Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 951 ggr
kolpa
3

Bygga egen bra bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har tänkt att jag ska bygga en egen råttbur till mina råttor och vill fråga om ni tycker den här är lämplig att börja bygga på?

Den är 

Höjd: 47 cm

Längd: 76 cm

Bredd: 41 cm

Tycker ni den är för liten?

kolpa
0

Putt*

Sara FE
0

Jag tycker att den är för liten, men den är laglig för fem råttor enligt L80… Ratpowers rekommenderade antal ligger på två. I mina ögon är dock en bur i storlek som Jenny mer lagom för två-tre råttor (80x80x50 cm). Hur många råttor har du tänkt ha i buren?

kolpa
0

#2 okej, jag ska bara ha 2 råttor i den, vad tror du?

Sara FE
0

#3 Jag tycker som sagt att den är för liten, men det är min personliga åsikt. ;)

Zizza
0

Jag tycker också att den är för liten.. Har en typ jennybur åt min ensamråtta. Man vill ju inte tränga in de i småburar om de går att fixa större :)

Mvh. Sanne & Djuren

kolpa
0

Okej för den var nog den enda burån/bokhyllan jag har hemma som går att använda:(

Zizza
0

Kolla på blocket om någon säljer en billig större byrå/bokhylla :)

Mvh. Sanne & Djuren

kolpa
1

#2 var den laglig för 5?? När jag knappade in stod det 2 råttor?

kolpa
0

#7 har kollat runt men verkar inte hitta någon

Zizza
0

Far till rödakorset och liknande verksamheter :) de kanske har något?

Mvh. Sanne & Djuren

Sara FE
1

#8 Enligt L80 (6 dm2), ja. Du får markera radioknappen för vilket mått du vill använda. Det förvalda är Ratpowers egna rekommendation, 6 dm3. Det bästa är att kolla båda måtten och sedan använda det som rekommenderar minst antal råttor som minimimått. Men minimimått betyder inte att det är en bra storlek.