Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1717 ggr
yewi
0

Omplacering 2 hanar (bur medföljer om så önskas)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stanley

• födelsedatum : november 2012

• färg, teckning o hårlag : Black capped/hooded, rex

• Kön : hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) : -

• faderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

omplacering: Jag flyttar till hösten och får inte ha med mig pälsdjur dit jag ska, därför vill jag så snart som möjligt hitta ett nytt hem åt mina älsklingar för att vara säker på att det funkar. Flytten var inte planerad och jag önskar att det fanns vägar runt problemet, men jag kan inte låta råttorna gå före mina studier…

Stanley & Vincent omplaceras endast i par, då de är kullsyskon och har vuxit upp tillsammans utan några andra råttor. Hur som helst tror jag inte att det skulle vara några problem att introducera dem för ytterligare någon råtta, då ingen av dem är vaktiga eller speciellt dominanta.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

Stanley är ett riktigt litet busfrö som ofta kommer skuttande när han är ute bara för att få sig en puff på rumpan och springa vidare. Han älskar att brottas med leksaker, händer och sin mindre brottningsglada bror.
Han älskar även att bli kliad och klappad och har lagt sig frivilligt några gånger på mitt bröst bara för att få njuta en stund. Länge blir det då inte eftersom att det ofta händer saker runt omkring som är för spännande för att missa.

Han är försiktig av sig men väldigt smart, så när han väl gjort något en gång är han inte rädd att testa det igen och han utvecklas gärna.
Till skillnad från sin bror är han inte så glad i maten och växte inte riktigt lika bra som Vincent ett tag, men han har nu börjat komma ikapp.
Han luktar extremt gott tack vare sin rexpäls :3 som nachos/taco-chips

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: ej reg.

• ort där råttan/råttorna finns : Göteborg

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) : 0706 99 45 04, rebecca.c.lindman@gmail.com

• Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst

yewi
0

Vincent

• födelsedatum : november 2012

• färg, teckning o hårlag : Blue striped roan, rubinögd, släthår

• Kön : hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) : -

• faderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt : vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

omplacering: Jag flyttar till hösten och får inte ha med mig pälsdjur dit jag ska, därför vill jag så snart som möjligt hitta ett nytt hem åt mina älsklingar för att vara säker på att det funkar. Flytten var inte planerad och jag önskar att det fanns vägar runt problemet, men jag kan inte låta råttorna gå före mina studier…

Stanley & Vincent omplaceras endast i par, då de är kullsyskon och har vuxit upp tillsammans utan några andra råttor. Hur som helst tror jag inte att det skulle vara några problem att introducera dem för ytterligare någon råtta, då ingen av dem är vaktiga eller speciellt dominanta.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

Vincent är väldigt kontaktsökande och vill gärna vara nära. Han är lugn av sig och äter gärna mer än vad han får. Helt galen i chips är han och ska gärna upp i ansiktet (och in i munnen) för att hinna sno åt sig en bit.
Han är en självsäker kille men blir lätt otrygg i nya miljöer, vilket jag gissar kan bero på nedsatt syn pga röda ögon. Däremot vänjer han sig snabbt om han vet att där finns någon som beskyddar honom.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: ej reg.

• ort där råttan/råttorna finns : göteborg

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) : 0706 99 45 04, rebecca.c.lindman@gmail.com

• Om annonsen ska vara låst eller ej: ej låst

yewi
0
yewi
0
Kaiia
0

puttar upp dom här :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

vapensyster
0

Skriv gärna ett pm till mig om vart dom är köpta och lite mer om hur dom är! är antagligen intresserad^^

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

yewi
1

putt

yewi
0

Putt

yewi
0

Jag puttar på.

De är båda underbara individer och jag vill deras absoluta bästa <3

yewi