Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1399 ggr
chade
3

Rått-träff i skåne?

Några som känner sig peppade på en rått-träff här i Skånetrakten nu när det börjar bli lite varmare ute? Möjligtvis att man träffas hemma hos någon, eller vi träffas i någon park någonstans med våra långsvansar och myser/fikar/pratar råttor.

Är vi hemma hos någon kanske det inte är ultimat att man tar med sig sina egna råttor, utan får nöja sig med råttorna som finns i hemmet på grund av smittorisken 🙂

Tänkte att det var bäst att börja planera redan nu så att man kan sätta ett datum längre fram, och så att så många som möjligt hinner se det :)

Finns det ett intresse?

Små stjärnor lyser också i mörkret.

chade
0

putt

Kutirai
1

Jag som är en Malmöbosatt kille med tre råttor, tycker att det låter underbart roligt. Någon mer som hakar på? c:

Alenzi
0

Skoj! Jag är på! :D .. men helst inte innan juni, kommer gå under jorden till och med sista dagarna i maj :-/

chade
0

#3 Det låter ju inte alls trevligt :P är det sommarjobb eller liknande på G?

#2 Superbra! Hoppas vi blir många, kul att knyta nya kontakter osv med :)

Jag tänkte om man hade någon träff i slutet av april eller i början/mitten av maj beroende på hur varmt det hunnit bli. Vi kan nog kompromissa ihop något som passar alla.
Hade vart roligt om det blev ett helt gäng :)

Sen kan jag tillägga att det inte bara är folk från skåne som är ''tillåtna''.  Vem som helst får vara med så länge man känner att det är lagom nära :)

Alenzi
0

#4 Värre än så, exjobb. Kan som sagt tidigast i juni.

chade
0

#5 åh, läste helt knasigt, trodde det stog innan Juni xD sorry. Men då är det ingen panik med att sätta datum för din del  i alla fall :)

Alenzi
0

Nej verkligen inte :) Jag är som sagt på om jag kan :D

DeniceP
0

Ah, jag är på! 🙂

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

[melinih]
0

Hade varit superkul!🙂

chade
0

Jätte bra 😃

dyoxide
1

Jag är också på! :)

[ThatsDeepßro]
0

Låter väldigt intressant, allt beror väl på datumet och vädret (om det blir utomhus dvs.). Jag är iaf intresserad, skulle vara kul att träffa folk med samma intresse så man kan prata av sig.

AnnaRamnemark
0

Jag är oxå på. Låter jätte roligt. Som #12 skrev skulle varit kul att få prata råtta med folk som är intresserade av samma.

chade
0

Snart är vi ju ett gäng här, himla kul :D Sen vill inte jag vara den som bossar och bestämmer! Så alla får komma med förslag om datum, aktiviteter (om vi vill ha något sånt) osv. Så kom med förslag vettja :)

Alenzi
0

Det är jättebra om någon bossar & bestämmer, kör hårt ;)

.. Men ett förslag kan vara knytispicknick i någon fin park eller om någon har en lagom stor och trevlig trädgård?

mieeow
0

Jag är pepp! :)

Kutirai
0

Har alla möjlighet att ta sig till Skånes "största stad," Malmö? Eller bör vi ha det lite mer centralt så att det blir lika långt avstånd för allihop? (: Väldigt spännande. De flesta här har jag faktiskt varit jättenyfiken på att träffa.

DeniceP
0

Malmö fungerar bra för mig iaf! Ett ställe där man kan ta med sig iaf en eller två råttor var hade ju varit roligt! Vem vill inte visa upp sina pälsklingar liksom? :)

mieeow
0

Malmö är perfekt för mig, bor i lund och har inte jättebra möjlighet att ta mig så superlångt. men malmö blir jättebra :D

Kutirai
0

Om ingen inflikar något annat, så låter ju Malmö som en bra plats att träffas.

Där finns bra möjligheter till parker, till exempel Pildammsparken? c:

chade
2

Jag bor i Ängelholm, så det är ju rätt lätt att ta tåget för mig. Annars om det är någon ''här uppe'' med körkort så kan man samåka och splitta bensinkostnaden.

