Projekt hemmabygg
Efter många inspirationer har jag nu börjat mitt egna hemmabygge. Kör det helt från grunden! Pojkvännen är jätte hjälpsam och hans pappa. Så kul att de är så engagerade ^^ här kan ni följa hela bygget! Kom gärna med synpunkter och lite tips :)
Spännande, lycka till! Tass ^^
Ska bli se det när det är färdigt, lycka till! :)
Sakta men säkert börjar det ta sig lite. Det vi har köpt in har kostat 102 kr och imorgon ska vi fixa lite mer virke och fortsätta bygget. Om ni har något förslag på någon lack kan ni gärna skriva här. Så billig så möjligt gärna :)
tass!
Har för mig att på trä så är det båtlack som gäller? kan ha fel dock!
Hur kommer måtten bli? :D Ser jättebra ut!
tass
#5 Har hört hammarlack också, men får forska lite till :)
Vet inte riktigt måtten men kan ta reda på det.
Va bra att du tycker att det ser bra ut :D
Då min pojkvän är duktig på att skissa har han gjort en liten skiss på ett ungefär hur buren kommer att se ut :)
Båtlack funkar bra, även lackfärg som man kan köpa i färgbutiker. Jag körde Beckers Aqua lackfärg, expediten i affären sa att den var bäst för gnagande barn/djur. :) Hammarlack är till för metall, anti-rost.
#9 tacktack! :)
Tass
tass
Mått på buren ca mått: bredd - 60 cm höjd - 1,50 cm djup - 45 cm
Målat baksidan av buren i svart lack. Golvet har kommit på plats, ska spackla sprickorna och sedan fortsätta måla :)
Målat och klart, en hyllplan på plats, ett hål är gjort. Det börjar se bra ut! Och så är hjulen påsatta
Spännande!🙂
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Hur blir det med rengöring osv? Eller har du en kiss- och bajshörna? 🙂
Ser bra ut!
#17 Kommer ha kiss och bajshörna och eftersom det är lackat ordentligt ska det nog inte vara några problem. Annars lägger jag bara handdukar som jag byter ut ofta :)
Det ser bra ut :D
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Späännande!! När du är 100% klar, skriv gärna hur lång tid det tog & vad allt kostade tillsammans😃
#21 Eftersom den är snart klar och vet vad som är kvar på buren kan jag säga att göra hela buren från grunden går på ca 1000 kr, har tagit lite överblivet virke och lås hemma. Man tager vad man haver :)
Kan tyvärr inte säga hur lång tid det tagit precis då vi haft annat för oss. Så det blir lite individuellt om hur mycket tid man har. Men har hållit på med buren till och från sen Mars :)
Buren är klar! Den står på plats och är fixat så att mina töser kan flytta in imorgon! :D
Lite till som ska fixas, alltså inredning. Men det kommer efter hand och pojkarnas bur ska jag börja lägga mer energi på också så det blir lika. Min pojkväns marsvin ska antagligen avlivas snart och då får jag en till bur som jag tänkt använda som mer mat & toa hörna så jag kan sätta upp lite mer klättergrejer i den buren de har nu.
Närmare bild på övervåningen!
Målade en bullenskorvburk och skruvade fast den och la filt inne i den så de kan mysa ner sig. Självklart har jag kollat så de inte kan skada sig :)
Handduk på botten och använt ett rör vi hade liggandes här hemma.
Nedre delen. Hängmatta, toalett (ska fixa ströpellets) och en liten söt rosa matskål. Har ett lakan som underlag :)
Fint de blev såg väldigt mysigt ut!:)
Vad för lackfärg blev det? hur har det funkat med den? :)
#28Svart blank lack köpt på Biltema :)
Tycker den är suverän!
vad bra, inte överdrivet dyrt heller ;) lätt att torka av?
#30 Gick 3 burkar, haha :)
Ja, det tror jag. Bara fram med en disktrasa och en vanlig trasa ^^
Vad bra :) tack! blir snyggt med svart bur när man har svart å orange i rummet! :D