(K) Honor, gärna omplacering
Jag har (efter många olyckliga händelser) bara en hona kvar av min flock. Hon sitter själv just nu men jag vill gärna ha en eller fler kompisar till henne.
Pim är har fyllt två år och jag tror att hon hellre vill ha en vuxen hona än ett par ungar att uppfostra. Hon är försiktig när det gäller nya saker och det skulle vara jättebra med en hona som är lite mer framåt och kontaktsökande. Jag vet inte hur Pim är att introducera till nya råttor då jag bara gjort det när hon var liten.
Honan (eller honorna) jag söker vill jag ska vara hanterad och snäll. Jag vet att det är viktigt för den som lämnar ifrån sig sina råttor att de kommer till ett bra hem men det är lika viktigt för mig att dessa råttor kommer från ett bra hem. Jag vill heller inte ha råttor som från början kommer från djuraffär då jag inte orkar gå igenom samma sak som jag precis har gjort.
Jag finns i Linköping men har bil, så resan är inte det stora problemet.
Alla förslag mottages, även om honan inte passar perfekt på min beskrivning. :)

I helgen kommer jag att åka en sväng till Västerås och tillbaka, jag bor alltså i Norrköping. Där kommer jag bland annat träffa Victoria, som är jourhem för Råtthjälpen. (Även jag är jourhem, men har inga honor.) I Västerås träffar vi även Veronica, som även hon är jourhem. Jag tror inte att alla Veronicas och Victorias omplaceringsråttor ligger upplagda på Råtthjälpens hemsida, så jag ska visa dom denna tråd.
Men… skulle inte du ringa mig Exxozzie?
#2 Jo, jag skickade mejl till dig härom dagen och undrade om jag kunde ringa. Om du var ledig och hade tid men du svarade inte och jag blev lite stressad. :P
Jag kan ringa ikväll om du vill? =)
Ber om ursäkt om det blivit rörigt i och med detta inlägg. Jag kan förklara när vi talas vid.
Jag har inte så mycket heller :-/. Bara mitt eget just nu och den ende jag kan tänka mig släppa har jag redan lovat iväg till en tjej här i stan som sällskap till hennes ensamma hona.
Ändrade mitt eget inlägg lite så här i efterhand. Champange hooded honan har ett hem. Så jag har ingen att erbjuda just nu. Hoppas du får ett napp hos grodan. Annars vänd dig till super_verra@hotmail.com kontaktperson på råtthjälpen. Jag har jätte kass koll på vad som finns i jourhem. Verra ska också hit i morgon och då kan lancia ta med.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Konstigt. Jag skickade ju svar… hm…
Men nu har vi pratat i tele i a f. Det var jättetrevligt! ❤️