#15 Tycker knytkalas låter superbra 🙂

Ni i Malmö får ju då bestämma platsen, för i alla fall jag kan inget om Malmö :P Men välj gärna ut en plats som är gångavstånd från stationen för de som tar tåg, samt att det borde finnas parkering med gångavstånd för de som kör :)

Alenzi
2

Vi kan ju invänta sommarkorten, om inte annat 😇

[ThatsDeepßro]
0

För min del beror det på vart  i Malmö det blir iså fall, jag är inte förtjust i Malmö som Stad alls dessvärre. Men man ska aldrig säga aldrig :)

Dramatik
0

Jag är eventuellt också på:)

molaritet
2

Jag är jättegärna med också :). Har nyligen blivit råttägare igen till tre fina töser. Är lokaliserad i Lund.

Fizzys
1

Sydsveriges smådjursvänner inbjuder till utställning i Landskrona 20/4 2013!

Plats: Folkets hus, säbygatan 16, 26133 Landskrona
Tid: Incheckning av djuren kl. 8.15-9.30, bedömningarna startar kring 9.30

Drop-in bedömning, med möjlighet att ställa ut fast man inte är medlem. Pris: 40 kr/djur. Dock ej guldhamster pga papova. I övrigt är alla sorters smådjur välkomna! 

Mer info om bestämmelser samt utställningsklasser kika in påwww.smadjursvanner.weebly.com/

Det kommer finnas café med billig fika, lite trixtävling, agility samt försäljning av smådjursprylar. 

Varmt välkomna! Dela gärna!

chade
0

Nu är det lite tyst här känner jag :)

#25 kul att du också vill vara med! Du är hemskt välkommen 😃

Kutirai
0

Frågan är vad vi skall hålla hus?

chade
0

Beror ju mycket på vädret och när vi väljer att träffas, för är det regn och kallt ute så är jag hellre inne haha :)

Kutirai
3

Jag anser att vi bör välja en dag då temperaturen tillåter att vi kan vistas utomhus. Det känns som om det blir lättast då, mer utrymme. :)

chade
0

#30 Jag håller med!

Kutirai
0

Och om alla är eniga i det, så måste vi ju välja ställe. c: Jag bor visserligen i utkanten av Malmö, men jag har otroligt dålig koll på omgivningen.

Alenzi
0

Västra hamnen?

Kutirai
0

#33 Utmärkt idé. c:

chade
0

Nu är det lite tyst här, och kan säga att det har vart fint väder i nordvästra skåne med 14 plusgrader 😃Så om det känns manande att ha träffen inom en snar framtid så borde det nog gå, för hemskare väder går väl knappt att få igen som vi haft innan :P

Kutirai
0

Och jag har fått en utökad flock, så jag tycker att det låter bra. Är alla tillgängliga den här tidsperioden?

mieeow
0

Jag har det väldigt stressigt just nu i skolan, men någon helgdag borde absolut gå att ta mig iväg :)

TTD
0

jag skulle gärna vilja hänga med på denna träff =)

bor mitt i malmö =)

chade
0

#38 du är så välkommen :)

DeniceP
0

Ska vi försöka komma på plats och datum då? Blir det alldeles för dåligt väder den dagen, så kan vi ju bara boka om? :)

chade
0

#40 låter som en bra plan!
Jag kan i stort sett när som helst, men vettigast är väl att ta en helg. Dom flesta är ju lediga då, helgen om två veckor är jag bortrest, så helst när som helst förutom då :)

Kutirai
0

Kan alla lördagen den fjärde maj? :)

DeniceP
0

Jag kan inte den 4, har hur mycket som helst inbokat då :/

mieeow
0

Vi kanske ska ta några veckor framåt? då är det större chans att man inte har något inplanerat :)

[melinih]
0

Man kanske kunde ta någon dag längre fram, kanske i slutet av maj eller början av juni? 🙂

chade
0

#45 Låter bra, då kan ju Alenzi också vara med :)

DeniceP
0

Det låter ju rätt bra, då är det oftast lite varmare väder också! Inte så blåsigt :)