Leker eller bråkar mina råttor?
Hej, jag har två råttor. Den ena är väldigt bestämmande eller vad man ska kalla det.. Han lägger sälen på rygg hela tiden. Jag vet inte hur jag ska förklara men Batman kommer liksom bakifrån och drar sälen mot sig och vänder på honom. Det händer väldigt ofta och jag vet inte vad jag ska göra, på sälens reaktion så verkar han inte tycka om det men för batman verkar det mer som en lek. Han springer efter sälen och vänder på honom. Tycker så synd om sälen för det känns som han har blivit skyggare sen batman har börjat hoppa på honom, men jag vet inte. Mycket räddare liksom.
Detta händer oftast när jag tar ut de och har de i mitt rum som ett exempel. Så fort sälen kommer nära mig eller typ någon plats som batman gillar så kommer han och hoppar på sälen. Batman är som vanligt sjukt charmig och en jättesnäll kille! Men sälen är väldigt rädd för både ljud och snabba rörelser han springer helst och gömmer sig "inte alltid han har sina stunder ;)".
Vet verkligen inte vad jag ska göra åt detta har försökt att säga åt batman när det händer men det hjälper inte :( Så snälla hjälp mig med tips och ifall ni också har varit/är i en liknande situation.
putt :/
Kan inget om det här… Hoppas du får svar..
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Det låter som att det är rang, hur gamla är dom?
det kan vara överdominans också beroende på hur länge det har pågått
#4 De är 16 veckor gamla. De har pågått ett tag. Men det som "oroar" mig är att Batman aldrig låter Sälen vara ifred han kan liksom göra så varannan minut -,-'' Men det händer typ aldrig i buren vad jag har sett där är det som vanligt.
Filma dom när dom bråkar och lägg upp här så är det nog lättare för oss att avgöra om det är lek eller allvar. Det handlar ju mycket om kroppsspråk och så.

Mvh Stephanie 

#6 Ska försöka få det på film :)