Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 738 ggr
[[Mellebelle]]
1

(O) två underbara bröder söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut är Quasemodo! :)

• födelsedatum  vet ej men dom är ungefär 1 1/2 år 2år

• färg, teckning o hårlag black hooded, slät, topörad

• kön hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej

• faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
    Måste minska antalet på råttor pga sjukdom och tidsbrist. så nu söker dom här två otroligt charmiga grabbarna ett nytt varsamt hem. Har krav på att jag vill kunna hålla kontakten med den nya ägaren hela råttans liv. Ser helst att grabbarna hamnar på samma ställe då dom levt med varandra hela livet.

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Quasemodo är en väldigt snäll grabb och väldigt lugn. Jag räddade han och hans bror från att bli avlivade, Han var lite rädd och skygg från början men det tog inte lång tid tills han blev ett riktigt charmtroll. Han har aldrig bitits, lätt hanterad och lätt att lyfta upp. Helt klart en super fin grabb som är både snäll mot andra råttor och människor!

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb Inte reg i srs eller annan klubb, hade tänkt en 100 lapp för honom. priset kan diskuteras då hemmet är viktigast.

• ort där råttan/råttorna finns Umeå men kan tas enda upp till haparanda/tornio då jag har släkt där.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) gå att nå mig på min email: melissahalonen@live.se eller fb: Melissa Halonen

• Om annonsen ska vara låst eller ej   ej låst

Och så lille Bernad :)

• födelsedatum  vet ej men dom är ungefär 1 1/2 år 2år

• färg, teckning o hårlag black hooded, slät, topörad

• kön hane

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) vet ej

• faderns namn, födelsedatum, vikt vet ej

• moderns namn, födelsedatum, vikt vet ej

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
    läs ovan

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc Bernad är en snäll men lite skygg grabb. Han är inte lika handtam som sin bror. Men det går att träna enkelt bort. Annars är han väldigt snäll men lite försiktig. Han kan vara lite bossig när det gäller nya råttor i floken men det varar bara i några veckor, han är inte hårdhänt vill bara visa vem som har rangen.

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb Inte reg i srs eller annan klubb, hade tänkt en 100 lapp för honom. priset kan diskuteras då hemmet är viktigast.

• ort där råttan/råttorna finns Umeå men kan tas enda upp till haparanda/tornio då jag har släkt där.

• telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) gå att nå mig på min email: melissahalonen@live.se eller fb: Melissa Halonen

• Om annonsen ska vara låst eller ej   ej låst

Vänster quasemodo höger bernad

[[Mellebelle]]
0
[[Mellebelle]]
1

när dom var bebisar

[[Mellebelle]]
0

puttar upp dom mysiga grabbarna

[[Mellebelle]]
0

putt

zickan
0

Ägaren har valt att inte omplacera hanarna, därav låses tråden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[[Mellebelle]]
3

denna tråden kan låsas då jag ska ha kvar grabbarna

Inlägget är låst för nya kommentarer