(K) Toppörad rexad hona
Hej. Jag skulle vilja utöka min honflock med en ljus toppörad rexad bebis. Exakt vilken färg och teckning spelar inte så stor roll, bara hon är ljus och inte är PEW eller Roan. Det vore en fördel om hon fanns i närheten av Värnamo, Jönköping, Hyltebruk eller Halmstad.
Hör av er om ni har någon passande tjej eller planerar en kull, så blir jag jätteglad! 😃
Glömde skriva i första inlägget att jag inte är intresserad av röda ögon, men rubin går bra.
Kan tillägga att hon kommer att få bo i nederdelen av en Furet Tower (som är laglig för 10 stycken råttor) ihop med två andra tjejer.
Jag vill gärna att honan ska vara lämpad för avel och därför självklart ha ett bra psyke och flockegenskaper och stamtavla och känd bakgrund vad gäller beteenden, livslängd, sjukdomar osv. Sedan får jag ju förstås studera henne tills hon är gammal nog för att se om jag anser om hon bör avlas på och om hon passar någon av mina hanar. Men som sagt, jag vill att hon ska ha rätt förutsättningar med sig från början för att kunna bli en bra avelshona.
Putt
Katoz har en hel del rexat/velveteen nu, hon bor ju i sthlm men transport brukar ju kunna ordnas :) Hon är inte så aktiv här så kolla Katoz Råttuppfödning på facebook
Okej, tack Fridborg! 🙂
EDIT: Hon verkade tyvärr inte ha några ljusa toppörade.
Fler tips mottages tacksamt! 😃
Är toppörat ett krav?
#6 Ja, det är det tyvärr, då mina andra råttor som är tänkta att gå i avel är dumbo. Det kommer förstås vara temperament och hälsa som ligger i fokus när jag avlar, färgerna och öronen är inte så viktiga egentligen för själva avelns skull i sig, men det är ändå kul med lite variation så att alla inte ser precis likadana ut. Jag är sådan helt enkelt, tycker det är kul när de skiljer sig lite från varandra. 🙂
#7 Jag förstår hur du tänker.😉 Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men lycka till med sökandet!
#8 Tack så mycket! 😛
Putt!
Putt!
Putt!
Putt igen!
PUTT!
orkar du hålla ut så i sensommar kommer nog Vanilj få men då är dom ju släkt med dina hanar om jag inte minns fel, dom var väl från Vanilj också?
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Min pojkar är från Indiankullen, så det är Rapunzel och Caramell som är föräldrar.
Så var det 🙂 men då funkar det ju om du är intresserad av avel
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum