Bur till nykommlingar?
Vad har ni för bur till nykommlingar(när man redan har en flock)? om ni skaffar en vuxen till?
Jag har en bebisbur som jag sätter alla nya i tills de kommit in i flocken. Buren är en sån här fast med ljusblå/grön botten :P Laglig för 6 råttor (vilket är sjukt) men använder den mer som en avelsbur, sjukbur eller ny-individ bur :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
okej :) Ja de är sjukt att de är lagligt med så många i sån liten. Men ska se va ja hittar för likvärdig. Va tycker du är minimimått på sjuk/nykomlingsbur?
#2 ja den här buren är en perfekt avelsbur då den inte är hög alls (ingen (stor) risk för nyfödda bebisar att ramla :P)
Minimimåtten beror väl lite på hur man ser på saken, en sjukbur ska ju inte vara för stor då det tag bort själva meningen med en sjukbur (en råtta som ex opererats får ju inte ha så stort område att klättra på i början osv osv)
Men ja jag tycker den buren fungerar väldigt bra, det är ju bara en tillfällig bur. Denna är Rekommenderad åt 2 råttor (mycket bättre än 6!) så därför tycker jag att det är en bra tillfällig bur :)
okej.. köpte du den ny?
#4 Yes jag köpte min från en affär som skulle slå igen så betalade bara 450kr för den, dock hade den blivit skadat i hörnet när den stått undanstoppad på lagret men det limmade vi så det är ingenting som stör :)
okej. Jag får hålla ögonen öppna :)