Råttor iFokus

Råttor

Etikett: transporthjälp
Läst 562 ggr
Elinisa
0

Transporthjälp Sthlm-Luleå sökes!

Någon gång i början av juni, troligen efter den 5:e kommer alla "mina" små bebisar att vara klara för avresa.

Då behöver jag hjälp med skjuts av dem från Stockholm till Luleå. Självklart får den som tar med dem en liten peng som kompensation för besväret. 

Om någon ska åka från Sthlm till tex Skellefteå eller Piteå så funkar det också bra för mej. Jag kan ta mej så långt söderut som till Umeå för att hämta upp dem.

Det handlar om tre eller fyra små råttor& de kommer nog transporteras i transportbur, eller hemmagjord låda a´la smartstorebox med hål, typ. (Har inte diskuterat detta med själva lådan med uppfödarna, men det är nog inget problem ändå.)

Skriv i tråden eller PM:a mej här på iFokus. :-)

ÖrjanLax
0

Hej! Jag kommer åka bil en bit uppåt i landet ungefär den 13:de-14:de juni, och skulle kunna ta med dina små! Det är kanske bara halvvägs, men säg till om det ändå är intressant om du kan lösa resten av redan på något sätt!

Såhär kommer vi ungefär att åka så du kan ju kika om det är något ställe på vägen som kunde passa dig:

https://maps.google.se/maps?saddr=Stockholm+Central+Station,+Stockholm&daddr=K%C3%A4larne&hl=en&ie=UTF8&ll=61.270233,21.005859&spn=6.099803,21.643066&sll=62.963651,16.153679&sspn=0.090046,0.338173&geocode=FaZNiQMd_IcTASkFBrNuYJ1fRjEmhHbUDL6zaA%3BFUwcwQMdUoX1ACm5Ip4kYmllRjHwRhFSCUUDCg&oq=stockholm&mra=ls&t=m&z=6

Elinisa
0

#1 Tack för transporterbjudandet!  :-)

Det finns en möjlighet att en vän till uppfödaren till två av råttorna, ska åka hela vägen upp till Piteå från Sthlm den 16:e. Ifall det blir så, så väntar jag gärna de extra dagarna för att få dem nästan hela vägen hem, -även om det bästa såklart vore att få tag i transport lite tidigare än så.

Om det inte blir så så ska jag komma ihåg ditt erbjudande. Får jag tag på någon som åker norrut från Sundsvall tex så funkar det ju. :-)

Fjordell
0

Jag och en vän i Skellefteå ska troligen också ha bebbar från Sthlm till Piteå i början på juni, och vi har troligen transporten ordnad, men det beror lite på hon som erbjudit sig att ta med dem upp, ifall det passar för henne just då. Hon har nämligen inget bestämt datum för att åka upp, men hon passar visst på om hon får en del av resan sponsrad genom att ta med några råttor. Däremot vet jag inte hurpass många skulle kunna ta med sig eftersom hon isåfall skulle åka tåg upp, men ja, nu vet du iaf att det inte är omöjligt om inget annat alternativ finns sen när det börjar närma sig! 

Bara att du hör av dig om du funderar över något eller så :)

Elinisa
0

Det verkar lättare sagt än gjort detta med att hitta transport.. Visst är det ett tag kvar visserligen, men..

Den transport jag talade om den 16:e kan bara ta två av råttorna som ska till mej, så antingen behöver jag transport för alla fyra, el de resterande två.

#3 Jag vet inte ännu när när den yngste är färdig för flytt, så inte helt säkert han hinner med den transporten som du talar om tidigt i juni, beroende på när din kompis åker.

Men tack för svaret! :-) Du får jättegärna kolla om din kompis har plats för fler råttor, -mot ersättning förståss. :-)

#4 Den 13:e-14:e, är garanterat den yngste stor nog. Då han kommer till Sthlm flera dagar innan dess behöver jag på något sätt får tag i logi för minstingen fram till avresan norrut:s datum. Ifall det skulle lösa sej finns alternativet att jag, -om jag får med mej brorsan el en kompis som hjälper mej köra (klarar nog inte 110mil t.o.r. i ett sträck, själv), samt lyckas byta arbetsdagar den veckan på jobbet, -kan köra till Sundsvall& hämta råttorna, om de får åka med dej.

Då är frågan hur jag vet vilken dag jag ska fråga om jag ska kolla om jag kan byta på jobbet. Kommer resdagen att beslutas kort inpå avresan, eller kommer du att veta inom någon vecka?