Handla på zooplus.dk?
Hej! Jag håller på att förbereda inför mina första två råttor som kommer snart. Jag är ute efter en eller två sputnik hus. Jag vill helst inte beställa från ratware house. Är det någon som handlat på zooplus.dk? Kändes överdrivet billigt så tänkte höra om era erfarenheter av det? :D

Varför inte från ratwarehouse? Jag har beställt många gånger från ratwarehouse och är mycket nöjd!
Tänk på att priserna på zooplus.dk är i danska kronor, det blir därför lite dyrare i slutändan än vad det ser ut att bli. Jag har inga dåliga erfarenheter från zooplus heller iofs.
Okej, så ratwarehouse är det bästa då? Tycker det känns klurigt med priset. 
Jag köpte min FT via Zooplus, och är jättenöjd!
Fattades en svart ring till rören, då skickade dom en helt ny uppsättning rör :O
Vet inte hur bra ratwarehouse är, men själv har jag bara bra erfarenheter från zooplus. Faktum är att jag nog aldrig hört om någon med dålig erfarenhet från dom.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ratwarehouse så ökar frakten ju mer man köper så man får se upp så man inte handlar över 2kg för då blr frakten Oerhört dyr. (då lägger man istället flera små beställningar)
Ratwarehouse har jättebra saker som är Väldigt prisvärda! (en sputnik kostar ex ca 29svenska kr) men det är frakten som kan ställa till det beroende på hur mycket man handlar :)
Jag har köpt en ring därifrån och är supernöjd. Det går snabbt och jag fick det snabbt.
Tjejerna bakom Hallonvarg uppfödningen har köpt massor därifrån berättade en av dem för mig på en utställning så om du är orolig för att sidan är opålitlig osv så var inte det! :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Tack för svaren! Jag har läst här att många handlar där, men tyckte det kändes krångligt med att veta hur mycket man handlar för, sitta och räkna om och grejer. Haha *lat* Hur brukar ni göra med det?
Om det är så pass bra handlar jag ju hellre där då! Tyckte också dom hade otroligt fina grejer. :)
Jag använder bara Valuta.se och kollar hur mycket det är idagsläget :)
Så länge din beställning är under 2kg så är frakten relativt billigt, skulle du komma över 2kg då selar du bara upp beställningarna på två (det kommer upp på sidan när du handlar för mer än 2kg så du behöver inte räkna ut sånt själv :P)
Aha! Tack så mycket! :D
Inga problem! :D
Så snart jag sparat ihop lite extra pengar ska jag skicka efter en massa själv :D Det är lite synd bara att den rosa Coccon inte levereras till sverige :(
Ja jag blev sugen på att skicka efter nu också när jag suttit och tittat. Och jag har inte ens råttor än, haha… Är där några favoriter där ifrån som dina bebisar rekommenderar? ;)
Du kan skicka efter ändå! Då har du ju massor av saker förberedda ;)
Mina råttor Älskar sputnikarna :) Men även dubbelhängmattor är favoriter (de syr jag dock själv men de finns ju att köpa)
I stort sett allt på den sidan är av intresse för mig, haha är så svårt att bara välja få saker!
Jag tycker sputnikarna ser så mysiga ut :D ja jag kommer nog köpa massa grejer, dom har typ allt som inte finns i min djuraffär här i stan!
Jag handlar ifrån zooplus.com, zooplus.dk och även zooplus.fi (zooplus.se är fortfarande lite för dyr vs. de andra Zooplus-sidorna, eligt mig). Trevliga priser, fraktfritt vid över en summa (69 euro/399 DKK?), plus 5% rabatt över en summa (100 euro/750 DKK tror jag?) eller 10% rabatt om man är uppfödare, poängsystem, plus även ett sparprogram med 3% rabatt i några år. Snabb och trevlig kundtjänst med!
Köpt flera gånger från zooplus som ratinwarehous. Nöjd ännu
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Åh jag älskar zooplus.dk. Är helt frälst sen jag fick min Furet XL på tre ynka dagar. Bra leveranstid - bra kvalité och priser - fraktfritt över 299DKK.
I LOVE IT :D
Hmmm… Hur är leveranstiden på ratwarehouse för er som köpt där?
Beställde två sputniks den 6e februari och de har fortfarande inte kommit….?
#16 man kan välja mellan två alternativ, ett med båt och ett med flyg :P det ena tar några dagar, det andra väldigt mycket längre. Vilket tog du?
Båt. Funderade inte mycket över det.🙂 Antar att flyget går mycket snabbare då. 😉
hur mycket är 1000 danska kronor ungefär, någon som vet det?
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
Gå in på valuta.se :) där kan du omvandla :)
Men det är väl omkring 1250 kr kan jag tänka mig.
oki tack så mykke, undrar om jag ska köpa en fxl…
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
#16 jag fick mitt paket inom 4 dagar dock så var det ju bara ett litet kuvert som inte ens vägde minimumvikten så jag betalade ingen frakt alls, haha :P
Nä jag såg nu att jag visst valde flyg…. Vad konstigt! Det har ju tagit jättelång tid… Står att det är skickat. 😕
Tar upp en gammal tråd istället för att starta en ny!
Har beställt en bur från zooplus och väntar på den som på nålar. Idag kom posten förbi med den inredning jag köpte i samma veva. Men hur går det egentligen till när man ska få buren hemskickad? Ringer de innan och kollar om man är hemma? Hur lång tid tar det? Jag beställde den i söndags. 🙂
#24 De ringer och du får förmodligen välja vilken tid du vill, supergeneröst, och så hamnar den tiden inom ett tidsspann som innebär att du måste vara hemma i princip hela dagen. Typ :P
#25 hur lång tid tog det för dig att få hem buren? 🙂
Sputniken är en storfavorit! Önskar de hade en XXL då tiden kommer och småkidsen inte får plats att sova fyra i den längre.
Eller det kanske finns? Någon som vet?
Fast nu är ju transportföretagen ute i strejk så frågan är när jag får hem den på grund av det. 😭
bara vissa är i strejk så de finns chans än. Värre blir de om de är strejk imorgon också för då kommer fler ingå, sen fortsätter de bara så man får hoppas dom kommer överens snart för jag har beställt från ratwarehouse och vill ju helst ha sakerna NU 😃
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
#29 Bra att det är en till som är i samma situation! 😡
verkligen, men avblåstes nu så då kommer nog sakerna som utlovad *pust*
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Woho! 🤗 Det kanske finns hopp ändå.
Finns sputnikar på Djurens värld och dem kan även beställa hem såna ifall dem inte har dem hemma :)