Fleecepyssel -vill ha tips!
Vill ha massor av tips på vad man kan göra med fleecefilt till buren som man inte behöver sy med! Ha nyligen införskaffat mig en gigantisk orange fleecefilt så jag tänkte klippa och fixa lite, så skriv vad som än passerar era tankar, allt! 👍
Funderar på att gör något i stil av en hängmatta slash våningsplan, som jag självklart inte kommer ha grejer på men aa 🙂
Tack på förväg! Kram!
ps. vet inte om jag ska lägga denna på pyssel och leksaker eller buren, boende och inredning men jag chansar, ändra om det var knas ds.
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
Du kan klippa i långa strimlor och virka eller sticka med dom.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Är inte så bra på sånt, men värt ett försök är det säkert! :)
#2 Ja, är S krokar ett alternativ? Eller det kanske bara dras sönder då? hm..
//Ebba
Mina råttor brukar uppskatta "dubbla" hängmattor, dvs en avlång bit som jag viker på mitten och hänger upp som en vanlig hängmatta, så att de kan ligga inuti 🙂

Mvh Stephanie 

#4 Ah, tack! :)
#5 Har tyvärr inget jag kan sy med eller så hemma, men tack för tipset kan vara kul att fiffla med någon annan gång 😃
//Ebba
Du behöver inte sy nåt?

Mvh Stephanie 

#6 OJSAN! Missförstod det som skrevs! 🤪 haha! Jo det måste jag definitivt prova 😃
//Ebba
Om du inte vill använda S-krokar så kan man ju bara klippa ett jack i hörnen på hängmattan och knyta fast i gallret :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Du kan också klippa strimlor eller små bitar av den som de kan boa med om man vill!
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#9 & #10 Ja det var smart! 🙂
//Ebba
Är det ordentlig fleece, som är lite stelare (inte typ ikeas fleece) så klipper jag bara en lagom bit och sätter upp med snören gjorda från samma filt.
Kan säga att de är MER uppskattade än dem jag syr :P
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Råttor är rätt duktiga på att hitta sätt att använda det mesta på egenhand. Lägger du in en bit tyg och kommer tillbaka efter några timmar så har dem byggt bon, hängmattor och sytt kläder åt sig själva. Va tror du mig inte!? :P

Hängmattor klipper jag bara ut fyrkanter av i någon fleecefilt, sedan är det bara att vika hörnorna över en gallerpinne och klämma fast med tvättklämmor. Håller för väldigt mycket tyngd:)
Tack för alla fina tips! :D
//Ebba