Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 705 ggr
Jinaum
0

En jobbig dag

Ja idag fick jag ta bort min Stupify.

Blev bara runt om året och det känns redan.
Var på keramik kurs så ringer pojkvännen i halvpanik å säger att Stupi ligger på botten av buren och flåsar.

När jag kommer hem så ligger han där, flåsar med rött skeret runt ögon, näsa, mun och på alla tassar. Aldrig sett något liknande. Ringer Itchy i snabb koll för att se om hon visste vad det var och om vi kunde hjälpa honom och för att berätta vad som hänt.

Blev att ringa jouren.
Otrevlig och massa andra fula svordomar om den kvinnan.
Hon kunde inte komma förens 2-3h för att hon hade obligationer till lantmännen. Jag förstår att bönder kan ha minst lika akuta saker. Men är man lite human kan man ta sig de där 10 min för att ta bort ett djur som lider om inget lika kritiskt står på.
Vi fick åka till Skara djursjukhus där de var betydligt trevligare och snabba. Vi han åka dit, avliva och hem igen innan hon hörde av sig. Å då vart han redigt dålig när vi var halvvägs till Skara. 

Dom trodde också han hade Mycoplasma så nu får det bli vetten för de andra två på måndag och kolla dem.

Känns som en chock. Vi skulle ta alla till vetten nu på måndag för att kolla dem då vi tyckte att de hade börjat rossla å ha sig. Osså pang.
Under 5 år har jag aldrig varit med om något liknande. Men någon gång måste ju vara den första.

[[Mellebelle]]
1

å beklagar verkligen. min råtta fick jag ta bort för några dagar sen också, vet hur jobbigt det är och säga farväl till dom små liven..

verkligen dåligt gjort av jouren, även fast det kan vara ett litet djur kan det vara lika mycket akut för dom! och absolut inte att dom ska behöva få lida! huvva

nu slipper lillen iaf lida..<3

Itchy
0

beklagar verkligen :(

You can't spell Bitchy without Itchy

Fjordell
0

:( Beklagar… Alla djurägare fruktar nog för en sådan dag.

Apootie
0

Fy.

Vila i fred lilla råttan! 🌺

mikeiko
0

beklagar :(

Jinaum
0

Ja känns jobbigt då jag hittils aldrig stött på mycoplasma. Så nu ransakar jag mig själv om vården av honom. Trotts att jag vet med mig att vi har varit hos vetten 2 gånger för rosslingar och det har alltid kommit tillbaka.
Men man gör ju det ändå…

Ska ta de jag har kvar till vetten så snart som de har tid och få kollat om de har myco och se om någon behandling krävs så de inte går samma öde till mötes. Något av det hemskaste jag sett känner jag.

Elinisa
0

Vad tråkigt. :-(  Obehagligt det kom så hastigt också.

Beklagar.