Råttor och empati.
På vetenskapens värld. Tipsade om det på Råttforum men kom på att jag kanske skulle göra det här också. Råttorna kommer ungefär 40.55 in i programmet. Väldigt intressant. 

Åh, tack för tipset. Det var mycket intressant . Jag har faktiskt sett ett liknande experiment en gång. Fast där satt en råtta instängd, den andra var lös utanför och fick en bit choklad. Den gången åt den fria råttan upp ungefär halva chokladbiten innan den släppte ut den andra råttan som då fick chokladbiten som var kvar.:)
Sen har jag läst här på RIF om personer som haft gamlingar som varit riktigt risiga och inte orkat gå och hämta mat själv, då hade de andra råttorna faktiskt hämtat mat till den risiga gamlingen så att den också kunde äta.
Jag tycker det är fantastiskt!:)
Åh denna ska jag kolla på sen. Liknande som #1 skriver om gamlingar som får hjälp av burkamrater har jag varit med om. Mina flickor hjälpte alltid gamlingen i behov av det. De lämnade aldrig hennes sida och när hon hade svårt att få tag i mat så fixade resten av flickorna det åt gamlingen. Verkligen intressant att se!
Råttor är fantastiska djur! Vore kul om omvärlden också orkade ta sig tid och faktiskt inse det ;)

#3 Fast jag tycker ändå att de är på väg. Sen finns det alltid undantag. Men mest möter man nyfikenhet tycker jag:)
#4 Jo, visst är de på en våg uppåt, det är de! Men majoriteten av människorna har ingen aning om hur kloka och häftiga råttor faktiskt är, men jag tror att de kommer slå igenom rätt ordentligt inom en snar framtid, faktiskt.
När jag skaffade råttor så vart folk i min närhet som frågetecken. Men de som är nyfikna frågar ju mycket om dem, och verkar rätt fascinerade. Har även fått några stycken att vilja skaffa råttor så snart de har möjlighet, så det är himla kul! Men det är väl knappt 1/5 del av alla jag har kontakt med som överhuvudtaget bryr sig.😛
Såg också vetenskapens värld i måndags! skrattade lite när programledaren för inslaget blev förvånad och inte fattade att råttor var så smarta det är ju " bara råttor!" sa han. Blev glad att dom faktiskt visar hur smarta råttor faktiskt är! Så gullligt när den fria råttan friade kompisen. De delade sedan på maten🙂
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Så guuulligt!! Och väldigt intressant 🙂
*tass* Ska kolla på det där sen! Jag skulle kolla förut, men glömde helt av 😕
Ärlig talat, om jag hade sett honom i en glasbur mitt i stan hade jag också bara stått och glott.. för han såg inte ut att vara i direkt nöd. Dessutom såg det extremt dumt ut så självklart står man och stirrar och tänker "what the fuck?"
Gud vad gulligt!
Och håller med #9, hade också stått och glott om nån stod i en glasbur mitt på stan 😛