(O) 1-årig hane
En av hanarna i min flock är dominant och jag känner att det inte fungerar längre.
Födelsedatum: 30 Juni 2012
Färg, teckning o hårlag: Black Striped Roan, Slät, Toppörad
Kön: Hane
Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 12
Faderns namn, födelsedatum, vikt: Malte, vet ej, vet ej
Moderns namn, födelsedatum, vikt: Tinny, vet ej, vet ej
Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Zac jagar de andra i flocken och tränger in dem i hörn, lägger dem på rygg och ställer sig på/över dem. Det blir högljudda protester från burkompisarna. Han är inte ens ett år och han förtjänar en ny chans i en ny flock, men den som tar över honom bör vara beredd på att det kanske inte fungerar och att han kanske behöver bli ensamråtta.
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: För flockegenskaper, se ovan. Han är väldigt glad i människor, är social och framåt. Han springer alltid fram till burluckan när man närmar sig buren. Han älskar att klättra på mig, springa runt i soffan och gosa ner sig hos mig när jag tittar på tv. Min säng är mysig att sova i. I buren älskar han hängmattor och sputnikar. Han sover gärna ihop med de andra råttorna i flocken, men när han är vaken dominerar han dem. Han är för övrigt van vid katter.
Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Hemmet är det viktiga. Han är inte reggad.
Ort där råttan/råttorna finns: Finns i Värnamo. Jag kan åka med honom till tex Jönköping, Borås, Alvesta, Ljungby, Halmstad. Transport borde annars gå att ordna via www.djurtransport.ifokus.se.
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): PM:a eller skriv här i tråden.
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst.
Putt!
Puttar för lilla Zac!
Putteliputt!
inte testa och kastrera honom istället? svårt att hitta hem åt en dominant 1åring tror jag
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#4 Jag är bara så rädd att han ska dö under narkosen. Jag har hört för många skräckhistorier. Kastrering får jag nog ha som en sista nödlösning. Jag kanske är mesig, men jag ser hellre att han kommer till ett hem där han trivs ihop med andra råttor än att riskera hans liv med en narkos.
Och ska jag tänka långsiktigt så kommer jag nog inte att ha plats för hur många råttor som helst som inte ska avlas på. 😕
#5 okej jag förstår, mesig är du inte, klart man vill de små bara väl. Var bara en fundering :)
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Var bor du? Jag har hittills fått tre hanar kastrerade på Fågelkliniken i Lund och allt har gått bra. Jag tror du kan behålla din hane om han blir av med kulorna.
If you fight love, you're always a loser
#7 Jag bor i Värnamo, Jönköpings län, Småland.
Ok, det är ju lite långt från Lund. Men kolla med veterinärer och djursjukhus i närheten vad de har för erfarenheter av råttor och kastrering. Du får gärna höra av dig till mig om du vill,
If you fight love, you're always a loser