Råttungar säljes i Östersund.
födelsedatum - 9/4-13
färg, teckning o hårlag - Champagne roan, eubk, ambk (teckningarna håller på att framträda så är inte 100 än på dessa ) och blå husky roan, alla släta och toppörade. ( Den blå Ambk honan har jag själv första tjing på. )
kön - Vid en snabb koll 6 honor och 4 hanar.
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - 10 och 10 vid två veckor.
faderns namn, födelsedatum, vikt - Vet ej.
moderns namn, födelsedatum, vikt - Sheol, ca 3,5 månad gammal ca 250g, men mycket välväxt och i god kondition.
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning -
Sheol riskerade att vara tjuvparad när våra vägar möttes, därför valde jag att ge henne och eventuella ungar ett hem, då jag har tid, plats, pengar, kunskap och lust att föda en kull.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Vet inget om ungarna ännu, mer än att alla är väldigt jämna och går upp som de ska, men mamman är mycket trevlig, nyfiken och framåt, hon har varit med om två intron vilka hon klarade klockrent ! Hon har inte visat någon tendens till att bettmarkera iom ungarna. Hon har inga tendenser till barbering, gallerbitning eller verkar ha särskilt stora tuggbehov. Detta är en linje jag väl känner till men de har ingen stamtavla. Bra immunförsvar, mycket bra på intron. Känner till ett fall av myco, en avlivad för aggressivitet båda hanar och inte i närmaste leden.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - Hade tänkt mig 200 p råtta, säljer dem helst två och två då jag tycker det är bra för dem att ha en jämngammal att härja med.
ort där råttan/råttorna finns - Östersund
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - 070-3042410
Om annonsen ska vara låst eller ej - öppen.
Hanarna
Fina ❤️
Så du har en obläsad Blue hona du söker ägare till? hm hm hm
Jag skulle nog kunna vara intresserad av två tjejer. En Champagne och den Blue Husky Roan :) Beror på om jag kan övertala min pojkvän, haha
Fasiken vad mycket färg de har, Champagne bebbarna. Hade hoppats på pinkeyed Blue, men det ser inte riktigt ut som det… hm hm hm hm
Är lite sugen men vet inte riktigt.
Har en 7(ish) veckor gammal bebis här hemma som skulle behöva en lekkompis då gamlingarna tydligen är skittråkiga :P De ljusa hade superfin färg.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Stämmer deras födelsedatum verkligen? Det står att de var 10st vid Två veckor men enligt datumet så är de inte 2 veckor ännu?
Oj, de var ju bara en vecka då, de ÄR födda 9/4. :)
#14 hehe okej :) Jag är en sån där dryg sak som märker detaljer ^^'
Ja, du är så smart MetalMii. Nu förstår jag varför du dillar om att den som är Ambk med bläs är Husky Roan… du har kollat ögonfärgen på bebbsen…
Jag har ju aldrig haft någon Husky eller Striped Roan kull så jag tänkte ju inte så mkt på det…
Nu vill jag veta saker om mor, ålder, uppfödare, föräldrar till modern (deras färg, ålder, temperament, hälsa osv). Hur det kommer sig att hon är tjuvparad. Vet du vilka hanar som kan vara far? (kanske några att välja bland?)
Haha, jag vet inte om jag är så klok, utan det är mycket roan på linjen..
En Champagnehona är nu tingad !
❤️
Åh! 😍
Då var en Champagnehona till bokad :)
Ev kommer jag att åka ner till Sthlm för att leverera denna kull om det är någon fler därifrån som är intresserad. Men då vill jag ha förskottsbetalning och man får komma och hämta råttorna inne i stan och ha med egen bur att transportera dem i.
Men det är bara en idé jag fick nu, måste kolla med polare och syskon om det är nån som vill ha besök först.
#23 Låter kul! Vilket datum?
Har inte planerat ngt, beror ju på om fler Stockholmare är intresserade.. Är ju ledig helgen efter de blir fem veckor, om jag tänker rätt.
Ok, men lätt mi nåvv då när det blir… när du vet😃
Jajjemensan det gör jag !
Åh gud vad fina de är! 😍
Jag är väldigt nyfiken om ungarnas person och personlighet, om det har visat sig ännu. 🙂
Jag tycker de är bra allihopa. Dock är det ju smått omöjligt att se skillnad på Champagnegänget… Nån är Eubk och nån är self, men jag vill helt inte hålla på och vända dem på rygg hela tiden för att kolla. Tänkte märka upp dem med karamellfärg, men jag hade bara grön.
De klättrar hemskt gärna ur buren när jag öppnar. De fick byta till en högre bur igår med mer klättermöjligheter och hängmattor. Det var väldigt populärt och de utforskade överallt på en gång. Ser nu på morgonen att de legat i alla hängmattorna då de lämnat små bruna visitkort :P Har en låda åt dem som de delvis använder, men de brukar ju inte direkt bli rumsrena på en gång.. Mamman använder bara lådan. ( Alla sover dock hemskt gärna i den :P )
De kan bli skrämda ibland, men är väldigt orädda för ex dammsugaren och matberedaren som de inte reagerar alls på.
De busar och härjar en massa precis som bebisar ska. Är väldigt nyfikna på händer och vill smaka, slicka, slicka…
Tycker de Champagne-färgade borde kunna vara pinkeyed Blue… De borde då vara lite silver-vit-beige i färgnyansen… (har bara sett en enda bevisligen pinkeyed blue och han var mkt ljus… nästan pew med ett blågrönt skimmer… jäij sårri för dålig beskrivning)
Åh, så fina! Ingen som ska till Göteborg väl? Letar efter flickor till min lilla familj 🙂
Jag kommer att åka ner till Sthlm för att leverera en av ungarna som är bokad dit i nästa vecka. Åker ner 16-19/5. Har obokade ungar kvar om fler är intresserade.
Jag vill träffa bäsarna!!!
Det är nu två Champagne honor kvar. Kan tas med till Sthlm nästa helg.
Om du är intresserad vill jag veta mer om dig och vilket typ av hem du kan erbjuda dessa raringar. Samt vilken typ av temperament på råtta du önskar.