Estetisk verksamhet
Jag kommer nu under 4 veckor jobba med ett eget projekt under klassen estetisk verksamhet och vill så klart göra någonting som har med råttor att göra! Men vad?
Jag börjar nu på måndag 13/5 och har redosivning 3/6. Dock har jag massor av annat skolarbete som ska hinnas med innan studenten så det får inte vara För avancerat.
Har ni något tips på vad jag skulle kunna göra?
Jag vill inte göra något "klassiskt" som att måla eller liknande utan jag vill ha saker som råttorna eller jag kan Använda oss av.
Estetisk verksamhet innefattar allt från "måleri" till drama till ja allt inom "estet" helt enkelt.
Fick en tanke om att sy lite mer avancerade/snyggare hängmattor men det känns så simpelt! Men att jobba med tyg skule vara roligt men absolut inget måste eftersom jag inte ens vet hur vår symaskin här hemma fungerar 😃 (en gammal avancerad sak.. :P)
Har ni några idéer på vad jag skulle kunna göra?
Behöver ha mina idéer klara måndag den 13/5 så släng på massor med förslag, ingenting är dåligt och allt går att utveckla!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Utveckla ett inredningssystem till buren, bestående av en eller två komponenter som kan kombineras på en mängd olika sätt? Skulle till exempel mkt väl kunna göras i tyg.
#1 Det var ett väldigt intressant förslag!
Fick massor av roliga bilder i huvudet av din idé!
Kul :) Visa gärna bilder sen oavsett vad du går vidare med!
#4 Vilken häftig idé!
Du kan ju alltid virka runda bollar, med en öppning. Jättemysiga att boa i skulle jag tro!
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
#6 Just virkning är jag jättedålig på, gör alltid för hårda maskor och skulle nog inte våga använda det i buren eftersom råttorna kan fastna i dem men tack för förslaget! :)

Å, jag gillar kit-iden.
Jag sydde förut jättetrevliga "underlägg" till min royalbur i quilt-tyg. Har faktiskt hållit väldigt länge. Skulle kunna passa in i ett inrednings-kit för just Royal-buren.
Älskar mina stora små vänner..
#8 Du får ge mig några idéer Terato så kanske jag kan utföra dem åt dig under lektionstid ;D

Hehe, to bad bara att jag inte har någon Royal Suite för tillfället!
Men jag kan lova att det är en skitbra grej, ifall du skulle vilja sy åt dig själv!
Älskar mina stora små vänner..
#10 behöver ju inte vara en Royal suite ;)
Använder jag KIT-arbetet så kan det ju vara roligt att köra 1 kit för olika burar (1 kit/bur) alternativt flera kit till 1 bur

Rallylydnad : där kan du också göra en liten bana med små skyltar:
Klickerträning för råttor.
#12 Att jag inte tänkt på rallylydnaden! Jag som blev kär i det! :D
Rallylydnad och Agility är väldigt lockande just nu!
Man kan ju även berätta mer om råttor. Hur dom fungerar. Jag kollade på en dokumentär som handlade om råttor. Råttors morr hår är som händer för dom, dom känner allt med de håren. Asså sådant kan man utveckla och gå in på mer. För det är ju inte många som vet. Men många vet hur en rått bur ser ut :)
#14 Fast hur är det kopplat till Estetisk verksamhet?
#15 Nu var det väääldigt länge sen jag hade det ämnet. Men är det inte att man ska skriva och rita om något?
Man kan ju skriva och rita om precis vad som helst så varför skulle inte de kunna vara kopplat till E.V? Finns ju inte någon regel på att vissa saker inte kan skrivas om eller ej.
Estetisk Verksamhet är mer kopplat till att skapa saker med händerna eller ev. skriva riktiga texter (så som böcker eller noveller osv). Dans, musik, konst osv.
Så just fakta osv kan jag personligen inte se är kopplat till Estet, snarare Svenska. Och för att citera mitt första inlätt "Jag vill inte göra något "klassiskt" som att måla eller liknande utan jag vill ha saker som råttorna eller jag kan Använda oss av." :)
Åh, estitisk verksamhet är så kul :D Jag hade det i ettan och jag och min klass gjorde en teater med lite musik och sånt i. Vi hade faktiskt med en råtta i teatern :) Dock inte en riktig, men en vi hade gjort själva :)
// Evelina
#19 Ja det är roligt! Vi har det dock nu i trean så det är jättestressigt att hinna med allt! :(
I ettan gjorde vi en film under medieproduktionen och där hade vi en av mina råttor med :P (en av huvudpersonerna skulle ha råttskräck, hehe)