Lucifer och Smeagol
Tänkte presentera mina nya råttor, som kom hit rätt så nyligen.
Ska uppdatera lite då och då med nyare fakta och nya bilder, så ni som är intresserade får se hur de går för krabaterna, samt kul för mig själv att kunna titta tillbaka på våran tid tillsammans.
Först ut är:
Lucifer (Lusse) aka "Bara En Liten Hund"
2013-01-24
Black ambk rex db
Kullnamn: Svenska barnvisor
e. Vincent
u. Shannaras Half Moon Bay
Uppfödare: Rebellions Rattery / Amanda Fjordell
Lite kortfakta om Lucifer:
Han är världens energirikaste råtta jag någonsin ägt och de lär säkert synas på bilderna som jag lägger upp. För han är då inte speciellt lätt att få med. Men utöver det så är han så otroligt charmig och snäll. Han vill vara med överallt + lite till. Han har världens sötaste huvud som jag själv anser är väldigt runt efter hans far Vincent.
Sedan sist… och ja faktiskt minst:
Smeagol (Smirre)
2013-02-13
S/Black dubbelrex
Kullnamn: Tjuvparningskull
e. Min Polare Per
u. Stjärna
Uppfödare: Linnea O.
Lite kortfakta om Smeagol:
Lille Smirre som han kallas är en väldigt framåt krabat och ännu lite försiktig av sig, men då har han endast bott här i mindre än en vecka. Han sitter gärna i dörröppningen till buren å gungar men vill inte riktigt komma ut självmant.. men det går superbra att klättra utan på buren.. där man egentligen inte får vara. Utöver det så är han himla gosig och till skillnad från Lucifer 50% lugnare i temp. Just nu håller han på att tappa en massa päls pga att han är dubbelrexad.. så får väl se hur mycket han får behålla.
Mvh. Sanne & Djuren
hehe x3 du får hälsa till Smeagol att Gollum hälsar? xD
( har en vad jag tror är dubbel rex hemma som heter Gollum, tog hand om honom åt en kompis )
xD hahaha, oooh noo! ;) Smeagol klarar sig bra utan Gollum, han är ju så snäll å söt nu!
Mvh. Sanne & Djuren
Det är Gollum också ;D lite ful sådär 'växlande' xD ( tappar hår ofta den stackarn )
;) Vilken tur att de inte är som i filmen då!
Haha ja smirre ser betydligt värre ut nu än på bilderna som jag la upp.. och då är det endast några dagar sedan.. Nu har han inge hår på axlarna och runt ögonen börjar det bli riktigt glest ;)
Mvh. Sanne & Djuren
Sötpruttarna!😍
Åh, när jag ser alla dessa bilder blir jag sugen på tottisar igen. Hade 5 stycken som flyttade i oktober till ny ägare för att jag hade inte tiden. Nu får jag lite ångest för att 2 av dem blir 2 år i sommar och snart ska de ju vandra vidare till råtthimlen 😕
Vilka sötnosar du har! 🙂
*tass* söta råttor du har! :)
Denna tråd kan låsas eftersom de inte bor hos mig längre :)
Mvh. Sanne & Djuren

Dafuq?
tråd låses på skaparens begäran