mische
Aaro: Arre
Men för det mesta bara sina namn.
Not your mom, not your milk.
Haha rolig tråd!
Vilda: blygis, fröken rädd, söt.
Thess: Sprallan, stampe, Thessilou, pipen.
Saga: Legisten, galning, knäppis, dampe, ungjävel. (Hon har fått lite elaka smeknamn men jag älskar henne självklart väldigt mycket. Hon har extremt mycket energi och är väldigt orädd)
Honorna:
Alice: fisen, plutten
Charlie: bumman, charleey
Bianca: Tösen, busfrö, Bianciiis
Lisa: Lisis
Lotta: Lottis, gammtant
Hanarna:
Ludde: suris, surfis, dampråtta, morsgris, gossegris
Chasper: fegis, fjanten,cpråtta,gulleee
Felix: dampiis, sötis
Quasemodo: bubben
Bernad: lillen, bubbelibubben
Hmm.. kombinationer av: fläsk-, socker-, -bajs-, söt-, gulle-, tjockis-, gris-, lurv- & -troll, -bulle, -korv, -gubbe& -jååtta.
Dvs tex fläskbulle, sockerbulle, lurvbulle, gullekorv, griskorv, sockerkorv, gristroll, lurvtroll, sötgubbe, tjockisgubbe, gullejååtta, bajsjåtta osv..
putt. Vill se fler gulliga namn!😛
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Nästan alla mina råttor har smeknamn :)
Gopher: Goffan, Goffis
Roo: Ruusan
Kanga: Kangaloo
Winky: Winkypinky, Winkypooh.
Lemmings: Lemmings
Super Mario: Teddy, Ludde (han är rexad och ser ut som en teddybjörn i ansiktet)
Kul tråd
aj lajk ^-^
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Töntar, vilddjur, mysboll, kissboll, bajsknöl, ärkeknöl, dumspån, fuling, sötnöt… äckliga varelser(fast bara när de grisat ner något totalt, och alltid med kärlek)
Sedan har de säkert fler öknamn, men jag kommer inte på några.
💣
Sotis: Tjockis, Totis
Schemer: Temmer
inte så värst många smeknamn :)
Gujje : gujjsan, smölan Magdalena : Maggan, Maggis :) När jag pratar med båda så brukar de bli att jag kallar dom töser :)
Miko: Tjockis (används nästan mer än hans riktiga hehe) , tjockråtta och elaking (om han gjort något dumt)
Rufus: Bajsråtta (luktar inte så gott då han helst sover i toan)
Totte: Bebis (då han är minstingen)
Sen kan jag slänga ur mig sötnos, tjockisar och bebisar till alla, såklart pratar jag till dom med bebisröst :P
Bebis 😃
Mina kallas lite allt möjligt :3
Men de jag mest använder är:
Arwen: Arwis, tajf, Arwisen, AJWEEEN, anorexibebis (Hon är jätte liten och ser underviktig ut, är dock inte det, har fått det undersökt.) ^^
Éowyn: Éo, Éoooooooo, Bebi, knas
Joyce: Jo, Jojo, Joy, tjockis
Vitani: Flurf, knuttis, smutsfia, le suicide bomber
Sen har jag lite andra namn som alla kallas lite då och då:
Odjur, fanskap, satråttor, skitungar, the orcs osvosv. 🤪
Mina kallas för göllet
våra tre, Dumbo, Blixten och Lillen ser nästan precis lika ut (förutom Dumbo då som har dumboöron) - så de har en hel del samlingsnamn…
"Hörni ungar!" (när de putsar varandra lite väl hårdhänt)
Skrutt/skruttarna/skruttråttan/Råttskruttan
Dumbo heter Dumboråttan ibland. Och Dumbområttan beroende på hur intelligent hon beter sig…
Lillskrutten eller lillskruttarna/småskruttarna är favoriterna <3
Dix - Dixen, bebis, knubbis, skruttis
Mörker - Krutkruka, ADHDråtta, speed, skruttis
De fyra pojkarna här hemma går under en himla massa namn ❤️
Mimer (blå): Mysen, Mysis, Mimer-Mys, Mys-Mimer, Mystrollet, Miimii och Mysmonstret.
Eirikur (roan): Kurre, Kurre-Kurr och Kurren.
Winston (burmese): Winsie
Fritjof (himalaya): Fritte, Tjoffen, Tjoffe-Tjoff, Albino, Snöboll och Snöbollen.
Utöver sina personliga smeknamn kallas alla för tjockisarna, pojkarna, popcornen, småttingarna, pälsklingarna, älsklingarna, sötkorvarna, råttpojkarna osv. 😃
Det är inget blodbad på bilden, bara pojkarna som mumsat hallon.
Tifa: Tifen, Tiif, Momma
Zack: Zacken, Zacky Boy, Skit Råtta, Kompis
Snow: Snow, Snowy, Hunken
Selphie: CutiePie, Feffi
Lulu: Luo, Skruttis, Terrorist, Liten Söt
Cloud: Pappas pojke
*Edit* OT (sorry är tvungen)
Min kungspyton Sebaot: Seba, Snoken, Cableguy, Slinky, Snabeldraken, Snoddas
Skäggagamen Elohim: Elo, Monstret, Nam Nam (Han älskar att äta)
Orkar faktiskt inte dra upp smeknamnen till alla tolv xD
Samlingsnamnet till allihop är ju påttorna eller dampisarna ;)
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Jajustdet potta, boll, tjuv, skurk& busråtta brukar de också få heta..
Ska också lägga till "-boll" i raden av delar i namnkombinationer jag skrev i #21, dvs. grisboll, sockerboll, lurvboll osv. :-)
Hmm…verkar som de flesta har individuella smeknamn på sina råttor.. Mina råttor får dela på sina, med ett undantag: Bara Nikolai (& Vlad, som inte finns mer) kallas(kallades) blåbärsbulle av anledningen att de är(& var) blue!
Alice: Minifis, fisen, liten, skrutt, bustroll, Alice-bus :)
Har ju inga råttor längre. Men hade ju lite smeknamn på mina sötnötar när jag hade dom.
Peach: Peachen, tjockis, snuttan
Litchi: Litchen, snuttan
Aurora: rora
Horsea: Hosi, ossi, bebis.
Rattata: Tatten, ratten, bebis, tattis
Pannkaka - oftast bara Pannkaka, ibland Pankis också.
Fläskpannkaka - Fläsk eller Fläskis. Hon är inte så fläskig som hon låter 😃
Tula - bara Tula.
Baronessa Buljongtärning - Nessie, kan ju inte gå omkring och ropa efter en buljongtärning, vad ska grannarna säga..? 😛

Mvh Stephanie 

Rubin - Rubbe, Tjockis, Tönten, Sötkorven
Mvh. Sanne & Djuren
#40 Dina råttors namn får det att vattnas i munnen på mig :/
Låttisar säger jag till alla mina råttor haha och låttan när jag pratar med en xD